2021-09-23, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
I just det här fallet gick Fighter83 ut ganska hårt när hans påstående om polisanmälningar mot CL 1992 ifrågasattes: (FB) Helena Andersson, 22 från Mariestad - försvunnen sen 1992.
Sedan backade han från sitt påstående, men det var alltså inte den första reaktionen.

Med detta sagt tycker jag att vi kan dra ner på epiteten ”lögnare” och ”förstör tråden”. Man kan ha fel, liksom att man kan dra olika slutsatser från samma information.
Visst, men korrigerade sig själv sedan, de argument som gick emot h*n kunder dessutom varit utan personangrepp
Citera
2021-09-23, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mohnomishe
Vad jag minns beskrivs personen i pressen som ”manlig bekant”, inte som en pojkvän. Är det inte märkligt att han inte fått komma till tals, utan bara Carina? Särskilt som män generellt sett har bättre koll på bilar. För mig känns det rätt uppenbart att den manlige bekanten var ett tillfälligt ragg som var otrogen och därför absolut inte ville synas i någon polisutredning.

Eh va?
Konstigt inlägg. Hör väl inte till saken om han/de var otrogen eller inte. Väl deras ensak och hör väl definitivt inte till fallet. Jag är säker på att pojkvännen, som hon själv benämner honom som, har fått lämna sin version. Kanske bara Carina som vill höras och synas i media.
Citera
2021-09-23, 10:51
Medlem
Sunsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mohnomishe
Vad jag minns beskrivs personen i pressen som ”manlig bekant”, inte som en pojkvän. Är det inte märkligt att han inte fått komma till tals, utan bara Carina? Särskilt som män generellt sett har bättre koll på bilar. För mig känns det rätt uppenbart att den manlige bekanten var ett tillfälligt ragg som var otrogen och därför absolut inte ville synas i någon polisutredning.

Helt korrekt, enligt det jag hittat så beskrivs han som en manlig bekant. Sen kan jag hålla med om att det är konstigt att inte han fått komma till tals och att inte han har fått åka runt och försöka hitta bilen de såg. Sen att det skulle vara ett tillfälligt ragg tror jag inte riktigt på.

"– Jag och en manlig bekant hade varit på en grillfest och det blev ganska sent. Men vid tretiden fick vi nog och började cykla hemåt."

"Carina och hennes vän gick och la sig men steg nästa dag upp tidigt för att ta ett morgondopp. Färden gick längs samma cykelväg men nu var bilen borta."

https://www.expressen.se/gt/carina-sag-mystisk-bil-natten-helena-forsvann/

Citat:
Ursprungligen postat av Charlisangel
Eh va?
Konstigt inlägg. Hör väl inte till saken om han/de var otrogen eller inte. Väl deras ensak och hör väl definitivt inte till fallet. Jag är säker på att pojkvännen, som hon själv benämner honom som, har fått lämna sin version. Kanske bara Carina som vill höras och synas i media.

Tror du har skrivit att det står i boken att det var hennes pojkvän, men det är ju inte säkert att den uppgiften är korrekt. Å andra sidan stämmer ju inte allt som står i tidningarna heller. Men egentligen har det ju ingen betydelse för fallet, vilket som är rätt och vilket som är fel.
Citera
2021-09-23, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Minnen bleknar med tiden. Det är därför man bör förhöra vittnen tidigt och ställa så detaljerade frågor som möjligt. Kvinnan i fråga fick åka med polis runt om på stan för att försöka hitta bilen eller en liknande bil. Självklart har färgen stämts av med henne ett antal gånger.

Hennes minne har förmodligen färgats av de många skriverierna om den vita bilen på cykelvägen.
Precis, Vi ska komma ihåg också att de såg bilen en ljus sommarnatt runt 3.30, när det börjar att gry ute… nyanserna kan säkert spela en ett spratt.
Citera
2021-09-23, 10:57
Medlem
Sunsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunset
Du som har/har haft kontakt med Lotte (om jag har förstått det rätt?) skulle kanske kunna fråga henne varför hon är så övertygad om att mer än en person varit inblandad i Helenas försvinnande? En bonus skulle givetvis vara ett namn på annan inblandad.

Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag har inte läst/lyssnat på hennes bok, så jag vet inte var hon står i skuldfrågan. (Jag har frågat om allmänna saker.) Hon är alltså övertygad om att fler än en gm är/var inblandad? Är den ene MMPG, eller hur lägger hon fram det i sin bok?

