Citat:
Ursprungligen postat av
Fighter83
Vittnesmål ska det givetvis vara , både gamla och nya både före och efter försvinnandet enligt Peter Thylen
Och då räknar jag med att vittnesmålen är lämnade till Polisen i Mariestad . Står både i Gt Expressen , P4 Skaraborg .
Ok, då är jeg med. Det jag läst har jag uppfattat som att de har vittnen som sett CL ragga från bil både före och efter försvinnandet. Jag har inte läst att det finns vittnen att det skett även den kvällen, men jag kan ha missat. Tack för klargörandet.
Polisanmälningar om
antastningar dessutom
samma kväll, kändes helt sensationellt.
Problemet med det här fallet är att det finns alldeles för lite säkra uppgifter och därför kan spekulationerna fortfarande gå åt många olika håll.
Jag tycker att Kalla Fall ska släppa många fler uppgifter så att folk som vet något kan koppla ihop saker. Mera detaljer om hur hon var klädd exempelvis. Vilka fler saker de har hittat, osv. Dessutom tycker jag att det borde finnas en belöning. Det borde väl GW kunna hjälpa till med? Utöver det borde det klargöras från myndigheterna att ingen kan bli dömd för dråp eller vållande, så kanske lite mera av sanningen kryper fram på ett eller annat sätt. Det borde också finnas ett sätt för någon att lämna uppgift om var Helena finns utan att identiteten på uppgiftslämnare röjs.
I sistnämda fallet kan det vara så att någon vet platsen och ett avslöjande skulle inte leda till en gärningsperson. Men det kan också vara så att ett fynd av Helena automatiskt skulle avslöja en gärningsperson, och då är sannolikheten låg att en anonymitetspostlåda skulle ge något.