2021-09-22, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Ingen orsak. Jag förstår att det är lite udda att någon skriver i tråden utan att ventilera sin egen teori...
Vi är ju alla olika, vad är rätt och vad är fel
Citera
2021-09-22, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Vittnesmål ska det givetvis vara , både gamla och nya både före och efter försvinnandet enligt Peter Thylen
Och då räknar jag med att vittnesmålen är lämnade till Polisen i Mariestad . Står både i Gt Expressen , P4 Skaraborg .
Ok, då är jeg med. Det jag läst har jag uppfattat som att de har vittnen som sett CL ragga från bil både före och efter försvinnandet. Jag har inte läst att det finns vittnen att det skett även den kvällen, men jag kan ha missat. Tack för klargörandet.
Polisanmälningar om antastningar dessutom samma kväll, kändes helt sensationellt.
Problemet med det här fallet är att det finns alldeles för lite säkra uppgifter och därför kan spekulationerna fortfarande gå åt många olika håll.
Jag tycker att Kalla Fall ska släppa många fler uppgifter så att folk som vet något kan koppla ihop saker. Mera detaljer om hur hon var klädd exempelvis. Vilka fler saker de har hittat, osv. Dessutom tycker jag att det borde finnas en belöning. Det borde väl GW kunna hjälpa till med? Utöver det borde det klargöras från myndigheterna att ingen kan bli dömd för dråp eller vållande, så kanske lite mera av sanningen kryper fram på ett eller annat sätt. Det borde också finnas ett sätt för någon att lämna uppgift om var Helena finns utan att identiteten på uppgiftslämnare röjs.
I sistnämda fallet kan det vara så att någon vet platsen och ett avslöjande skulle inte leda till en gärningsperson. Men det kan också vara så att ett fynd av Helena automatiskt skulle avslöja en gärningsperson, och då är sannolikheten låg att en anonymitetspostlåda skulle ge något.
Citera
2021-09-22, 22:44
Medlem
Ingen vet vad CL sagt som är besvärande för honom ?
Däremot så hittade Kalla Fall polisanmälningar mot CL från den här kvällen från Kvinnor som han antastat , anmälningar som mariestadspolisen inte tagit på allvar under 29 år. Det är ju bla detta som gjorde att KF fick upp ögonen för CL .

Citat:
Vittnesmål ska det givetvis vara , både gamla och nya både före och efter försvinnandet enligt Peter Thylen
Och då räknar jag med att vittnesmålen är lämnade till Polisen i Mariestad . Står både i Gt Expressen , P4 Skaraborg .
Hittills har jag inte hört dig nämna en enda egen teori ? Du kommer bara in när du vill krossa någon annans ogenomtänkta spekulationer, och du pratar om att inte skapa osämja ? Allt du säger är ren fakta , men du blir aldrig av med våra teorier . Här inne är alla på samma nivå även om du själv inte tycker det .

Vet inte varför jag ska tro på Fighter83?
Detta är en trådsanning tills jag får källan...
Länken ???

Vad jag saknar Ugglan
Kom tillbaka!!!
Senast redigerad av Pelepelle 2021-09-22 kl. 22:47.
Citera
2021-09-22, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Ok, då är jeg med. Det jag läst har jag uppfattat som att de har vittnen som sett CL ragga från bil både före och efter försvinnandet. Jag har inte läst att det finns vittnen att det skett även den kvällen, men jag kan ha missat. Tack för klargörandet.
Polisanmälningar om antastningar dessutom samma kväll, kändes helt sensationellt.
Problemet med det här fallet är att det finns alldeles för lite säkra uppgifter och därför kan spekulationerna fortfarande gå åt många olika håll.
Jag tycker att Kalla Fall ska släppa många fler uppgifter så att folk som vet något kan koppla ihop saker. Mera detaljer om hur hon var klädd exempelvis. Vilka fler saker de har hittat, osv. Dessutom tycker jag att det borde finnas en belöning. Det borde väl GW kunna hjälpa till med? Utöver det borde det klargöras från myndigheterna att ingen kan bli dömd för dråp eller vållande, så kanske lite mera av sanningen kryper fram på ett eller annat sätt. Det borde också finnas ett sätt för någon att lämna uppgift om var Helena finns utan att identiteten på uppgiftslämnare röjs.
I sistnämda fallet kan det vara så att någon vet platsen och ett avslöjande skulle inte leda till en gärningsperson. Men det kan också vara så att ett fynd av Helena automatiskt skulle avslöja en gärningsperson, och då är sannolikheten låg att en anonymitetspostlåda skulle ge något.