Hur går det, har du inte haft någon förnyad kontakt med Lotte ännu?
Citera
2021-09-23, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Du har rätt i att det finns en chans att det rör sig om en olyckshändelse. Men förmågan att tänka klart och genomföra vilseledande manövrar ökar med tiden man har på sig. Nu blev inte polisen inkopplad förrän ett halvt dygn efter försvinnandet, så det fanns gott om tid att tänka och planera.

Saken är den att, bland annat enligt GW, det är mycket svårt att gömma en kropp. I naturen hittar vallade hundar och andra djur snabbt protein under nedbrytning. I sjön lossnar kroppsdelar och flyter upp/flyter iland. Det är alltså inget man gör i en handvändning.

Det faktum att kroppen inte dykt upp talar för att någon gärningsperson har tänkt efter, och då kan denne lika gärna också kunnat tänka efter vad gäller spårförvillning. /mina fem cent.
Jag har trott på olyckshändelse sedan start. Att någon inte menat att ha ihjäl Helena men att ett tjafs av något slag gått över styr.

Sedan Clae#s kom in i bilden så har jag börjat inse att det faktiskt kan vara någon som random korsar Helenas väg, får ett infall, ett sjukt sådant. Givetvis kan det vara en olycka också men den som gjorde detta är samvetslös, enligt mig. Att överleva att bära detta i 29år, att ev fortsätta bära det genom förhör och nu det som ju faktiskt borde påverka honom med misstankar, folks prat osv.

Jag tror att det är Cla#es som är skyldig därav utgår min spekulation från det.

Tror inte att mördaren nödvändigt vis behöver vara en bra likgömmare utan att han har haft en förbannad tur och att saker fallit rätt för honom.
Är det Claes så är det ju en fördel att vara ensamvarg, att alltid ha förlita sig på sig själv.
Smycken osv har slängts på plats men det tror jag att det finns en annan förklaring på än villospår.

Bråk kan ha uppstått. Hon kanske slår honom med väskan. Hon har inte mycket att ta till. Hon kan ha kastat skorna på honom. Han kanske har slitit dem ur händerna på hände och kastat iväg dem. De kan ha legat i väskan och slungas ut därifrån. Det finns säkert många olika alternativ utöver planterat med eftertanke.

Detta är givetvis mina spekulationer så här rakt av.
Tror alla spekulationer är bra för att öppna våra sinnen.
Citera
2021-09-23, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunset
Helt korrekt, enligt det jag hittat så beskrivs han som en manlig bekant. Sen kan jag hålla med om att det är konstigt att inte han fått komma till tals och att inte han har fått åka runt och försöka hitta bilen de såg. Sen att det skulle vara ett tillfälligt ragg tror jag inte riktigt på.

"– Jag och en manlig bekant hade varit på en grillfest och det blev ganska sent. Men vid tretiden fick vi nog och började cykla hemåt."

"Carina och hennes vän gick och la sig men steg nästa dag upp tidigt för att ta ett morgondopp. Färden gick längs samma cykelväg men nu var bilen borta."

https://www.expressen.se/gt/carina-sag-mystisk-bil-natten-helena-forsvann/

Tror du har skrivit att det står i boken att det var hennes pojkvän, men det är ju inte säkert att den uppgiften är korrekt. Å andra sidan stämmer ju inte allt som står i tidningarna heller. Men egentligen har det ju ingen betydelse för fallet, vilket som är rätt och vilket som är fel.
Japp du har rätt. Sällskapet benämns nog på olika sätt.. men hur som - ser inte heller att det påverkar på något sätt.😊
Citera
2021-09-23, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Jag har trott på olyckshändelse sedan start. Att någon inte menat att ha ihjäl Helena men att ett tjafs av något slag gått över styr.

Sedan Clae#s kom in i bilden så har jag börjat inse att det faktiskt kan vara någon som random korsar Helenas väg, får ett infall, ett sjukt sådant. Givetvis kan det vara en olycka också men den som gjorde detta är samvetslös, enligt mig. Att överleva att bära detta i 29år, att ev fortsätta bära det genom förhör och nu det som ju faktiskt borde påverka honom med misstankar, folks prat osv.

Jag tror att det är Cla#es som är skyldig därav utgår min spekulation från det.

Tror inte att mördaren nödvändigt vis behöver vara en bra likgömmare utan att han har haft en förbannad tur och att saker fallit rätt för honom.
Är det Claes så är det ju en fördel att vara ensamvarg, att alltid ha förlita sig på sig själv.
Smycken osv har slängts på plats men det tror jag att det finns en annan förklaring på än villospår.

