2021-09-22, 23:17
Medlem
Källan för att det finns polisanmälningar mot ClLe från tiden runt år 1992 finns inte.

Så sjukt med dessa trådsanningar!!!

Har sökt överallt och det finns ingen källa!!!
Citera
2021-09-22, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelepelle
Ursprungligen postat av Fighter83
Ingen vet vad CL sagt som är besvärande för honom ?
Däremot så hittade Kalla Fall polisanmälningar mot CL från den här kvällen från Kvinnor som han antastat , anmälningar som mariestadspolisen inte tagit på allvar under 29 år. Det är ju bla detta som gjorde att KF fick upp ögonen för CL .

Vet inte varför jag ska tro på Fighter83?
Detta är en trådsanning tills jag får källan...
Länken ???

Vad jag saknar Ugglan
Kom tillbaka!!!

Du saknar Ugglan som fortfarande håller Pilot/KM som gärningsman trots att han har varit avskriven sen 2019 ? Är det ens realistiskt. Kalla Fall har ju inte nåt intresse av KM men det går ju inte fram. Tycker du själv att det är ok hänga ut en person som är avskriven? Och vad saknar du med Ugglan? Han kommer inte komma tillbaka förrän tråden bara pratar om Pilot igen , och det kommer inte inträffa , isf får väl nån på Flashback starta en tråd för dom som inte tror på Kalla Fall och deras spår .
Citera
2021-09-22, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanaltrollet
Jag är benägen att hålla med dig.
Min teori är snarlik din - och jag tror att listan med namn innehåller mer än man kan ana.

Sen håller jag med om att vi inte fått mycket info om HA som skulle kunna hjälpa. Hon verkade dock sannerligen driftig om hon var 22 år och hade tre jobb.
Inte många då som nu som har det så...
(någon nämnde Sjukhus, Resebyrå, Rattugglan)
22 år och bodde hemma? Något ovanligt för en tjej, men det fanns säkert goda skäl.
Många bekanta i umgängeskretsen eller tight mindre grupp vänner?
Sån input saknas.

Hon bodde hemma precis som sina systrar bara tillfälligt . Har för mig att hon skulle spara pengar för att kunna ut och resa . Så hon och Ulrika bodde hemma tillfälligt .
Brottsplats , utplacerade föremål osv osv har tuggats i åratal i denna tråd .99% här inne inser att en idiot skulle plantera sakerna i efterhand ? Men fritt att spekulera ….. men teorier om detta finns i 100 tal i tråden 👍
Citera
2021-09-22, 23:21
Medlem
Citat:
Om de har mynnat ut i anmälningar vet vi ju inte , även om de inte delgivit detta.

Tror att Pelle Jenven beskriver Helenas klädsel i en intervju

Anmälningar är offentliga. Minsta anmält snatteri står i TSL. Säger de vittnesmål så tror jag det är just det. Det kom in enorma mängder vittnesmål första året. Och även senare.

Vad gäller klädsel menar jeg t ex foto på likadana kläder, precis som med väskan.

En beskrivning som "brokiga byxor" säger inget, men en bild som visar exakt ger de detaljer som kan väcka minnen, tror jag. Det var endast ett exempel på vad jag tycker KF kan släppa. Det har gått så länge du och de har inget att förlora. Kommer inget fram i den här vändan tror jag hela fallet är förlorat för gott.
Citera
2021-09-22, 23:22
Medlem
Citat:
Källan för att det finns polisanmälningar mot ClLe från tiden runt år 1992 finns inte.

Så sjukt med dessa trådsanningar!!!

Har sökt överallt och det finns ingen källa!!!

Pilot väl den största trådsanningen i Flashback historia !!!
Anklaga en oskyldig man i 5 år. Formligen varit ett drev mot honom här inne .
Det är skamligt!!
Citera
2021-09-22, 23:23
Medlem
[quote=Rotvagen|77348964] utplacerade föremål osv osv har tuggats i åratal i denna tråd .99% här inne inser att en idiot skulle plantera sakerna i efterhand ? /QUOTE]

Just av den anledningen kan det ha varit ett genidrag.

Alla verkar tro pga av några saker, att bortförandet har skett på den platsen.

Det kan vara så, men det kan också vara så att inte bara skorna var planterade. För att förvilla och dölja en annan brottsplats.
Citera
2021-09-22, 23:27
Medlem
Citat:
Pilot är på något sätt inblandad!!!

Ja ibland är det trist att känna sig överkörd ! Alla dessa års bombsäkra mördare som ingen ens vet med säkerhet vem det ens är 🙄 pilot🤓
Skulle ju vara så att C är självaste pilot ???
Tror inte ett skit på brovittnet och Helenas promenad med en vitklädd man m pilot brillor ….. tror detta vittne inte talar sanning , blandat ihop personer , och törs inte idag erkänna det.
Men tro du / ni på pilot … mannen som är omtalad i år men ännu utan identitet 👍
Citera
2021-09-22, 23:37
Medlem
[quote=ajnoshort|77349008]
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
utplacerade föremål osv osv har tuggats i åratal i denna tråd .99% här inne inser att en idiot skulle plantera sakerna i efterhand ? /QUOTE]

Just av den anledningen kan det ha varit ett genidrag.

