2021-09-23, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Ett 30-tal insjuknade enligt Aftonbladet.

Det borde vara uppenbart för vem som helst att det här har vandrat från person till person, trots fullvaccinering.

Första viruset i världshistorien som gör dig så sjuk att du dör av det, utan att du blir så sjuk att du kan smitta någon annan.

Undrar om man kommer hitta nån ovaccinerad att skylla på.

Det är klart att nån ovaccinerade har vart där och dragit in smittan.

Sen gäller det att hänga med i svängarna också. Flera av dom äldre har inga eller få antikroppar kvar så dom borde räknas som ovaccinerade numera. Det är svårt att ta in för många.
För Fhm skriver varje dag ”68% är fullvaccinerade och 82% har fått minst en dos”.

Så är dags att räkna minus också. Man kan inte bara göra glädjeskutt över vaccinet.

Citat:
Ursprungligen postat av ano123nym456
Varför hittar jag inte en enda nyhet i svensk press med uttalandet från Kroatiens president?

Vad sade han?

Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Tyvärr har jag inte sett någon data angående dödsfall men har läst att de nästan uteslutande tillhör riskgrupperna. Dock finns det en hel del att hämta från IVA som kan antyda en trend vad gäller vaccinets effekt. Nedan ser du fördelningen av inskrivna.

Andra veckan i Aug
Ovaccinerade: 24 st = 83%
Fullvaccinerade 2 st = 6%
Riskgrupper: 21 st = 80%

Första veckan i Sep
Ovaccinerade: 33 st = 72%
Fullvaccinerade: 12st = 23%
Riskgrupper: 38 st = 80%

Senaste 7 dagarna
Ovaccinerade: 14 = 53%
Fullvaccinerade: 8 = 27%
Riskgrupper: 23 = 82%

Slutsats
- Andel ovaccinerade har minskat med 30 procentenheter
- Andel fullvaccinerade har ökat med 21 procentenheter (= 500% ökning)
- Riskgrupperna utgör mer än 80 procent av inskrivningarna
- Ovaccinerade utanför riskgrupperna utgör mindre än 20% av inskrivningarna (notera att denna andelen är samma som innan vaccineringen startade... märkligt)

Men klart vi ska vaccinera 12-åringar istället för att fokusera på att skydda de som verkligen behöver det. Helt sjukt att smittan tar sig in på säbo samtidigt som man slösar miljoner på pinsamma vaccinationskampanjer till breda massan för att plocka politiska poäng. Kör ett gurgeltest (PCR) om dagen för alla som arbetar på säbo istället. Vaccinet är ingen garanti för att hålla smittan ute.

Som vanligt kvadrupel i från Fhm. Dom tidigaste vaccinerade kan inte räknas som fullvaccinerade längre.
Dags å börja på ny runda om man vill vara fortsatt vaccinerad.

Galenskap och rikta in sig på ynglingar och låta dom äldre gå ovaxxade.
Sveriges strategi i ett nötskal.
Citera
2021-09-23, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JedanProblem
Naturligtvis så ska vi ha snabbtest som beskrivs av Dr. Mina i följande intevju:
https://youtube.com/watch?v=TpV-CJDxeIA

Detta ska vara ett krav varje morgon för att få jobba på säbo.

Testerna är mycket osäkra. så flera kommer slinka in smittade.
Citera
2021-09-23, 17:23
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdertackan
TheHighwire som producerade inslaget är att likställa med infowars, om inte värre. Avståndet mellan där injektionen sker (vi pratar 1ml vätska där majoriteten är koksalt) och huden där du försöker fästa en magnet är för stor. Försök genomföra experimentet med ett papper med en magnet på ena sidan och något som attraherar den på andra, gör samma sak med en kartongbit, flera kartonbitar, tyg eller något av skinn. Kom tillbaka när du kommit fram till att det är möjligt genom 2.5cm hud och lika mycket muskel. Den som tror det är möjligt är inget annat än totalt väck.
Hur ska jag kunna det? Tänker inte ställa mig vid Ica och börja haffa folk.
Citera
2021-09-23, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdertackan
TheHighwire som producerade inslaget är att likställa med infowars, om inte värre. Avståndet mellan där injektionen sker (vi pratar 1ml vätska där majoriteten är koksalt) och huden där du försöker fästa en magnet är för stor. Försök genomföra experimentet med ett papper med en magnet på ena sidan och något som attraherar den på andra, gör samma sak med en kartongbit, flera kartonbitar, tyg eller något av skinn. Kom tillbaka när du kommit fram till att det är möjligt genom 2.5cm hud och lika mycket muskel. Den som tror det är möjligt är inget annat än totalt väck.
En supraledande magnet som funkar i 37 grader kanske? Uppträder den här magnetismen med en gång eller är det något som nanomaskinerna de sprutar in producerar. Eller klingar den av sedan, testade just med en liten tesked men inte fastnade den.
Citera
2021-09-23, 17:30
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Helt rätt.
I dagsläget vore det enda rätta att vaccinera riskgrupperna, flera shots om det behövs.
Inga andra borde vaccineras, då kan vi få bukt med det här på sikt, nu skjuter vi bara upp problemen samt tar enorma risker med eventuella biverkningar på lång sikt.

