Citat:
Ursprungligen postat av
Froeken.m
Ja, ojdå.. lite korttidsstudier bla skickar du..
Det är klart att det fungerar under en kort tid.. alla knaprade adhdmedicin för att tex plugga bättre, skiva bättre på prov och tentor osv när jag utbildade mig...
Men det betyder inte att man vet att det är säkert överlag..
Är du så bitter bara för att du själv lider så extremt av din ADHD och vägrar ta itu med det?
Drogliberal som du är så förstår jag att du inte ser problemet med CS till outvecklade hjärnor och har väl antagligen knarkat sönder din hjärna..
Om det är något som är en komedi så är det du.
Skaffa dig ett jobb och sluta snacka dynga på FB din sorgliga människa.
Du manipulerar ju. Läser du ens vad som står?
Man medicinerar inte barn för att prestera på vissa prov osv. Utan för att utnyttja hjärnans formbarhet/plasticitet, vilket är som bäst mellan 6 till 13 år ungefär därav är behandling som bäst just under dom åren.
CS ska behandlas i minst 10-12 veckors perioder on off med minsta möjliga dos.
Jag förstår att det till en början synes helt galet att ge småbarn starka cs preparat.
Mentittar man på forskningen och de resultat som visas så förstår man rätt snabbt att det är i de allra flesta fall väldigt rimligt eftersom fördelarna väger upp nackdelarna...
Visst, jag är jätte sorglig. Jag sitter iallafall inte å ljuger och låtsas mig veta något som jag inte vet ett jävla dugg om..