2021-09-24, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Vad som framgår för mig är att det finns tre olika ”beställare”. Folk som är villiga att betala. Det är Biggie, Jude och Sroud.

Har Biggie tidigare varit allierad med Mekky, för just då verkar han avsky den grupperingen och är i högsta grad allierad med Dani Jude?

Tror jag läst på fb tidigare att mekky i sina yngre dagar var det (kanske till och med jobbade för biggie), men får känslan att biggie inte gillar att mekky blivit "stor" och säkert skapat mycket problem, dödat folk osv.
Citera
2021-09-24, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Vad som framgår för mig är att det finns tre olika ”beställare”. Folk som är villiga att betala. Det är Biggie, Jude och Sroud.

Har Biggie tidigare varit allierad med Mekky, för just då verkar han avsky den grupperingen och är i högsta grad allierad med Dani Jude?

Det första som blir väldigt tydligt för mig, vilket ökar förståelsen för mycket av det som hänt i Malmö, är att Nydalagänget står Mekky nära medan Lindängen går med Dani. Skjutningen vid Galaxy blir då lite märklig. Vad hände där egentligen?
Citera
2021-09-24, 06:48
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Här är FUP tillgänglig i sin helhet även via Docdroid för de som föredrar det eller har problem med att ladda ner filerna från andra tjänster:

Grymt, stort tack!
Citera
2021-09-24, 06:58
Medlem
massuppfittarens avatar
Jättestort tack för FUP! Detta har man ju velat läsa ett bra jävla tag 🍿

Har börjat på Bennets väg-delen då ett par stycken tipsade om den och det känns ju helt klart som en bra början. Hojta gärna om ni hittar en annan med mycket sprängstoft! Kommer ju läsa allt men ändå..
Citera
2021-09-24, 07:14
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anon1378
Tror jag läst på fb tidigare att mekky i sina yngre dagar var det (kanske till och med jobbade för biggie), men får känslan att biggie inte gillar att mekky blivit "stor" och säkert skapat mycket problem, dödat folk osv.
Jag har också noteringar att Biggie jobbade med Mekky för längesedan.
Citera
2021-09-24, 07:16
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Det första som blir väldigt tydligt för mig, vilket ökar förståelsen för mycket av det som hänt i Malmö, är att Nydalagänget står Mekky nära medan Lindängen går med Dani. Skjutningen vid Galaxy blir då lite märklig. Vad hände där egentligen?
Jag tror det kan bero på att lojaliteterna skiftat under åren. För jag antar att du syftar på det konstiga att Mekky och Grodan båda sköts vid Galaxy?
Citera
2021-09-24, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Jag tror det kan bero på att lojaliteterna skiftat under åren. För jag antar att du syftar på det konstiga att Mekky och Grodan båda sköts vid Galaxy?
Tror han syftar på de två bröderna som dog som var från lindängen, n*bil och ch*di, sörjde inte om*r ahm*ad och b*ha de, nu hänger de med med dem som fick dem mördade. Men det är Malmö folk hoppar sida höger och vänster.

*= A
Citera
2021-09-24, 09:01
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Tror han syftar på de två bröderna som dog som var från lindängen, n*bil och ch*di, sörjde inte om*r ahm*ad och b*ha de, nu hänger de med med dem som fick dem mördade. Men det är Malmö folk hoppar sida höger och vänster.

*= A

Just det ja, de var också från LÄ precis som Grodan. Ska bli intressant att se om man i FUP får lite mer kött på benen kring Moghr*bi-brödernas till synes skiftande lojalitet också, och om det kan finnas fler saker som tyder på att Bilal var en av skyttarna när K*rolin sköts ihjäl.
Citera
2021-09-24, 09:03
Medlem
Citat:

*= A

En sak jag inte fattar är Att Ah*med (grodan) alltid hängt med folk från lindängen. Bla de 2 bröder som dog i galaxy och om*r ah*mad o hans bröder det samma. Nu är om*r ah*mad misstänkt för att planera mord på grodan? Eller är jag ute o snurrar?
Citera
2021-09-24, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Just det ja, de var också från LÄ precis som Grodan. Ska bli intressant att se om man i FUP får lite mer kött på benen kring Moghr*bi-brödernas till synes skiftande lojalitet också, och om det kan finnas fler saker som tyder på att Bilal var en av skyttarna när K*rolin sköts ihjäl.

R*mi *d*wi och Om*r *hm*d diskuterar i en en chatt att bröderna Moghr*bi hade pris på sina huvud av ”boxaren”, Mekky alltså. Och därför inte hade så mycket till val att samarbeta med DJ. Det spekuleras även att det va därför Bil*l skulle skjutit mot Hakim.

* = a
Citera
2021-09-24, 09:23
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Kontraktet.
Någon som kan berätta vem det var? Och även vilka som tackade ja till uppdraget.

Det var N*ief, har för mig att jag läste i Aftonbladet att han dessutom planerade beställning av sju mord totalt i en här härvan, plus det där med att skjuta en kvinna i underlivet och benet.
Citera
2021-09-24, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterX2014
En sak jag inte fattar är Att Ah*med (grodan) alltid hängt med folk från lindängen. Bla de 2 bröder som dog i galaxy och om*r ah*mad o hans bröder det samma. Nu är om*r ah*mad misstänkt för att planera mord på grodan? Eller är jag ute o snurrar?
Också så jag uppfattat det. Minns dock i fupen på ahmed abdul*ziz. Pratar Alex Gh*r* med Jawad (dömd). Om att grodan bråkat med de krokodil bröderna, tror anledningen var för mordet på *hmed el zein. Krokodil bröderna hade hjälpt grodan och de ville att grodan skulle bidra med pengar/droger.

*=A
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in