2021-09-24, 18:11
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Logik är troligtvis inte din starka sida men betänk förljande:

Är det troligt att man inte bjuder in en seriös motståndare för att man inte vill upplysa allmännheten om eventuella brister i motståndarens argument,

eller är det kanske troligare att man inte bjuder in en motståndare för att man vet att motstårens argumenten är svåra att hantera och bemöta på ett sakligt sätt?

Är det troligt att alla forskare och media är köpta i världens mest granskade händelse??
Citera
2021-09-24, 18:16
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Jag vet, men det är faktiskt inte bara magkänslan. För egen del, jag 30-40år vältränad och inte riskgrupp, så innebär covid-19 en fullständig försumbar risk, även utan den första sprutan.

Men jag kommer ändå ta min andra dos snart.. Dels för att slippa tjat från nära och kära och kollegor etc som ska oja sig då man inte tagit 2sprutor. Dels för att ta mitt samhällsansvar, och även om det är osannolikt kanske min 2a spruta stoppar ngn smittkedja.

Men sen får det vara nog, kommer inte ta en 3e eller 4e osv osv.

Men, om dina nära och kära och kollegor ojar sig och tjatar igen då? Blir det inte en 3:e och 4:e spruta då?
Citera
2021-09-24, 18:56
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Minskar smittsamheten med fler doser vaccin? I så fall kan det kanske vara idé att erbjuda påfyllnadsdoser till personer som kommer i kontakt med infektionskänsliga människor.

Kanske behöver vårdpersonal kontinuerliga doser vaccin, för att minska risken att smitta infektionskänsliga patienter?

Vi vet inte ännu vilka riskerna är med upprepade doser vaccin över tiden.

Tex var inte risken för myocarditis o blodproppar samma för första o andra dosen. Hur ändras dessa risker vid dos 3, 4,5,6 ? Hur stor betydelse har tiden mellan doserna för biverkningar?
Citera
2021-09-24, 18:58
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Det vore intressant att se hur många som dör av förkylning nu. Det mäts ju inte. Om man haft en förkylning 30 dagar innan dödstillfället vilket är kriterierna för covid.

Detta är en myt att alla som testat positivt inom 30 dagar räknas in i statistiken.

Det som räknas är antalet vars primära dödsorsak är covid på dödsattesten som räknas.
Citera
2021-09-24, 19:20
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Det hon beskriver är ju att många på iva är mitt i livet dvs inte direkt gammal.. det får man hoppas att fler börjar förstå.

Korrekt, enligt den svenska IVA statistiken så börjar risken att få svår sjukdom i Covid-19 att öka ganska brant för de som fyllt 40 år.
Citera
2021-09-24, 19:23
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Det är enkelt att propagera med klipp från YT då andra åsikter från andra sjuksköterskor och läkare är förbjudna.

Det intressanta är att ett YT-klipp är sant varje gång man får tillfälle att styrka sin tes men andra klipp från tuben då heter det: Youtube. Ha! Jag bad om källa och du postar random skit från YT.

Från public service TV i USA som sedan sändes vidare av CNN. Men det betraktar ju du inte som trovärdiga källor. Du litar väl mer på telogiedoktorn på SwebbTV.
Citera
2021-09-24, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Detta är en myt att alla som testat positivt inom 30 dagar räknas in i statistiken.

Det som räknas är antalet vars primära dödsorsak är covid på dödsattesten som räknas.
Nej det är inte en myt och vem är det som bestämmer primär dödsorsak? Jo läkare och det oftast utan obduktion. Många avlidna med covid har haft cancer, stroke, hjärtfel, lungfel etc. etc. Felbehandlats och felmedicinerats så vad säger att just covid tog deras liv?
Citera
2021-09-24, 19:26
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Du har alltså haft covid, men vaccinerar dig ändå. Säger rätt mycket om dig. Själv antar jag bara att jag har haft det, och ger därmed fan i giftet. Skulle antagandet vara fel, så är jag ju bara en kina-snuva bort från sanningen. Inget att haka upp sig på.

"Sure", fast bara om du är ung, är kärnfrisk och inte har några dolda riskfaktorer, eller att ditt immunförsvar, av någon anledning, inte klarar av en ny infektion som SARS-COV2.
Citera
2021-09-24, 19:31
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Men d kommer troligen att tvinga arbetsgivare att särbehandla personalen, vilket också är illa.

Fast gäller det vård och omsorgspersinal så borde man kunna kräva att de är vaccinerade. Så det inte går som i Kalix, då förmodligen, en eller flera antivax-idioter smittade ner ett särskilt boende, med 8 dödsfall som följd.
Citera
2021-09-24, 19:32
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ljuger hon med tror du ???

https://www.vardfokus.se/nyheter/iva-sjukskoterskan-varje-dodsfall-ar-sa-onodigt/
Citat:
Nej, hon har nog bara lågt IQ.

Nu får du förklara vad i artikeln som får dig att tro att hon är ointelligent. Ifall du inte kan göra det, så kommer jag att dra mina egna slutsatser om din intelligens.
Citera
2021-09-24, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Det låter ju bra.

Då är frågan huruvida det råder någon motsättning mellan vitaminer och vacciner. Jag tänker att det bästa borde vara att ge åldringarna fler vaccindoser så fort som möjligt, och samtidigt fylla på med vitaminer och mineraler. Använd alla vapen som finns att tillgå.
Där håller jag med.
Men jag tycker att frågan om den naturliga motståndskraften, d.v.s. immunförsvaret aldrig berörs av folkhäsomyndigheten/socialstyrelsen, smittskyddsläkarna och kvacksalvare med starka kopplingar till läkemedelsindustrin.
Varför anser dom inte att det är viktigt att de utsatta grupperna får så starkt immunförsvar som möjligt?
Det är inte ens alla som äter ordentligt av den torftiga mat de blir serverade, utan överlever på olika näringsdrycker med lågt vitamininnehåll.
Går alldeles säkert att öka deras motståndskraft, men jag säger inte blankt nej till en tredje spruta. Förutsatt att de inte dör pga biverkningar.
Citera
2021-09-24, 19:34
Medlem
Citat:
Är det troligt att alla forskare och media är köpta i världens mest granskade händelse??
Nej men de allra flesta följer ju en officiell agenda som inte är helt korrekt om man säger så på ett ganska snällt sätt. Kolla bara in läkaren Sebastian Rushwort som verkar ha svårt att bli publicerad i större tidningar trots att han är en av få sansade och kunniga om detta virus. Han har skrivit en bok som heter Varför det mesta du vet om Covid-19 är fel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in