Citat:
Ursprungligen postat av
Maahes
Har hört vissa rykten att det existerar ett dolt, riktigt, Flashback och att det Flashback som dom flesta användare ser bara är själva ytan men om man skrapar på ytan eller kan den rätta knackningen så att säga så öppnas en dörr till ett Flashback där allt som inte är tillåtet i det vanliga Flashback är tillåtet som ett slags Darknet.
Vissa av Flashbacks moderatorer är en slags gatekeepers som sitter på nycklarna till detta dolda riktiga djupa Flashback och bestämmer vilka som ska få rätten att kliva ner där, men även dom flesta moderatorer känner inte till detta utan har lurats att tro att Flashback bara är just Flashback när det i själva verket är mer än så, mycket mer.
Det är lite som i filmen Fight Club - first rule of Fight Club is you don't talk about Fight Club så jag utsätter mig för en väldig risk som berättar om detta men jag känner att information måste få vara fri.
Kanske kan flera komma fram nu när "the cat is out of the bag" så att säga? Jag förväntar mig förstås att detta kommer förnekas "nej nej nej inte finns det ett dolt Flashback inte..." men om man tänker efter så förstår man att det förstås ligger något i detta.
Fascinerande tanke. Vad skulle diskuteras där, om du skulle spekulera? Sådant som finns på darkwebb - droger, vapen, pengatvätt, barnporr mm? Skulle brott mot Flashbacks regler vara ok där, tex mer allvarlig hets mot folkgrupp. Flashback var ju ursprunglugen ett punkforum där olagligheter, fördomar och andra oetiska saker kunde diskuteras.
Är det där alla rassar koordinerar sin övervakning så att deras rasism kommer ut inom typ 15 inlägg i varje tråd hur malplacerat det än är.