2021-09-23, 16:02
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdertackan
Jag vill gärna tro att det stämmer, att ingen som arbetar i ett labb och har tillgång till vaccinet och har via gaskromatografi analyserat innehållet skulle ha visslat tidigare. Björn är inget annat än en galning som tyvärr har titeln professor. Han har sett dessa magnetiska effekter på två personer och därmed är det klart bevisat att det finns främmande magnetiskt material i injektionsvätskan, ok. Jag blev inte magnetisk, inte mina föräldrar, sambo, vänner eller kollegor heller, kollegor som är både läkare, sjuksköterskor och undersköterskor. Jag förstår att det blir fakta i din värld när en läkare skriver sådant, för läkare har aldrig haft fel eller för den delen är helt vanliga människor och själva kan drabbas av demens, autism eller annan psykisk ohälsa som gör att det spökar ordentligt på loftet.

Kolla gubbens twitter, är det en person du skulle låta behandla dina barn om de var sjuka?

Har du provat med en magnet eller med ett metallföremål? Stor humor i så fall.
Citera
2021-09-23, 16:03
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Jag vill gärna tro att det stämmer, att ingen som arbetar i ett labb och har tillgång till vaccinet och har via gaskromatografi analyserat innehållet skulle ha visslat tidigare. Björn är inget annat än en galning som tyvärr har titeln professor. Han har sett dessa magnetiska effekter på två personer och därmed är det klart bevisat att det finns främmande magnetiskt material i injektionsvätskan, ok. Jag blev inte magnetisk, inte mina föräldrar, sambo, vänner eller kollegor heller, kollegor som är både läkare, sjuksköterskor och undersköterskor. Jag förstår att det blir fakta i din värld när en läkare skriver sådant, för läkare har aldrig haft fel eller för den delen är helt vanliga människor och själva kan drabbas av demens, autism eller annan psykisk ohälsa som gör att det spökar ordentligt på loftet.

Kolla gubbens twitter, är det en person du skulle låta behandla dina barn om de var sjuka?
Stor humor. Det vet väl alla att man inte blir magnetisk men du blev inte magnetisk, inte dina föräldrar, sambo, vänner eller kollegor heller, kollegor som är både läkare, sjuksköterskor och undersköterskor.

Ni visste något så självklart och så ändå blev ni alla tvungna att testa.

Sen har inte jag sagt att jag tror på det, länkade vad någon annan skrivit. Känner ingen som är injicerad och kan ju inte haffa någon på gatan för att testa heller.
Citera
2021-09-23, 16:05
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Knox
Hade planerat att vaccinera mig i närtid men man bli ju inte klok på nånting.
Folk dör i drivor av vaccinet?
Man hittar "oredovisat innehåll" i vaccinet?

Går ju fan inte o få klarhet i nånting med allt skit som skrivs.

Precis därför man avvaktar.
Är man inte i högriskgrupp är det olovligt korkat att ta vaccin just nu.
Citera
2021-09-23, 16:06
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Stor humor.

En gammal professor låter sig luras av enkla knep.

https://www.youtube.com/watch?v=a2jkZeLuP_8&ab_channel=DDFGhostHunting

Om man blir magnetisk efter vaccinet så borde detta enkelt gå att mäta med Magnetometer och inte med mynt och andra föremål men givetvis har inget sådant bevisats.
Finns tusentals som fäst en magnet efter vaccineringen på injektionsstället så hade ju varit bättre du länkat något som var uppdaterat. Men som sagt jag har ingen aning. Postade en länk som jag tyckte var intressant.
Citera
2021-09-23, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Framförallt på hockeyn som drar igång för fulla hus 29 sep. Minns covidutbrottet som drabbade Björklöven och Timrå. Nog för att alla spelare och ledare är vaccinerade men skyddet är ju inte absolut och ett utbrott kan ödelägga en säsong. HV och Brynäs fick skjuta upp många matcher och hamnade båda i negativt kval.
Vet inte om jag tycket hockey känns mer angeläget än t.ex. allsvenskan eller konserter. Men jo, det skulle varit bra med det. Nu rekommenderar de istället ovaccinerade att hålla sig borta, och det vet vi ju alla att det inte kommer hända.
Citera
2021-09-23, 16:12
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Precis därför man avvaktar.
Är man inte i högriskgrupp är det olovligt korkat att ta vaccin just nu.

Det är idiotiskt att inte ta vaccinet oavsett vilken grupp man tillhör. Alla de som hamnar på sjukhus och intensivvård är ovaccinerade. Många läkare vittjar om att patienterna ångrar sig att de inte tog vaccinet. Man ska inte tro på allt som skrivs på allehanda konspirationsforum på nätet.
Citera
2021-09-23, 16:13
Medlem
IMBILDENs avatar
Om man inte orkar vänta på Folkhälsomyndigheten och vill ha sin tredje dos. Kan man få den utomlands på något sätt? Själv är jag lite sugen att testa på Modernas vaccin. Ska ju vara bättre än Pfizers vaccin. Ge bättre varaktighet.
Citera
2021-09-23, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Har du provat med en magnet eller med ett metallföremål? Stor humor i så fall.

Givetvis gjorde jag det. Jag var ju tvungen att kolla om det fanns ett uns substans i vad som försigår, det var lite av en meme som vandrade runt i vår whatsapp-chatt. På jobbet utlovades en spaweekend till den som faktiskt blev magnetisk. När jag testade både teskedar, faktiska magneter, små nycklar etc utan resultat kände jag mig minst lika dum som de här arbetslösa autisterna i tråden är.
Citera
2021-09-23, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Finns tusentals som fäst en magnet efter vaccineringen på injektionsstället så hade ju varit bättre du länkat något som var uppdaterat. Men som sagt jag har ingen aning. Postade en länk som jag tyckte var intressant.

Det är ett gammalt trick men principen är den samma.

Fuktighet (antingen från armen eller från föremålet) gör att föremålet fastnar.
Citera
2021-09-23, 16:18
Medlem
Citat:
Stor humor. Det vet väl alla att man inte blir magnetisk men du blev inte magnetisk, inte dina föräldrar, sambo, vänner eller kollegor heller, kollegor som är både läkare, sjuksköterskor och undersköterskor.

Ni visste något så självklart och så ändå blev ni alla tvungna att testa.

Sen har inte jag sagt att jag tror på det, länkade vad någon annan skrivit. Känner ingen som är injicerad och kan ju inte haffa någon på gatan för att testa heller.

Du känner inte en enda människa som har vaccinerat sig? Bor du i en koja i skogen?
Citera
2021-09-23, 16:18
Medlem
Citat:

Det finns inte tusentals som har fäst en magnet på injektionsstället. För helvete nu.
Citera
2021-09-23, 16:22
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Du känner inte en enda människa som har vaccinerat sig? Bor du i en koja i skogen?
Inte riktigt, men en villa. Men, nej. Vi har alla valt bort det. Förutom någon som jag brukar träffa vid brevlådan ibland men kan inte påstå att jag känner honom utan han sa att nu har jag äntligen fått båda doserna. Men kan ju inte rycka fram en magnet bara sådär. Man är väl ingen foliehatt heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in