Citat:
Ursprungligen postat av
El.Jefe
Det får stå för dig. Jag hade ViaPlay i 4-5 månader vill jag minnas. Under den tiden hittade jag kanske 3 serier och 5 filmer som jag tyckte var sevärda. Det släpptes heller inget nytt vad jag kommer ihåg under denna tid. Detta var för cirka 3 år sedan, men jag gissar att det är ungefär likadant idag? En annan sak, går det att dela ett ViaPlay abonnemang som man kan göra med Netflix? För i så fall är ju det ett starkt incitament som talar för den senare bara det. Åtminstone för oss prismedvetna konsumenter som bara vill ha en streamingtjänst för att fylla alla behov.
Det går att dela Viaplay, ja. Går att ha olika profiler, och man kan titta på två olika enheter samtidigt. Så det är ungefär som Netflix (även om upp till 4 enheter kan titta samtidigt, beroende på vilket abonnemang man har hos Netflix).
Jag hade Viaplay för tre år sedan, och vill minnas att utbudet och nyheter var betydligt bättre än vad du minns det. Att det inte var så skralt. Men samtidigt verkar du och jag ha väldigt olika smak också, vilken kan förklara varför du tyckte att det knappt kom något nytt och intressant och knappt använde tjänsten. Precis som vi har olika åsikter om Netflixs egenproducerade material. Jag har haft båda tjänsterna i åratal, och har haft det varje månad sedan dess. Skulle ha sagt upp en av tjänsterna eller båda om jag var så pass missnöjd som du var/är. Antingen tillfälligt, tills det kom något som jag ville titta på, eller mer långsiktigt/permanent.
Vill man bara ha en tjänst så duger Netflix alldeles utmärkt. Viaplay också, vet somliga som bara använder Viaplay och är nöjda. Båda har utbud som kan passa de flesta, både vuxna och barn.
Kan ju tillägga att jag har koll på sociala medier, kollar ”kommer till Netflix”-funktionen i appen etc för att få bättre koll på vad som kommer släppas på båda tjänsterna.