2021-09-24, 09:26
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
R*mi *d*wi och Om*r *hm*d diskuterar i en en chatt att bröderna Moghr*bi hade pris på sina huvud av ”boxaren”, Mekky alltså. Och därför inte hade så mycket till val att samarbeta med DJ. Det spekuleras även att det va därför Bil*l skulle skjutit mot Hakim.

* = a

Tack för info!

Intressant också: i en chat skriver Dani något i stil med "Säg till om ni kommer att släcka Nif" (d.v.s. smeknamnet på N*ief), och har för mig att det i FUP stod en kommentar från Polisen att Dani verkar ha börjat att tycka att Nif var rätt misslyckad med sina uppdrag vilket gjorde att det tydligen var OK för honom att någon i gruppen ville jappa honom. Rätt sjukt alltså...
Citera
2021-09-24, 09:53
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Jag har också noteringar att Biggie jobbade med Mekky för längesedan.

Verkar det inte som om det handlar om en tillfällig koalition av sinsemellan olika aktörer med olika intressen som enats "ad hoc" just för att få bort Mekky?
Citera
2021-09-24, 09:59
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Kan det saknas en stämningsansökan? Varken Sroud, eller bröderna Adawi står ju med som åtalade vad jag ser i den som är 20 sidor?
https://www.docdroid.net/fKfbibP/mal...kan-pdf#page=3
Eller är jag för trött å missar någon fil?

Citerar mig själv här och hoppas på svar denna gången. Kan det saknas en stämningsansökan? Varken Sroud, eller bröderna Adawi står ju med som åtalade vad jag ser i den som är 20 sidor?
Citera
2021-09-24, 10:01
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Verkar det inte som om det handlar om en tillfällig koalition av sinsemellan olika aktörer med olika intressen som enats "ad hoc" just för att få bort Mekky?

Mycket möjligt, jag har inte läst tillräckligt mycket av FUParna ännu för att kunna skapa en vettig bild av det.
Citera
2021-09-24, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden

Stod det i Kvp, dom kallade sig "alliansen" 3 grupperingar gick ihop för att få bort M*kky och hans narkotika flöde till Sverige.

Ändå imponerande av M*kky att styra så mycket från Spanien, samtidigt som han gjorde sig ett namn där nere.
Citera
2021-09-24, 10:09
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Citerar mig själv här och hoppas på svar denna gången. Kan det saknas en stämningsansökan? Varken Sroud, eller bröderna Adawi står ju med som åtalade vad jag ser i den som är 20 sidor?

Helt sjukt att inte media rapporterar mer om detta, hittar inte längre artiklar om det på Aftonbladet/Expressen. Första dagen stod det att 15 personer är åtalade, Niffe måste vara en av dem, han skriver ju helt öppet om allting i Encro osv. Sroud vet jag inte, har inte kommit så långt in i materialet ännu.

EDIT: står i Kvp att Niffe är en av de åtalade: https://www.expressen.se/kvallsposte...-i-sydsverige/
Senast redigerad av Mapping 2021-09-24 kl. 10:11.
Citera
2021-09-24, 10:12
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shaaah
Stod det i Kvp, dom kallade sig "alliansen" 3 grupperingar gick ihop för att få bort M*kky och hans narkotika flöde till Sverige.

Ändå imponerande av M*kky att styra så mycket från Spanien, samtidigt som han gjorde sig ett namn där nere.

Och i den artikeln säger Polisen också att det verkar ha startat med kidnappningen av M*o, Danis halvbror, 2018, så från Danis sida lär detta också handla mycket om prestige/heder tänker jag.
Citera
2021-09-24, 10:15
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Helt sjukt att inte media rapporterar mer om detta, hittar inte längre artiklar om det på Aftonbladet/Expressen. Första dagen stod det att 15 personer är åtalade, Niffe måste vara en av dem, han skriver ju helt öppet om allting i Encro osv. Sroud vet jag inte, har inte kommit så långt in i materialet ännu.

EDIT: står i Kvp att Niffe är en av de åtalade: https://www.expressen.se/kvallsposte...-i-sydsverige/
I så fall saknas en stämningsansökan bland filerna vi har i tråden.
Citera
2021-09-24, 10:17
Moderator
Mappings avatar
Citat:
I så fall saknas en stämningsansökan bland filerna vi har i tråden.

OK, jag mailar TR och frågar.
Citera
2021-09-24, 10:59
Medlem
Citat:
Det var N*ief, har för mig att jag läste i Aftonbladet att han dessutom planerade beställning av sju mord totalt i en här härvan, plus det där med att skjuta en kvinna i underlivet och benet.
Varför? Ville hon inte ha honom eller?

Om det är han så snackar han om att "De valde att mörda en kvinna" men beställer själv såna skjutningar på kvinnor.
Citera
2021-09-24, 11:13
Medlem
Citat:

Sroud pratar med både Jude och T*b*r*k. Den sistnämnda är utföraren, och Sroud är villig att ge honom både lägenhet, vapen och en C63 AMG som flyktbil. Han vill även att T*b*r*k ska ta bilder på Nabil när han blivit skjuten. Dom vill använda Nabils kusin för att locka ut honom.

* = a

För övrigt såg jag i förbifarten i en av bilagorna som handlar om tömmningen av Judens telefoner, där frågas det i en konversation ”har du tutics encro?”. Den mannen har ju nämnts i trådar här det senaste året som en potentiell storspelare.
Senast redigerad av Rytve 2021-09-24 kl. 11:16.
Citera
2021-09-24, 11:23
Medlem
Citat:
Och i den artikeln säger Polisen också att det verkar ha startat med kidnappningen av M*o, Danis halvbror, 2018, så från Danis sida lär detta också handla mycket om prestige/heder tänker jag.

Tydligen blev brodern "märkt" samt att lösensumman betalades, vet inte hur mycket av det som stämmer dock.
Sen eskalerade det.

Detta mordet är inget jag hört mycket om, samt att DJ, bodde väl ett tag I turning trso, det är ju precis bredvid

"Den 11 juli 2918 hittas en drunknad man i kanalen i Västra Hamnen. Mannen tillhörde enligt Palmkvist Dani J:s kretsar. Detta tror Palmkvist är en hämnd från Mekky. Mordet ska också ha en koppling till Brøndbyrånet. Den 16 juli inträffar mordet på Zakaria ”Zaki”

Samt att Am*n Kazaz gett DJ och Lindängen info, därav blev han skjuten.
Och han Sh*riff som "sköt" sprängde den butiken i Lindängen detta året, är han fortfarande under M*kky?

Sen verkar även Romario M*sry varit med i DJ gruppering och även det mordet hade kunnat ha koppling hit.

Sen vänskapen mellan Gh*ra och Om*r är ju rätt sjuk, var väl Om*r som var med o dödade Gh*ras vän och skjöt Gh*ra uppe i Jönköping?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in