2021-09-23, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Ok, kan ni antivaxare hålla käften ett tag!

Jag ser just nu en intervju med en IVA sköterska på CNN. Hon jobbar på ett sjukhus i Tennesee. På hennes sjukhus finns det 45 IVA platser för Covid-19 patienter. Samtliga belagda, i alla utom en ligger patienter i respirator. De flesta i 40-, 50 årsåldern, någon i de yngre 20 års åldern. Hon har bara haft en fullvaccinerad patient.

Tennesee har 6,3 miljoner invånare. 44 procent av dem är vaccinerade.

Så om du är ovaccinerad och tidigare inte haft, konstaterad, vaccinera dig. Men framför allt, oavsett dina egna, personliga val, motverka inte vaccinansträngningarna!

Staten där 20% av de vuxna lider av fetma och nära 40% av skadligt förhöjt blodtryck..
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Oja. Det är redan borta. Hur många vaccin kan du räkna upp som behöver dubbla doser + booster shots? Hur många vaccin tappar sin verkan på under ett år?..

Kanske dags att vakna och lukta på verkligheten - ni hjärntvättade får suger i er propagandan och agerar sen nyttiga idioter och utmålar folk som gjort ett eget val som oansvariga och problem.

Ni blev sålda snake oil - konsekvenserna alla vaccinerade kommer åka på om 3-5 år kommer vara fantastiska. Då ska de skyllas på folk, då visste ni minsann, dom tvingade er, ni ville inte ta det.

ZZzzZz

Finns ju många vaccin man behöver ta flera gånger. Influensa tar man ju varje höst exempelvis. Sedan har vi TBE. Har tagit massor av sprutor
Citera
Medlem
blajkontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Ännu en läkare som påpekar innehållet i vaccinet, denna gång en svensk.
Björn Hammarskjöld.

"Det synes som om injektionerna med modRNA innehåller oredovisat innehåll med lättupptäckta magnetiska egenskaper som förslagsvis grafenoxid. Jag har själv sett dessa magnetiska effekter på två olika personer så det är därmed klart bevisat att det finns främmande och därmed olagligt magnetiskt material i injektionsmaterialet. Men Läkemedelsverket vägrar att själv låta analysera modRNA-preparaten."

https://newsvoice.se/2021/09/lakarfo...r-mot-lagarna/

Felaktig länk, förmodligen har du kopierat från ett annat inlägg, då blir länken korrupt
Fungerande länk: https://newsvoice.se/2021/09/lakarforbundet-bryter-mot-lagarna/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=lakarf orbundet-bryter-mot-lagarna
Citera
2021-09-23, 20:10
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Fan jävla synd att man inte kan skänka sin dos anonymt. Du skulle gärna få min 2a dos Moderna (som omgivningen tjatar på att jag ska ta, men magkänslan är att en dos räcker mer än tillräckligt för mig)

Jag skulle nog inte lita på magkänslan om jag vore dig, så vida du inte haft, konstaterad, covid-19 tidigare.

Jag har haft konstaterad covid-19, men ändå tagit mina två doser Pfifer/Biotec. Men moderna verkar ge en stabilare immunitet, så blir jag erbjuden en bosterdos, så hoppas jag att det blir Moderna.
Citera
2021-09-23, 20:14
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Hur kan det fortfarande finnas människor som använder sig av faktafabriken CNN?

Hur kan det, fortfarande finnas människor som tror på de mest vansinniga konspirationsteorierna och använder sig av skräpkällor som "swebbTV" som sina sk. "Sanningssägare"? Har telogiedoktorn där "lärt" dig något nytt om covid-19?
Citera
2021-09-23, 20:16
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdertackan
TheHighwire som producerade inslaget är att likställa med infowars, om inte värre. Avståndet mellan där injektionen sker (vi pratar 1ml vätska där majoriteten är koksalt) och huden där du försöker fästa en magnet är för stor. Försök genomföra experimentet med ett papper med en magnet på ena sidan och något som attraherar den på andra, gör samma sak med en kartongbit, flera kartonbitar, tyg eller något av skinn. Kom tillbaka när du kommit fram till att det är möjligt genom 2.5cm hud och lika mycket muskel. Den som tror det är möjligt är inget annat än totalt väck.

