2018-12-05, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jag har skrivit och undrat här flera gånger om den pensionär Bengt Bergman, som misshandlades till döds på en p-plats i Eskilstuna i december 2015. Han var på något sätt inblandad i asylbranschen. Eftersom även Johanna Möller har varit minst sagt insyltad i den branschen så är det intressant. Här en liten snutt från Brottscentralen 4/12:

Ingen har vetat nåt, men nu tycks det börja röra lite på sig:

https://www.expressen.se/tv/nyheter/brottscentralen/tre-ar-sedan-bengt-bergman-mordades---gatan-fortfarande-olost/

(Har själv 2 olika teorier om fallet, men väntar lite med att meddela dessa. En av mina frågeställningar är: Vad gör en 89-åring ute på en avlägsen p-plats klockan 23.45 en vinternatt? Därifrån utgår en av mina teorier.)

Intressant att detta fall nu aktualiseras igen. Det luktar JM ....
Nu kan hon ju inte fly någonstans ändå
Citera
2018-12-05, 17:30
Medlem
Citat:
Jag har skrivit och undrat här flera gånger om den pensionär Bengt Bergman, som misshandlades till döds på en p-plats i Eskilstuna i december 2015. Han var på något sätt inblandad i asylbranschen. Eftersom även Johanna Möller har varit minst sagt insyltad i den branschen så är det intressant. Här en liten snutt från Brottscentralen 4/12:

Ingen har vetat nåt, men nu tycks det börja röra lite på sig:

https://www.expressen.se/tv/nyheter/brottscentralen/tre-ar-sedan-bengt-bergman-mordades---gatan-fortfarande-olost/

(Har själv 2 olika teorier om fallet, men väntar lite med att meddela dessa. En av mina frågeställningar är: Vad gör en 89-åring ute på en avlägsen p-plats klockan 23.45 en vinternatt? Därifrån utgår en av mina teorier.)

Han HITTAS 23:40.. kan ju ha suttit där ett tag
Citera
2018-12-05, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RamlosaGranatapple
Han HITTAS 23:40.. kan ju ha suttit där ett tag

Det är riktigt. Men hur länge? Tiden är inte så viktig. Har många fler frågor runt Bengt Bergman. Har undrat över detta fall i snart ett år.
Citera
2018-12-06, 07:36
Medlem
Citat:
Det är riktigt. Men hur länge? Tiden är inte så viktig. Har många fler frågor runt Bengt Bergman. Har undrat över detta fall i snart ett år.

Polisen har en tes om att Bergman tagit sig till platsen för att träffa en "likasinnad". Det tolkar jag som omsägelse för ett bögmöte. Att Johanna skulle ligga bakom en anstiftan för mord på honom, känns inte helt rätt. Vad skulle Bergman ha utgjort för hot mot henne?
Citera
2018-12-06, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Polisen har en tes om att Bergman tagit sig till platsen för att träffa en "likasinnad". Det tolkar jag som omsägelse för ett bögmöte. Att Johanna skulle ligga bakom en anstiftan för mord på honom, känns inte helt rätt. Vad skulle Bergman ha utgjort för hot mot henne?

Så kan det kanske vara.

Jag tänker mig snarare att han kan ha haft en ensamkommande boende hemma hos sig (många gjorde ju så, särskilt då runt 2015). Killen kanske var ute väldigt sent, Bergman blev orolig eller arg på grabben och åkte till p-platsen för att leta efter honom - men fick i stället det minst sagt hett om öronen av killen och hans kompisar?

OBS! Det är bara en teori jag har.

Den andra: att Bergman hade intressen i flyktingbranschen på annat sätt och kom i kontakt med Johanna Möller av den anledningen. Kanske hade han mycket pengar som JM ville ta del av?
Senast redigerad av zilvereko 2018-12-06 kl. 12:28.
Citera
2018-12-07, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna

I klippet säger de ju att han träffat en "illasinnad"?!
Citera
2018-12-07, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDetective
I klippet säger de ju att han träffat en "illasinnad"?!

Då har jag väl hört fel när jag hör ordet likasinnad, men det ryktas att BB bestämde bögträffar via en speciell nätsida och att han skulle ha lurats till platsen p g a detta.