Vet inte hur man ska tolka ett Vittnesmål om antastande som polisen fått ?? Det blir ju som en polisanmälning ? Polisen vet att mannen antastat kvinnor från sin bil. Peter Thylen säger att de har både gamla och nya vittnesmål gällande detta ? Om de har mynnat ut i anmälningar vet vi ju inte , även om de inte delgivit detta. Tror att Pelle Jenven beskriver Helenas klädsel i en intervju
Citera
2021-09-22, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelepelle
Däremot så hittade Kalla Fall polisanmälningar mot CL från den här kvällen från Kvinnor som han antastat , anmälningar som mariestadspolisen inte tagit på allvar under 29 år. Det är ju bla detta som gjorde att KF fick upp ögonen för CL .

Länken ???

Vad jag saknar Ugglan
Kom tillbaka!!!

Som jag skrev till ThordOlavsson för 15 minuter sedan Polisanmälningar ska vara Vittnesmål till polisen både gamla och nya .
Vittnesmål är en slags anmälan . Men det står som sagt vittnesmål
Citera
2021-09-22, 22:58
Medlem
Citat:
Vet inte hur man ska tolka ett Vittnesmål om antastande som polisen fått ?? Det blir ju som en polisanmälning ? Polisen vet att mannen antastat kvinnor från sin bil. Peter Thylen säger att de har både gamla och nya vittnesmål gällande detta ? Om de har mynnat ut i anmälningar vet vi ju inte , även om de inte delgivit detta. Tror att Pelle Jenven beskriver Helenas klädsel i en intervju

Länk till källan?

Då ger jag mig...

Annars trådsanning!!!
Citera
2021-09-22, 22:59
Medlem
Citat:
-92 borde det företrädesvis rört sig om anmälningar medan det i år uteslutande varit vittnesmål.
Citera
2021-09-22, 23:00
Medlem
Citat:
Länk till källan?

Då ger jag mig...

Annars trådsanning!!!

Leta 👍 God natt 😀
Citera
2021-09-22, 23:07
Medlem
Citat:
Hallå, hallå, hallå!

Var är källan för att det finns polisanmälningar mot ClLe från tiden runt år 1992? Fighter83! Skriv inte saker i tråden som du inte senare vill ge belägg för. Det skapar bara osämja.

Tråden har de senaste 48 timmarna varit mycket trevlig. Låt oss fortsätta ha ett bra diskussionsklimat där vi respekterar andras åsikter och frågor.

Edit! Vill för övrigt skarpt motsätta mig Fighter83:s påstående att sakfrågan är ClLe. Sakfrågan är Helena Anderssons försvinnande och var och en får diskutera precis vad de vill så länge de inte försöker tysta andra eller strypa debatten.

Finns ingen källa!!!

Alltså en trådsanning!!!
Citera
2021-09-22, 23:12
Medlem
Citat:

Länken ???

Vad jag saknar Ugglan
Kom tillbaka!!!

Och vad är det som gör att du saknar honom ? Han tror ju fortfarande stenhårt på sin pilot teori och dessa teorier har han delgivit polisen så många ggr ! Och det var ju något med ett ställe ( lade inte namnet på minne ens ) där han hade bevis om saker och ting ? En väska hittad och absolut Helenas var det ju .
Finns ett uttryck ….. snacka går ju 👍 vill även minnas att yrket var … kriminal reporter 🤔
Ang länkar finns något som heter Google , där kan man hitta gamla och nya repotage 👍
Citera
2021-09-22, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Hur beskrev hon bilen?

Citat:
Bilen beskrevs först av henne som bronsfärgad med rails. Åtskilliga år senare beskrev hon den som vit med rails.

Fast det är ju detta jag tycker är så konstigt!! Hur kan man först säga att bilen är bronsfärgad och flera år (?) efteråt ändra sig till att bilen var vit?
Det är som att vittnet har läst el hört att det skulle handla om en vit bil och då ändrat sig för att man kanske blir osäker? "Jaha, det handlar om en vit bil, då var den nog vit".
Vet inte, men jag tycker det är märkligt. Tänk om bilen vittnet såg faktiskt var bronsfärgad?
Det första man säger i färskt minne är oftast rätt, man kommer inte på flera år senare att bilen hade en annan färg!
Senast redigerad av Singlan74 2021-09-23 kl. 00:00.
Citera
2021-09-22, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Och vad är det som gör att du saknar honom ? Han tror ju fortfarande stenhårt på sin pilot teori och dessa teorier har han delgivit polisen så många ggr ! Och det var ju något med ett ställe ( lade inte namnet på minne ens ) där han hade bevis om saker och ting ? En väska hittad och absolut Helenas var det ju .
Finns ett uttryck ….. snacka går ju 👍 vill även minnas att yrket var … kriminal reporter 🤔
Ang länkar finns något som heter Google , där kan man hitta gamla och nya repotage 👍

Pilot är på något sätt inblandad!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in