2021-07-25, 04:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Pga av att jag råkar prenumerera på podme så har jag tillgång till bonusavsnitten.
Det är så skrattretande att lyssna på hur journalisten öser glitter och regnbågar över henne i sina reflektioner och analyser. Karln är ju ju fullständigt betuttad i henne och man kan nästan höra hans smilande och hur han nära på fäller en tår: "Hon är allt annat än denna kvinna med hängande mungipor, svartmålade ögon och strama hästsvans". JA?!! Hur tror han att hon fått folk att mörda för henne?! Genom att framstå som lärarinna i häxkonst och svart magi? Det finns väl en anledning till att hon betraktas som manipulativ, right?

Sen undrar jag vad det är han insinuerar i telefonsamtalet med henne angående hennes planer på resningsansökan och satsa allt på ett och samma kort och vad som händer om hon då får avslag och att hon då förbrukar alla sina chanser till resning:

"Men du vet ju själv att i det här målet har det gått så mycket troll i och det har gått politik i det här målet också och i Högsta Domstolen sitter det ju kolleger till Jessica Wenna.."

Försöker han säga att pga att att Jessica Wenna har kontakter i HD så kommer Möller av enbart den anledningen kunna få avslag? I så fall har han ju tappat det helt som objektiv journalist?

Han berättar ju även lyriskt om breven från Möller som ibland kan väga över 1 kilo. Däribland dessa brev har hon även skickat brev som är ämnade till hennes dotter. Han kan inte förstå varför hon inte fått skicka hälsningar till sina barn som lyder: "Mamma älskar dig <3<3<3" Detta var "i början av vår relation" som han uttrycker det. Bara det är ju jävligt udda sagt. "I början av vår kontakt" låter väl mer vettigt? Om han nu inte hoppas på nåt annat, såklart.....
Om han passat dom vidare till barnen säger han inte. Fattar han inte själv genom sitt rosaglimrande seende att ett sådant oskyldigt litet brev i princip skulle kunna vara 1. en indirekt påtryckning 2. en kod för något annat? Han har knappast kontakt med en snattare.

Nä... Hela den där serien om Möller i Rättegångspodden är pinsam utifrån journalisternas agerande och val av vinkling. Den ena (som är så tagen av henne) skrattar åt att hon vill ha en bild på sig själv med kniv och ett förkläde med döskallar på framsidan av sin bok. Att hon är härlig och har glimten i ögat och som "trots allt" lyckas hålla livslågan uppe, ungefär. Hon tillägnar till och med kokboken till sin pappa.
Rakt av osmakligt, tycker jag själv.

Eller?
Tyvärr premium men den inledande meningen är så... extra allt.

JM tror att hela universum kretsar runt hennes navel.

"– Djur älskar mig, barn älskar mig. Alla tycker bra om mig."
https://www.expressen.se/premium/moller-inifran-exklusiv-dokumentar-i-expressen-tv/
Citera
2021-07-25, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

https://www.expressen.se/premium/moller-inifran-exklusiv-dokumentar-i-expressen-tv/

Jo, tjena.....! Skönt att vara immun mot allt annat än känslan av att känna sig älskad och omtyckt av alla -
alla utom Wenna: "Du är den elakaste jag träffat!", nånting. Så.....!

Jag tror att JM är den enda person som faktiskt skrämt mig genom enbart hennes fysiska närvaro. Och då var hon ändå i handfängsel. Hua...
Citera
2021-08-07, 17:28
Medlem
Bakarettans avatar
Johanna Möller personifierar en fullblodspsykopat med inslag av grandios narcissistisk personlighetsstörning.
Att 2 journalister överhuvudtaget fått idén att intervjua henne övergår mitt förstånd. Dessa sk "intervjuer" finns att lyssna på hos Rättegångspodden med Nils Bergman.
Jag har lyssnat på dessa avsnitt och jag fick faktiskt kräkkänslor av dessa sk journalister som fullständigt faller för Johanna Möllers manipulativa sätt. Nästan som om de beundrar henne...
Lyssna själva så förstår ni vad jag menar.
Citera
2021-08-13, 16:56
Medlem
Pethuglins avatar
Jag tycker att det är smaklöst av Expressen ha länk till artikeln om mörderskan på sin första sida månad efter månad. Varje gång man går på deras hemsida ser man samma bild på monstret på högerspalten.

INGEN annan kriminell har fått så mycket utrymme under så lång tid men det kanske finns pengar att tjäna för någon som är involverad i denna äckliga dokumentär om mörderskan.

https://www.expressen.se/

Måste vara smärtsamt för de anhöriga att bli påminda om detta hela tiden om de inte har slutat läsa Expressen bara på grund av detta.
Citera
2021-08-18, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

haha hon är riktigt sjuk
Citera
2021-08-18, 22:33
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Jag måste trippelkräkas på Rättegångspodden. Inte på Nils, men
va f-n???
Johanna Möller är sjuk. Har själv haft en diskussion med Nils innan detta kom ut, han beskrev det som sitt bästa scoop.

