2021-09-24, 12:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jo, jag läste vad du skrev men valde att inte besvara de icke relevanta delarna.

För Sverige har inte infört corona-pass och kommer heller, inte, troligen att införa det, även fast beredskap för det finns.

Men d kommer troligen att tvinga arbetsgivare att särbehandla personalen, vilket också är illa.
Citera
2021-09-24, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Ja det kan hända men är ytterst ovanligt och följs upp av socialstyrelsen i Sverige. Och har inget med ämnet denna tråd avhandlar att göra ..
Det är tyvärr inte ovanligt och detta har så klart med tråden att göra!
Citera
2021-09-24, 12:36
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Så säger de religiösa också.

Men för att svara på ditt påstående så jo det gör det. Men de förpassas till andra kanaler som du inte ser, läser eller bryr dig om eftersom de passar inte din världsbild. Men är bara en tidsfråga innan det brister men i MSM kommer det att basuneras ut som en ny variant som inte biter på de vaccinerade.

Nix jag struntar i media jag hämtar all min information kring detta direkt från akutssk samt överläkare på ett universitetssjukhus i en större stad i Sverige. Och vet du vad ett sjukhus är ingen ö utan de byter erfarenheter med varandra i sina nätverk, även globalt . Så deras bild och erfarenhet ser likadan ut …
Citera
2021-09-24, 12:38
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det är tyvärr inte ovanligt och detta har så klart med tråden att göra!

Nej du ljuger . Annars kan du pröva att backa upp ditt påstående .. ” vårdpersonal på svenska sjukhus tar kål på covidpatienter ”
Citera
2021-09-24, 12:41
Medlem
qwerty-66s avatar
Intressant att jämföra beviskrav för behandlingar mot covid versus influensa.

Influensavaccin kanske förhindrar en tredjedel av fallen men vi saknar data för hur det påverkar sjukdomsförloppet. För Covidvaccin sattes ett krav initialt på effektivitet på 50 procent. Borde vi inte invänta bättre RCT:er innan vi tar influensa vaccin?

The evidence from four systematic reviews indicates inactivated influenza vaccination efficacy of between 16–59% in healthy adults based on whether the results are clinically derived or empirically derived. The literature that did address hospitalization and pneumonia both indicated at best a small benefit of vaccination with low certainty of evidence. Finally, no evidence exists regarding the impact of the influenza vaccine on mortality. Based on this evidence, healthy individuals can be educated that the influenza vaccine decreases the likelihood of developing the influenza infection but it is less certain if there is a benefit on the severity or complications of the infection.

"Over the summer, the Food and Drug Administration announced that in order for an experimental Covid-19 vaccine to get the green light, it would need to be safe and “prevent disease or decrease its severity in at least 50 percent of people who are vaccinated.”"
Citera
2021-09-24, 12:46
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Nix jag struntar i media jag hämtar all min information kring detta direkt från akutssk samt överläkare på ett universitetssjukhus i en större stad i Sverige. Och vet du vad ett sjukhus är ingen ö utan de byter erfarenheter med varandra i sina nätverk, även globalt . Så deras bild och erfarenhet ser likadan ut
Ändå så har de olika åsikter om hur de ska gå tillväga när det gäller att vaccinera barnen. Det du just påstod är ju precis samma som man ser i kyrkor eller partikongresser där alla håller med varandra annars anses man vara paria. Du bekräftade precis min tes eftersom du lyssnar endast på de som bekräftar din världsbild.

https://lakartidningen.se/opinion/debatt/2021/09/vaccin-fran-12-ar-mot-vetenskap-och-beprovad-erfarenhet

"Att barnläkarföreningen förordar vaccination av friska barn för att förhindra att några får ett syndrom man inte vet orsaken till står i strid med vetenskap och beprövad erfarenhet.

