Citat:
Jag ska göra det lättare för dig genom att dela upp mina synpunkter separat:
Jag menar att:
1. Esbjörn är inte dement.
2. Esbjörn ger ett förvirrat intryck och har en lindrig kognitiv funktionsnedsättning.
3. Esbjörn är myndig och rättsförmögen.
Jag menar att:
1. Esbjörn är inte dement.
2. Esbjörn ger ett förvirrat intryck och har en lindrig kognitiv funktionsnedsättning.
3. Esbjörn är myndig och rättsförmögen.
Förvirrat intryck = Har olika versioner i media om när han han började känna sig pressad och lurad, beskriver månljus vid avtalsskrivning, märkliga svar vid polisförhör om avverkning mm.
Så. Nu kan vi fortsätta där vi slutade.
Det är riktigt att jag tar fasta på vad Esbjörn säger, tycker, vill och vad han beskriver att han har varit med om.
Frågan jag ställer mig är varför du helt ignorerar det.
Det som framkommit i intervjuer och förhör med honom - att han känner sig lurad och pressad att sälja sitt hus och att han vill behålla det - står helt i överensstämmelse med hur han senare har agerat hos de juridiska myndigheterna. Han har inte avvikit en tum från detta.
Att det däremot finns en del oklarheter om exakta tider och att olika människor säger lite olika om hur de uppfattat honom, tycker jag inte är särskilt märkligt givet att han är en åldring med en kognitiv funktionsnedsättning och kan ge ett förvirrat intryck.
(Har medvetet ändrat sista meningen för att vi inte ska fastna igen. Sen kanske du inte är intresserad av diskussion ändå och det lär din respons på mitt inlägg i så fall visa. Jag ger det dock en chans.)
Så. Nu kan vi fortsätta där vi slutade.
Det är riktigt att jag tar fasta på vad Esbjörn säger, tycker, vill och vad han beskriver att han har varit med om.
Frågan jag ställer mig är varför du helt ignorerar det.
Det som framkommit i intervjuer och förhör med honom - att han känner sig lurad och pressad att sälja sitt hus och att han vill behålla det - står helt i överensstämmelse med hur han senare har agerat hos de juridiska myndigheterna. Han har inte avvikit en tum från detta.
Att det däremot finns en del oklarheter om exakta tider och att olika människor säger lite olika om hur de uppfattat honom, tycker jag inte är särskilt märkligt givet att han är en åldring med en kognitiv funktionsnedsättning och kan ge ett förvirrat intryck.
(Har medvetet ändrat sista meningen för att vi inte ska fastna igen. Sen kanske du inte är intresserad av diskussion ändå och det lär din respons på mitt inlägg i så fall visa. Jag ger det dock en chans.)
Då är egentligen bara frågan som behöver redas ut vad som är orsaken till att Esbjörn ångrade sig och varför han enligt dig gråter.
Min bild är att han sålde huset den 20 augusti helt medvetet och utan press. Ebba Busch betalade handpenningen den 26 augusti. Det står i protokollet från MUF att såväl Ebba Busch som Esbjörn Bolin var på plats i huset den 30 augusti 2020 då de gemensamt förberedde inför Esbjörn Bolins flytt. Den 4 september kontaktar mäklaren Ebba Busch och säger sig ha blivit kontaktad av att en annan person än Esbjörn Bolin som uppgett att Esbjörn ville återbetala handpenningen.
Frågan är vad som hände mellan den 20 augusti och 4 september? I det fallet tror jag inte en sekund på den version som serverats via Expressen att Ulf skulle ha träffat Esbjörn den 21 augusti och förklarat vad ett köpeavtal var för något och att Esbjörn då insåg att han sålt huset och ångrat sig.