2021-08-06, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El.Jefe
Det får stå för dig. Jag hade ViaPlay i 4-5 månader vill jag minnas. Under den tiden hittade jag kanske 3 serier och 5 filmer som jag tyckte var sevärda. Det släpptes heller inget nytt vad jag kommer ihåg under denna tid. Detta var för cirka 3 år sedan, men jag gissar att det är ungefär likadant idag? En annan sak, går det att dela ett ViaPlay abonnemang som man kan göra med Netflix? För i så fall är ju det ett starkt incitament som talar för den senare bara det. Åtminstone för oss prismedvetna konsumenter som bara vill ha en streamingtjänst för att fylla alla behov.

Det går att dela Viaplay, ja. Går att ha olika profiler, och man kan titta på två olika enheter samtidigt. Så det är ungefär som Netflix (även om upp till 4 enheter kan titta samtidigt, beroende på vilket abonnemang man har hos Netflix).

Jag hade Viaplay för tre år sedan, och vill minnas att utbudet och nyheter var betydligt bättre än vad du minns det. Att det inte var så skralt. Men samtidigt verkar du och jag ha väldigt olika smak också, vilken kan förklara varför du tyckte att det knappt kom något nytt och intressant och knappt använde tjänsten. Precis som vi har olika åsikter om Netflixs egenproducerade material. Jag har haft båda tjänsterna i åratal, och har haft det varje månad sedan dess. Skulle ha sagt upp en av tjänsterna eller båda om jag var så pass missnöjd som du var/är. Antingen tillfälligt, tills det kom något som jag ville titta på, eller mer långsiktigt/permanent.

Vill man bara ha en tjänst så duger Netflix alldeles utmärkt. Viaplay också, vet somliga som bara använder Viaplay och är nöjda. Båda har utbud som kan passa de flesta, både vuxna och barn.

Kan ju tillägga att jag har koll på sociala medier, kollar ”kommer till Netflix”-funktionen i appen etc för att få bättre koll på vad som kommer släppas på båda tjänsterna.
Senast redigerad av airsalt 2021-08-06 kl. 00:46.
Citera
2021-08-19, 09:52
Medlem
GormDenGamles avatar
Alla som strömmar på iPhone och iPad och använder "AirPods Max" och "AirPods Pro", får i veckan "spatial audio".
Kommer senare i år till "Apple TV" och "Mac".

https://9to5mac.com/2021/08/18/netflix-spatial-audio-support-roll-out/
Citera
2021-09-07, 07:37
Medlem
gato12s avatar
Tycker det är lite dassigt att appen kräver iOS 14 eller mer.

Har en gammal mobil som inte stöder såna nymodigheter
Citera
2021-09-11, 10:13
Medlem
gato12s avatar
För övrigt har jag sett typ 99 % av alla filmer som ligger på svenska sidan. Och resten har jag ingen lust att se.

Inga jätteoriginella rullar de ståtar med direkt, "The Big Lebowski" någon...?

De är bättre på serier
Citera
2021-09-15, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
För övrigt har jag sett typ 99 % av alla filmer som ligger på svenska sidan. Och resten har jag ingen lust att se.

Inga jätteoriginella rullar de ståtar med direkt, "The Big Lebowski" någon...?

De är bättre på serier

Vad är jätteoriginella filmer då? Jag vet att Netflix annars brukar få kritik för att de ofta har äldre filmer. De nyare filmerna är oftast (men inte alltid) Netflix-produktioner. Men det finns folk som antingen inte har sett de gamla filmerna, eller så ser de gärna om filmer som de redan har sett. The Big Lebowski kan man tycka vad man vill om, men den brukar klassas som kultfilm. Jag har dessutom fått intrycket av att den är rätt populär och omtyckt. Så alla klagar nog inte över att filmen finns på Netflix.

Nu har jag inte sett 99% av filmutbudet, men jag är rätt nöjd med filmerna som jag har sett hittills. Bara fåtal filmer som jag ogillade. Så jag tycker inte att Netflix är så pass dåliga på film. Då tycker jag att vissa andra streamingtjänster är sämre.

För övrigt håller jag med om att Netflix är bra på serier.
Citera
2021-09-15, 08:06
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starberries

För övrigt håller jag med om att Netflix är bra på serier.
Om man är 15 år år och gillar hasch, zombies samt gamla B-filmer som inte ens var bra när man såg dem första gången.
Citera
2021-09-15, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Om man är 15 år år och gillar hasch, zombies samt gamla B-filmer som inte ens var bra när man såg dem första gången.

Jag passar inte in i någon av dessa kategorier direkt. Möjligen att jag ser en del B-filmer, men jag ser inte på zombies eller knarkrelaterade serier. Så mycket av sådant finns det väl inte ens på Netflix?

Det finns ju allt från skräck, komedi till reality och dokumentärserier för övrigt, så det borde finnas något för alla. Samt barnserier för barnfamiljer.
Senast redigerad av Starberries 2021-09-15 kl. 08:15.
Citera
2021-09-21, 21:58
Medlem
Smaka-migs avatar
All-time-low quality på Netflix nu. Herre jävlar vad mycket skit dom släpper nu.
Citera
2021-09-24, 17:45
Bannlyst
Jag har en fråga om Netflix.

Tycker ni att Netflix släpper mycket utav film och serier som inte finns någon annanstans alls utan som är bara på Netflix?

Jag ser filmen Revolt nu och den är väldigt mycket som händer i.
Citera
2021-09-24, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag har en fråga om Netflix.

Tycker ni att Netflix släpper mycket utav film och serier som inte finns någon annanstans alls utan som är bara på Netflix?

Jag ser filmen Revolt nu och den är väldigt mycket som händer i.

Tja, deras egenproducerade material finns ju enbart på Netflix. När det gäller resten så är det blandat. Det är främst vissa filmer/filmserier som kan finnas på flera streamingtjänster, vad jag har lagt märke till. Fast jag har inte stenkoll på alla tjänster. Men enligt min uppfattning så är det ändå rätt mycket som endast finns på Netflix.
Senast redigerad av Starberries 2021-09-24 kl. 19:19.
Citera
2021-09-30, 18:50
Medlem
Besticks avatar
Hur är det med kontodelning nuförtiden?

Kan jag dela ett premium-konto med tre polare? Jag vet att det rent juridiskt inte är okej att dela så länge man inte bor under samma tak, men hur stor risk är det egentligen att man "åker dit"?
Citera
2021-09-30, 19:50
Medlem
Zinovjevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Hur är det med kontodelning nuförtiden?

Kan jag dela ett premium-konto med tre polare? Jag vet att det rent juridiskt inte är okej att dela så länge man inte bor under samma tak, men hur stor risk är det egentligen att man "åker dit"?
Menar du att bli ställd inför rätta eller så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in