Citat:
Ursprungligen postat av
Futuretrader
så pandemin är över?
är det pga att man fått 2 vacciner?
eller ska man ta fler och eventuellt tabletter?
för som jag ser det utifrån andra länders perspektiv så hjälper inte det att man är fullvacinerad, smittan ökar och folk dör mer och mer.
i sverige så har vi fortfarande 1000+ smittofall varje dag och över 20 döda per dag eller något sådant, så hur i helvete kan man släppa restriktionerna den 29:e september och öppna upp allt?
sedan så undrar jag hur norge kan klassificera viruset som en vanlig influensa, tror dem att personer som är ovaccinerade eller tom vaccinerade inte kommer dö av viruset?
jag vet tusentals folk dör av influensavirus varje år, men det är oftast gamla, vad gäller covid är det också unga som dör. Även om man skulle bli vaccinerad så kommer det inte hjälpa i längden man kommer bli sjuk och man riskerar att dö.
så varför öppnar man upp sverige? vi har inte ens haft stränga restriktioner, vad jag oroar mig är att jag är en student som pendlar till skolan flera mil om dagen och dessutom kommer befinna mig i stora sammanhang, varför ska ja tvingas in i helvete?
hade vaccinet fungerat så hade jag tagit det, men det gör den inte. och dessutom så är biverkningarna kopplade till vaccinet katastrofala wtf.
jag tycker att sverige borde fortsätta med distansstudier och distans arbete samt social distansering tills man får ordning och reda på allt. Hittills så ser allt ut precis som det ska innan kaoset släpper loss.
Är man inte lite för snabb i sverige?
hur ser det ut idag i sverige vad säger tegnell?
det är fan mer än 2000 nya fall och 16 nya dödsfall eller mer?
och så väljer man att öppna?
Det dör ca 6-7 pers/dygn med covid som dödsorsak (i snitt sista veckorna) De flesta äldre äldre och skröpliga.
Det dör också ytterligare ca 250 pers/dygn av massor av andra anledningar/sjukdomar. T ex så dör ca 20 pers/dygn ca 10 år för tidigt p g a dålig luft.
Vi skulle spara massor med liv och levnadsår om vi förbjöd bilar, flyg, cement, alkohol, skräpmat, cigaretter, droger, kossor, stillasittande o s v. Realistiskt.....nja...