Citat:
Ursprungligen postat av
Romanche92
Jag säger bara lycka till åt BB att ta sig ur MySafety's grepp.
Ska den försäkringen bära sig, får han göra en Anjo:
Hej Rask, hoppas att du läser det här. Gör en serie på kanalen om My Safety, men inte på Rasks sätt, utan på ett sätt du själv skulle orka och vilja se.
Läs ALLT om My Safety.
Sålla, strukturera, skriv manus, fixa skärmdumpar.
Förbered frågor till företaget, ha en plan, ring upp och spela in samtalet. Klipp bort allt onödiga moment som "nu blev jag satt i kö..." - alla blir det, hos alla företag. Alla hatar sitta i telefonkö. Ingen tycker det är spännande att se på någon annan som sitter i telefonkö.
Klipp bort alla "nu tar jag en snus" - ta inte en enda snus i hela videon. Klipp bort sån skit. Klipp bort när du rapar in i micken. Ska någon ny publik orka titta så är det ett måste. Döda Rask 2017, ingen kollar längre på honom. Vill du ha Anjos publik - bli mer som Anjo.
Klipp bort alla (verkligenen samtliga) eventuella upprepningar.
Gå och lägg dig. Se om videon när du vaknar. Vad ska klippas bort? Vad är otydligt? Vad är onödigt? Be en kollega om input (Anjo). Är det din bästa video så här långt? Sov en natt till. Se om den. Finslipa. Berätta att den kommer på tordag kl 18 på din communitytab och instagram.
Publicera den kl 16 "premiär kl 18". Se den med dina tittare. Var närvarande i livechatten.
Nästa del - du gissade rätt, den släpper du följade torsdag kl 18.
Be andra som känner sig lurade att höra av sig - men hur, när i videon, och vad vill du se för bevis på att de varit kunder hos My Safety? Be Anjo om hjälp.
Gör cliffhangers. Följ upp dem.
Ring Konsumentverket. Säg du vill intervjua en tjänsteman som hanterat fall med My Safety. Boka en tid. Ta inte med detta i någon video, skippa ett inslag på 7 minuter om att du SKA ringa KO - folk stänger av när det blir långtråkigt.
Be Anjo om hjälp och betala för hjälpen. Be honom framförallt lära dig processen. Vad ska vara inspelat till kommande episod innan du släpper en färdig? Hur söker man information? Hur strukturerar man en serie videos på kanalen?
Inga fler "Nu spelar jag in min reaktion första gången jag läser köpvillkoren jag godkänt, upprepar mig, släpper skiten oklippt 30 min senare".
Varsågod, lycka till.