Alla verkar tro pga av några saker, att bortförandet har skett på den platsen.

Det kan vara så, men det kan också vara så att inte bara skorna var planterade. För att förvilla och dölja en annan brottsplats.

Finns massor av olika scenarier hur var varför? Det enda snart som inte har diskuterats än är väl UFO 🛸
Leffe GW har ett bra ordspråk gällande brott … krångla inte till det !
En troligtvis första gången mördare har nog inte förmågan att plantera och vilseleda . Tror också att detta mord var en olyckshändelse där paniken gjorde att det enda var … gömma kroppen . Man kan ju tro att inte tänkte först utan tänkte efteråt vad i helv… han jag ställt till med . Sedan kom hela framtiden framför ögonen … livstids fängelse , mördare , familj , vänner …. Panik 😱
Citera
2021-09-23, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Ja nu har anti CL maffian, snart fått tråden på fall.
Mår illa att det kan få gå till så här i en tråd!
Trodde de flesta vill komma närmare en lösning på detta förvinnande? Så fel jag hade!

De med empati vill väl att fallet ska lösas?
Måste vara urtufft för anhöriga att inte fått svar efter 29 år, på vad som hänt Helena.
Den förståelse verkar några lida brist på i denna tråds maffiakretsar. Grymt tragiskt!
Svårt att tro att det är vuxna människor som beter sig som barn ungar.
Tycker vi ska fortsätta gräva i Cla#es. Just nu är han aktuell och jag är jävligt nyfiken på honom. Jag tror på kalla fall. Jag vill tro att det finns nåt här.
Citera
2021-09-23, 00:23
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Jag lägger ner mitt deltagande här inne, Har blivit riktigt tråkigt här inne.

Allt eskalerade när CL blev på tapeten.
Är glad att Pilotanhängarna här inne inte har hand om Helenafallet i verkligheten .

Kör vidare Drevet mot Pilot

Jag hoppas att du stannar kvar i tråden! Dina tankar och spekulationer är intressanta, och de hjälper till att hålla tråden vid liv!

Alla behövs i tråden - utom de som enbart vill härska och söndra, dissa men aldrig hissa. Vad vill ni/de? (Retorisk fråga!)

Vill vissa att tråden ska stängas? Få bort postare och få andra att vilja sluta skriva och bidra? Ibland får man den känslan...
Citera
2021-09-23, 06:07
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Jag lägger ner mitt deltagande här inne, Har blivit riktigt tråkigt här inne.

Allt eskalerade när CL blev på tapeten.
Är glad att Pilotanhängarna här inne inte har hand om Helenafallet i verkligheten .

Kör vidare Drevet mot Pilot

Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag hoppas att du stannar kvar i tråden! Dina tankar och spekulationer är intressanta, och de hjälper till att hålla tråden vid liv!

Alla behövs i tråden - utom de som enbart vill härska och söndra, dissa men aldrig hissa. Vad vill ni/de? (Retorisk fråga!)

Vill vissa att tråden ska stängas? Få bort postare och få andra att vilja sluta skriva och bidra? Ibland får man den känslan...

Jag håller med prinzezzan om att jag gärna ser att Fighter83 är kvar. ClLe är den som polisen för tillfället intresserar sig för och det är då naturligt att han även diskuteras här.

Fighter83 gjorde ett misstag när han skrev att det fanns polisanmälningar mot ClLe från tiden runt 1992. Det rimliga är att det rör sig om vittnesmål. För eftersom polisen vet att han försökt ragga så måste ju någon ha berättat... "Vittnesmål" kan hastigt och lustigt bli "polisanmälningar" om man inte tänker sig för, men Fighter83 gjorde en pudel och korrigerade sig själv. Slutsats: diskussionen fungerade.

Men man får inte ta varje kritik mot ClLe teorin som att folk försöker tysta diskussionen och styra in allt på Pilot. Den avstängda användaren hade en beröringsskräck för Pilot i form av KlMa. Det är inte heller normalt.

Att andra personer driver andra linjer kan se ut som om tråden styrs bort från det egna intresseområdet och i viss mån är det sant att tråden tar en annan riktning. Så blir det helt naturligt när flera parallella diskussioner förs. Det är inget att ta personligt.
Citera
2021-09-23, 07:26
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74
Fast det är ju detta jag tycker är så konstigt!! Hur kan man först säga att bilen är bronsfärgad och flera år (?) efteråt ändra sig till att bilen var vit?
Det är som att vittnet har läst el hört att det skulle handla om en vit bil och då ändrat sig för att man kanske blir osäker? "Jaha, det handlar om en vit bil, då var den nog vit".
Vet inte, men jag tycker det är märkligt. Tänk om bilen vittnet såg faktiskt var bronsfärgad?
Det första man säger i färskt minne är oftast rätt, man kommer inte på flera år senare att bilen hade en annan färg!

Minnen bleknar med tiden. Det är därför man bör förhöra vittnen tidigt och ställa så detaljerade frågor som möjligt. Kvinnan i fråga fick åka med polis runt om på stan för att försöka hitta bilen eller en liknande bil. Självklart har färgen stämts av med henne ett antal gånger.

Hennes minne har förmodligen färgats av de många skriverierna om den vita bilen på cykelvägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in