Bråk kan ha uppstått. Hon kanske slår honom med väskan. Hon har inte mycket att ta till. Hon kan ha kastat skorna på honom. Han kanske har slitit dem ur händerna på hände och kastat iväg dem. De kan ha legat i väskan och slungas ut därifrån. Det finns säkert många olika alternativ utöver planterat med eftertanke.

Detta är givetvis mina spekulationer så här rakt av.
Tror alla spekulationer är bra för att öppna våra sinnen.
Var nog ingen olycka
Citera
2021-09-23, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Pilot väl den största trådsanningen i Flashback historia !!!
Anklaga en oskyldig man i 5 år. Formligen varit ett drev mot honom här inne .
Det är skamligt!!

Citat:
Ursprungligen postat av Pelepelle
Varför kommer du med lögner hela tider här för att vilseleda detta forum.
Pilot är av polisen fortfarande misstänkt i försvinnandet av Helena Andersson.
Ej helt avskriven, endast för tillfället lagd åt sidan...

Eftersom ingen vet vem Pilot är så är det värre med brodern till CL som hängs ut som inblandat.

Pelepelle, jag tycker att du är jävligt hård i tonen mot Fighter83.
Vi vill väl inte förlora en aktiv deltagare i tråden som faktiskt tillför en hel del.
Alla kan ha fel.

När det kommer till Pilot så finns inte mycket bekräftat utan det är väldigt många trådsanningar som skapats om denna person. Om rätt ska vara rätt med det du kastar ur dig så gå tillbaka och se över allt som skrivits om Pilot och sedan letar du källor.....
Har du källa på att han bara tillfälligt lagts åt sidan exempelvis?

Jag tror att det finns en god anledning till varför de valde att inte hålla kvar Pilot. De har inget tungt emot honom som talar för att han ska vara den som tagit Helenas liv.

Däremot så visar Pernill#a Wadebäc#k med sitt team att DE gärna ville peka ut honom som skyldig, delaktig i Helenas försvinnande. Wadebäc#k byggde dokumentären på den grunden. Hon borde inte ens få handha detta då hon är närstående i fallet och påverkas därefter. Pilot är säkert ingen hon tyckte om innan han kom på tal eller efter. Han är ett huvud man kan låta rulla i brist av annat. Wadebä#ck utnyttjar sin position för egna intressen och är inte objektiv alls. Hon vill dessutom göra karriär, synas, höras, blåsa upp sig.

En duktig journalist som arbetar med objektivt grävande och gör sitt jobb just så, den sätter sig själv åt sidan under sitt arbete. Pilot gjorde entré med buller och bång tack vare henne och vidare aktörer i tråden och namn droppade i tråden helt utan källa som styrker detta utöver dropparens ord på det. En anonym droppar. Detta tycker jag att folk ska ha i åtanke iallafall. Allt är inte vad det ser ut att vara alla gånger.

Att ingen vet vem Pilot är är en halvsanningar då man trots allt hängt ut en person och han har fått lida.

Att jämföra detta med Clae#s bror förstår jag inte. Det ena har ju inte med det andra att göra. Det är ju inte en sandlåda där en slår dig med en spade i huvudet och därmed så ger det dig anledning att slå någon i huvudet med din spade.

Jag hoppas att du kan ge upp detta tjafsa de på fighter83 och bara skrolla förbi hans inlägg om de stör dig.
Citera
2021-09-23, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZOrro18790
Var nog ingen olycka
Samvetslösa människor brukar ha en tendens att roas av att skada människor och djur så jag tror nog inte det heller. Jag har en känsla av att det öde Helena fick möta är värre än man skulle kunna tro, dessvärre.
Citera
2021-09-23, 11:47
Medlem
Om det nu inte var en känslokall sjuk mördare så skulle det kunna vara någon som tar droger eller anabola.
Man har ju hört att de som går på anabola kan få kortslutning i skallen och fullständigt explodera i en våldshandling.
Citera
2021-09-23, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baraskojaren
Om det nu inte var en känslokall sjuk mördare så skulle det kunna vara någon som tar droger eller anabola.
Man har ju hört att de som går på anabola kan få kortslutning i skallen och fullständigt explodera i en våldshandling.
Ja fy fan!
Det är märkligt att många inte fattar hur farligt detta är eller att det ens är en jävla dråg.
Tror detta är en del till varför många tror/trott på Ullber#g som gm, utöver vad hans vän berättat om hans andra förehavanden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in