Samtliga coronavacciner har ett villkorat godkännande. Läkemedelsföretagen har fram till årsskiftet 2022/2023 på sig att visa att vaccinerna håller vad de lovat. Det innebär att vi befinner oss i en fas 3-studie i en läkemedelsprövning. Vad gäller säkerhetsdata har vi endast en begränsad mängd korttidsdata och inga långtidsdata för vuxna. Dessutom används en ny teknologi, mRNA-vaccin, som aldrig tidigare godkänts för användning på människa. De vaccin som nu används i stor skala kanske inte ens blir godkända i slutändan.
"
Citera
2021-09-24, 12:49
Medlem
Citat:
Nej du ljuger . Annars kan du pröva att backa upp ditt påstående .. ” vårdpersonal på svenska sjukhus tar kål på covidpatienter ”
De har ju själva sagt att de inte visste hur de skulle behandla covid! Nu vet de att de ska behandla det som de flesta andra lungsjukdomar. .
Sen dog det ju som känt ett antal tusen på äldreboenden för att de knappt behandlades alls!
Citera
2021-09-24, 12:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Ovaccinerade, som inte tidigare haft covid-19, har fem gånger större chans att smittas av SARS-COV2. Däremot, så har även vaccinerade, som, ändå, lyckats med att bli smittade, lika stor förmåga att föra smittan vidare som ovaccinerade. Blanda alltså inte ihop päron och äpplen!

Fast fortfarande, jag tror att det är du som blandar ihop. Det enda jag uttalar mig om är att både ovaccinerade och vaccinerade kan smitta vidare, vilket är precis samma sak som du sedan skriver i svaret. Jag har inte skrivit om risken att bli sjuk.
Citera
2021-09-24, 12:52
Medlem
Beaver14s avatar
https://www.tv4.se/artikel/5LndusSzz40QE3aqufRS9F/varningen-saesongsinfluensan-kan-bli-doedligare-aen-covid-19

Med restriktionerna borta är det kanske fritt fram för influensan i vinter igen. Med en lägre immunitet hos riskgrupperna (pga att influensan var obefintlig förra vintern) finns det en risk att det blir fler dödsfall än vanligt. Det säger Jan Albert.

Frågan är om Imbilden och c/o bryr sig om detta det är ju inte covid de dör av.
Citera
2021-09-24, 12:57
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Skönt att höra för dig. Nej, de som diskuterar detta påstår att ca 30% är kontaminerade.
Med vadå?
Järnskrot?

Missade du fysiken i skolan eller har du helt glömt bort allt.
Eller du kanske aldrig gick klart grundskolan.

Vore trevligt om du lägger ned konspirationsteorier i den här tråden.
Citera
2021-09-24, 12:59
Medlem
Citat:
Jaha, nästa som ska tillskriva mig åsikter som jag inte påstått. Är det så när det tryter på idéer?

Påstod att de som har en annan bild och visar den så tas den ner och de smutskastas och får sparken. Är inget nytt under solen.
Så när folk postar från verkligheten och deras verklighet inte är peer rewied så är det ett falskt påstående? Eller vad menar du?

Då missförstod du mig. Jag framförde inte ett argument utan en fråga.
Citera
2021-09-24, 13:05
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ändå så har de olika åsikter om hur de ska gå tillväga när det gäller att vaccinera barnen. Det du just påstod är ju precis samma som man ser i kyrkor eller partikongresser där alla håller med varandra annars anses man vara paria. Du bekräftade precis min tes eftersom du lyssnar endast på de som bekräftar din världsbild.

https://lakartidningen.se/opinion/debatt/2021/09/vaccin-fran-12-ar-mot-vetenskap-och-beprovad-erfarenhet

"Att barnläkarföreningen förordar vaccination av friska barn för att förhindra att några får ett syndrom man inte vet orsaken till står i strid med vetenskap och beprövad erfarenhet.

Samtliga coronavacciner har ett villkorat godkännande. Läkemedelsföretagen har fram till årsskiftet 2022/2023 på sig att visa att vaccinerna håller vad de lovat. Det innebär att vi befinner oss i en fas 3-studie i en läkemedelsprövning. Vad gäller säkerhetsdata har vi endast en begränsad mängd korttidsdata och inga långtidsdata för vuxna. Dessutom används en ny teknologi, mRNA-vaccin, som aldrig tidigare godkänts för användning på människa. De vaccin som nu används i stor skala kanske inte ens blir godkända i slutändan.
"

Jag har aldrig i denna dialog pratat om barnvaccination . Jag har bara pratat om bilden kring hur det ser ut på våra sjukhus. Det var två länkar från två iva ssk du började kommentera … detta bekräftar min fru och bror och alla dessa kollegor inom akutsjukvården .. så isf ser då vården som en religon du inte tror på men det är ditt val..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in