Att de som jobbar med riskgrupper och äldre där nästan alla av ålder har nedsatt immunförsvar inte behöver vaccinera sig är en skandal. Det visar att Sverige är ett fjollsamhälle, fega som inte vågar stöta sig med folkgrupper. Hellre får då gamla dö i förtid.

Vidare att barn som vill ska få vaccinera sig ska inte sådan som du får förhindra.
Citera
2021-09-23, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Ett 30-tal insjuknade enligt Aftonbladet.

Det borde vara uppenbart för vem som helst att det här har vandrat från person till person, trots fullvaccinering.

Första viruset i världshistorien som gör dig så sjuk att du dör av det, utan att du blir så sjuk att du kan smitta någon annan.

Undrar om man kommer hitta nån ovaccinerad att skylla på.

Finns det en endaste ovaccinerad person där så kommer den personen få skulden vare sig vederbörande varit sjuk eller ej.
All logik och allt sunt förnuft är sedan länge borta ur samhället.
Citera
2021-09-23, 17:33
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
En supraledande magnet som funkar i 37 grader kanske? Uppträder den här magnetismen med en gång eller är det något som nanomaskinerna de sprutar in producerar. Eller klingar den av sedan, testade just med en liten tesked men inte fastnade den.
Det är magneten som fastnar inte en tesked. Om du kollade klippet. Kan du inte testa med en liten stark magnet?
Citera
2021-09-23, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Om man inte orkar vänta på Folkhälsomyndigheten och vill ha sin tredje dos. Kan man få den utomlands på något sätt? Själv är jag lite sugen att testa på Modernas vaccin. Ska ju vara bättre än Pfizers vaccin. Ge bättre varaktighet.
Fan jävla synd att man inte kan skänka sin dos anonymt. Du skulle gärna få min 2a dos Moderna (som omgivningen tjatar på att jag ska ta, men magkänslan är att en dos räcker mer än tillräckligt för mig)
Citera
2021-09-23, 17:49
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Testerna är mycket osäkra. så flera kommer slinka in smittade.
Så länge det inte kommer in smittsamma, så spelar det mindre roll om det kommer smittade

Förstår du skillnaden?
Citera
2021-09-23, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Att de som jobbar med riskgrupper och äldre där nästan alla av ålder har nedsatt immunförsvar inte behöver vaccinera sig är en skandal. Det visar att Sverige är ett fjollsamhälle, fega som inte vågar stöta sig med folkgrupper. Hellre får då gamla dö i förtid.

Vidare att barn som vill ska få vaccinera sig ska inte sådan som du får förhindra.
Fast när du nu vet att vaccinerade smittar andra vaccinerade.(som kvinnan från FHM på pressträffen i dag sa, dom vaccinerade har smittat varandra) Vad spelar det då för roll om personalen är vaccinerad eller inte? Ingen!
Jag vet till 100% att vaccinerade smittar för övrigt då en fullvaccinerad jag känner blev smittad och bor på boende, personen går aldrig hemifrån, och hela personalstyrkan som jobbat tidigare period var vaccinerad.

Dom som tycker att barn ska ha sprutan måste vara riktiga idioter.
Senast redigerad av granskottet80 2021-09-23 kl. 18:13.
Citera
2021-09-23, 17:57
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Om man inte orkar vänta på Folkhälsomyndigheten och vill ha sin tredje dos. Kan man få den utomlands på något sätt? Själv är jag lite sugen att testa på Modernas vaccin. Ska ju vara bättre än Pfizers vaccin. Ge bättre varaktighet.

Klart du kan!
Åk till tex Dubai.
Om nu du får ”rätt” saker.

Du kan väl smita före någon i riskgrupp annars..
Du har ju gjort det förut..
Citera
2021-09-23, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Tyvärr har jag inte sett någon data angående dödsfall men har läst att de nästan uteslutande tillhör riskgrupperna. Dock finns det en hel del att hämta från IVA som kan antyda en trend vad gäller vaccinets effekt. Nedan ser du fördelningen av inskrivna.

Andra veckan i Aug
Ovaccinerade: 24 st = 83%
Fullvaccinerade 2 st = 6%
Riskgrupper: 21 st = 80%

Första veckan i Sep
Ovaccinerade: 33 st = 72%
Fullvaccinerade: 12st = 23%
Riskgrupper: 38 st = 80%

Senaste 7 dagarna
Ovaccinerade: 14 = 53%
Fullvaccinerade: 8 = 27%
Riskgrupper: 23 = 82%

Slutsats
- Andel ovaccinerade har minskat med 30 procentenheter
- Andel fullvaccinerade har ökat med 21 procentenheter (= 500% ökning)
- Riskgrupperna utgör mer än 80 procent av inskrivningarna
- Ovaccinerade utanför riskgrupperna utgör mindre än 20% av inskrivningarna (notera att denna andelen är samma som innan vaccineringen startade... märkligt)

Men klart vi ska vaccinera 12-åringar istället för att fokusera på att skydda de som verkligen behöver det. Helt sjukt att smittan tar sig in på säbo samtidigt som man slösar miljoner på pinsamma vaccinationskampanjer till breda massan för att plocka politiska poäng. Kör ett gurgeltest (PCR) om dagen för alla som arbetar på säbo istället. Vaccinet är ingen garanti för att hålla smittan ute.
Var hittar du dessa siffror?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in