Citat:
Ursprungligen postat av
hasse3344
Läs mitt svar till din tidigare halmgubbe så kanske du förstår. Om resonemanget inte är alldeles för avancerat för dig.
Det jag skrev var ett svar på ditt "resonemang". Jag gav min sammanfattning på ditt svar kan man säga, men då du inte tycks förstå var det nog för avancerat för dig.
Du förstår inte skillnaden mellan den rädsla och osäkerhet ett smittsamt virus skapar jämfört med exempelvis hjärt- kärlsjukdomar eller lungcancer förorsakat av rökning. Hade du förstått skillnaden hade du inte nämnt dessa sjukdomar i samma mening, men jag ska försöka att göra det tydligt för dig genom ett exempel.
Åke och Gunn-Britt är ett par i 75-årsåldern. De sköter om sin hälsa och är i bra form. Under pandemin har de låtit bli att träffa sina barnbarn och de har undvikit att gå i köpcentrum, på teater och att handla i butik. De är rädda för Covid19 då de vet att de riskerar att drabbas hårt om de skulle bli smittade. Att någon hjärtsjuk eller lungsjuk överviktig 58-åring är och handlar i samma butik rör inte dem eftersom sådan sjukdom INTE SMITTAR. Det är liksom pudelns kärna som du liksom en del andra här vägrar ta in. Varför har ni så svårt att förstå ???