Jag tror iaf inte den mordlystna Johanna Möller ligger bakom hans död. Isf måste han ha utgjort ett hot mot henne och hans död skulle ha varit förenad med en stor summa pengar till henne. Mycket ouppgrävt tror jag dock man kan finna om båda...
Citera
2018-12-09, 10:29
Medlem
Pethuglins avatar
Nu har Möllerskan dragit på sig en varning och polisanmälan.
Hon ska ha uppmanat några av sina medfångar att skada hennes mor men hävdar att det ska ha varit ett skämt.
Säkert lika mycket skämt som hon "skämtat" att hänga Aki i trädet och bränna sommarstugan med föräldrarna sovandes därinne.

Enligt uppgift till Aftonbladet ska Johanna Möller i förhör ha avfärdat anklagelserna med att uttalandet om att ”klippa” hennes mor var ett skämt som de andra kvinnorna missförstått.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/gP9M51/johanna-moller-uppmanade-medfangar-att-klippa-hennes-mor-varnas
Citera
2018-12-09, 10:51
Medlem
JagheterRulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Hon ska ha uppmanat några av sina medfångar att skada hennes mor men hävdar att det ska ha varit ett skämt.
Säkert lika mycket skämt som hon "skämtat" att hänga Aki i trädet och bränna sommarstugan med föräldrarna sovandes därinne.

Enligt uppgift till Aftonbladet ska Johanna Möller i förhör ha avfärdat anklagelserna med att uttalandet om att ”klippa” hennes mor var ett skämt som de andra kvinnorna missförstått.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/gP9M51/johanna-moller-uppmanade-medfangar-att-klippa-hennes-mor-varnas

Hur kan man bli så hatisk på sina föräldrar? Visst, man kan avsky sina föräldrar. Man kan avsky sina vuxna barn. Men att vilja se dom döda är ren ondska. Bara att bryta kontakten så slipper man dom. Det kanske var det föräldrarna gjorde.... Möjligt isf att hatet kom av det.
Det bästa vore att Johanna fick somna. Hon måste lida nåt fruktansvärt av sitt hat. Hat förtär. Hatet lär växa. Den dag hon kommer ut så "klipper" hon mamman.
Citera
2018-12-09, 10:54
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:

Jag lider med hennes mor, tänk att ha/få ett sådant monster till barn! Inte nog med att hon nästintill redan förlorat livet, nu fortsätter hoten, osäkerheten & rädslan att Johanna ska lyckas övertala någon att skada henne.

-Morsan borde få skyddad identitet För hotbilden kvarstår ju!
Citera
2018-12-09, 11:17
Medlem
develis avatar
Citat:

Tack för info. Ja, enligt Möller är allt ett skämt och självklart är alla ute efter henne. Att hon själv är lika förutsägbar som ett karbonpapper tycks gå henne förbi.
Lägger några mer citat om artikeln låses:
Citat:
Citat:
För några veckor sedan uppgav två medintagna för en kriminalvårdsinspektör på anstalten att Johanna Möller uppmanat dem att ”klippa hennes mor”.
Citat:
I veckan fick Möller en varning.

– Vi varnar för att det är brott mot föreskrifter och vi har polisanmält. Sen är det upp till polisen att utreda och eventuellt föra det vidare, säger Andreas Wallin, kriminalchef på Ystads anstalt.

Citat:
I beslutet om varningen står det att Möller i första förhör i början av november namngett två medintagna och sagt att de sprider rykten om henne. Möller uppgav att hon kontaktat sin advokat, att hon kände sig hotad och orolig för vad de två ”skulle kunna hitta på nästa gång”.
Citera
2018-12-09, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterRulle
Hur kan man bli så hatisk på sina föräldrar? Visst, man kan avsky sina föräldrar. Man kan avsky sina vuxna barn. Men att vilja se dom döda är ren ondska. Bara att bryta kontakten så slipper man dom. Det kanske var det föräldrarna gjorde.... Möjligt isf att hatet kom av det.
Det bästa vore att Johanna fick somna. Hon måste lida nåt fruktansvärt av sitt hat. Hat förtär. Hatet lär växa. Den dag hon kommer ut så "klipper" hon mamman.

Mamman har nog ändå en så pass hög ålder att Johanna kommer sitta inlåst resten av hennes liv. Sen vet man iofs inte hur det fungerar med återanpassning och permissioner. Om jag mins rätt så har Anders Eklund börjat få permissioner nu efter 10 år. Hoppas domaren har så pass mycket vett att hålla henne borta från allmänheten, denna människa är ju farlig bara hon tillåts träffa någon. Känner att hon är den typen av fånge som borde rullas fram fastbunden i en rullstol med munkavel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in