Min hud är i alla fall inte 2,5 cm tjock 😅
Citera
2021-09-23, 20:23
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ska bli intressant att se vilka grupper som ska få tredje dosen, nu då. Undrar var de sätter åldersgränsen för folk utan andra riskfaktorer än sin ålder? 50 år? Nä för generöst, va? 60 kanske?

Min gissning är priogrupp 1 och 2. De vill säga de mest sköra, plus sjukvård och omsorgspersonal, samt samtliga 70 plusare.

Om de vill gå vidare och, absolut, vill minimera sjukhus och dödsfall i Covid-19, ge då alla 40 plusare en bosterdos efter att priogrupp 1 och 2 klarats av. Längre än så tror jag inte man behöver gå. Bättre då att, sedan, låta Covid-19 spridas, långsamt och nästan alltid lindrigt, i de yngre åldersgrupperna. Men de som, nu, är helt ovaccinerade, framförallt de som inte tidigare haft, konstaterad, covid-19, bör ta sina två vaccindoser.
Citera
2021-09-23, 20:26
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blajkonto
Felaktig länk, förmodligen har du kopierat från ett annat inlägg, då blir länken korrupt
Fungerande länk: https://newsvoice.se/2021/09/lakarforbundet-bryter-mot-lagarna/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=lakarf orbundet-bryter-mot-lagarna
Aha. Ja det gjorde jag. Tackar. Då vet jag till nästa gång.
Citera
2021-09-23, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ska bli intressant att se vilka grupper som ska få tredje dosen, nu då. Undrar var de sätter åldersgränsen för folk utan andra riskfaktorer än sin ålder? 50 år? Nä för generöst, va? 60 kanske?

antikropparna är borta så rimligtvis ska det till 2 nya sprutor.

Ja alldeles för generöst. 70 år och riskgrupper är mer troligt.
Sen står dom neråt på tur i samma ordning som första vaccinationsrundan.
Citera
2021-09-23, 20:47
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morotstunga
Staten där 20% av de vuxna lider av fetma och nära 40% av skadligt förhöjt blodtryck..

Hjälper förstås inte till, samt alla där med dold diabetes 2 och alla med misskött sådan.
Citera
2021-09-23, 20:49
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkwotz
Folk får sina friheter och rättigheter tagna ifrån dom och total censur råder kring Covid. Samtidigt står till synes vanligt folk och påhejar detta. Det är riktigt absurt. Folk fattar inte att det inte slutar här. Det är inte så fascism och totalitära styren fungerar när man väl vandrat in på den vägen. Regimer släpper inte sådan makt så enkelt. Det är lite som att pissa i byxorna - skönt och varmt till en början, men snart blir det jävligt obehagligt.

Joe Rogan säger det väldigt bra här https://www.youtube.com/watch?v=JQuyWUdnDNA

Inga vaccinpass , inga restriktioner eller krav , samt frivilligt att vaccinera sig i Sverige . Vilka tar din frihet ?
Citera
2021-09-23, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jag skulle nog inte lita på magkänslan om jag vore dig, så vida du inte haft, konstaterad, covid-19 tidigare.

Jag har haft konstaterad covid-19, men ändå tagit mina två doser Pfifer/Biotec. Men moderna verkar ge en stabilare immunitet, så blir jag erbjuden en bosterdos, så hoppas jag att det blir Moderna.
Jag vet, men det är faktiskt inte bara magkänslan. För egen del, jag 30-40år vältränad och inte riskgrupp, så innebär covid-19 en fullständig försumbar risk, även utan den första sprutan.

Men jag kommer ändå ta min andra dos snart.. Dels för att slippa tjat från nära och kära och kollegor etc som ska oja sig då man inte tagit 2sprutor. Dels för att ta mitt samhällsansvar, och även om det är osannolikt kanske min 2a spruta stoppar ngn smittkedja.

Men sen får det vara nog, kommer inte ta en 3e eller 4e osv osv.
Senast redigerad av jerka11 2021-09-23 kl. 20:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in