Har problem med podden
Citera
2021-08-29, 11:40
Medlem
DreamTwisters avatar
Snart finns boken av TS i handeln 😏
Citera
2021-09-02, 11:00
Medlem
Docklands avatar
Artikel för oss med premiumabonnemang.

"Jobb, träning och en fantastisk frukost som liknar en bättre hotellbuffé, så lyxigt att man får dåligt samvete.

Så beskriver Johanna Möller, 46, själv sin tillvaro innanför murarna.

Nu kommer boken som berättar om mötena och brevväxlingen med livstidsdömda mördaren.

– Sitter man med henne i några timmar går det runt i huvudet till slut. Hon har stark påverkanskraft och en extrem förmåga att få sin omgivning att göra som hon vill, säger författaren Thomas Sjöberg.

https://www.expressen.se/premium/krim/johanna-mollers-onskelista-losfransar-och-underklader/
Citera
2021-09-06, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Artikel för oss med premiumabonnemang.

"Jobb, träning och en fantastisk frukost som liknar en bättre hotellbuffé, så lyxigt att man får dåligt samvete.

Så beskriver Johanna Möller, 46, själv sin tillvaro innanför murarna.

Nu kommer boken som berättar om mötena och brevväxlingen med livstidsdömda mördaren.

– Sitter man med henne i några timmar går det runt i huvudet till slut. Hon har stark påverkanskraft och en extrem förmåga att få sin omgivning att göra som hon vill, säger författaren Thomas Sjöberg.

https://www.expressen.se/premium/krim/johanna-mollers-onskelista-losfransar-och-underklader/

Han köpte underkläder till Johanna ihop med ena hennes dotter. Nu när Johanna fått reda på att han skrivit en bok om henne är hon rasande o de har ingen kontakt längre. Hon vill ju skriva EGEN bok.
Citera
2021-09-21, 12:03
Medlem
IcyHearts avatar
Lyssnar på premium-avsnitten nu dvs podden som talats om här.. Har nog aldrig hört en journalist som så starkt tagit ställning för en person och så totalt tappat sin objektivitet. Det är helt horribelt att höra.

Som någon annan här inne skrev, att journalisten säger till Johanna (ungefär) att: Ja du vet ju att det gått så mycket troll i det här och blivit politik i det här fallet”. Samt att han antyder att högsta domstolen är korrupt!!! Det är ju i princip ett helt skandalöst uttalande. Som borde byggas under mycket mycket väl, om man ska kasta ur sig något sånt…

Hur vet journalisten det? Vad har han för källor för att veta det? (Förutom Johanna själv). Han presenterar inga andra källor i programmet, förutom Johannas egen berättelse.

Sen att han skrattar gott åt hennes tokroliga kokbok hon vill göra till minne av sin pappa. (Som hon är dömd för att ha mördat…). Det är än mer barockt.

Det här är nog något av det läskigaste jag hört, fruktansvärt hur journalisten bara sväljer allt med hull och hår. Mycket mycket märkligt…. 😱
Citera
2021-09-22, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Lyssnar på premium-avsnitten nu dvs podden som talats om här.. Har nog aldrig hört en journalist som så starkt tagit ställning för en person och så totalt tappat sin objektivitet. Det är helt horribelt att höra.

Som någon annan här inne skrev, att journalisten säger till Johanna (ungefär) att: Ja du vet ju att det gått så mycket troll i det här och blivit politik i det här fallet”. Samt att han antyder att högsta domstolen är korrupt!!! Det är ju i princip ett helt skandalöst uttalande. Som borde byggas under mycket mycket väl, om man ska kasta ur sig något sånt…

Hur vet journalisten det? Vad har han för källor för att veta det? (Förutom Johanna själv). Han presenterar inga andra källor i programmet, förutom Johannas egen berättelse.

Sen att han skrattar gott åt hennes tokroliga kokbok hon vill göra till minne av sin pappa. (Som hon är dömd för att ha mördat…). Det är än mer barockt.

Det här är nog något av det läskigaste jag hört, fruktansvärt hur journalisten bara sväljer allt med hull och hår. Mycket mycket märkligt…. 😱

Som han i princip även gjorde igen, alldeles nyss på TV4's Efter Fem. Men att UTREDNINGEN möjligen kunde vara korrupt och även att hon möjligen kunde vara oskyldigt dömd. Så nu är både utredningen och domstolen möjligen korrupt, eller vad ska man dra för slutsats av hans uttalanden och antydningar?
Citera
2021-09-22, 18:02
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart

Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Som han i princip även gjorde igen, alldeles nyss på TV4's Efter Fem. Men att UTREDNINGEN möjligen kunde vara korrupt och även att hon möjligen kunde vara oskyldigt dömd. Så nu är både utredningen och domstolen möjligen korrupt, eller vad ska man dra för slutsats av hans uttalanden och antydningar?
Jag återkommer när jag läst boken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in