2021-09-21, 19:46
Medlem
Aigiss avatar
Gud va skönt med en ny, fräsch konspirationsteorie! Jag är så jävla trött på 5G och coronan.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av guru1966
Fascinerande tanke. Vad skulle diskuteras där, om du skulle spekulera? Sådant som finns på darkwebb - droger, vapen, pengatvätt, barnporr mm? Skulle brott mot Flashbacks regler vara ok där, tex mer allvarlig hets mot folkgrupp. Flashback var ju ursprunglugen ett punkforum där olagligheter, fördomar och andra oetiska saker kunde diskuteras.

Är det där alla rassar koordinerar sin övervakning så att deras rasism kommer ut inom typ 15 inlägg i varje tråd hur malplacerat det än är.

Ja precis där ägnar man sig uteslutande åt oetiska saker och olagligheter, vilket ju ligger i Flashbacks natur så att säga och var det som lockade folk till Flashback från allra första början.
Man skulle kunna tänka sig att Flashback var tänkt att ha en slags undanskymd tillvaro från början men att det gick och blev mainstream och att man då stod inför valet och kvalet att antingen lägga ner helt och hållet eller att fortsätta driva Flashback utåt sett samtidigt som man parrallelt skapade det Flashback som det var tänkt från allra första början och höll det hemligt.

Det vanliga Flashback fungerar som ett slags rekryteringsverktyg och en inslussning där man hämtar nytt blod och nya medlemmar som får tillträde till det dolda Flashback.
Citera
Medlem
F.Hansens avatar
Sitter i det ”riktiga” forumet just nu. Där finns svar i trådarna på vem som mördade olof palme, dennis arda, orsaken till att estonia sänktes, och varför titanic sänktes, vem som faktiskt mördade jfk, vart tupac lever idag och under vilken identitet, hur elvis fejkade sin död, folk som faktiskt har solida bevis på att månen aldrig beträtts av människor genom satelitbilder på hela månens yta, det finns trådar om andra världskriget och om den judiska konspirationen och bevis som skulle omkullkasta allt som folk tror att de vet.
Också mycket snaskigt skvaller om vilka syltburkar sveriges toppolitiker fingrar i.

Dock kan jag inte säga något mer om detta, för att jag inte vill.
Citera
2021-09-21, 20:02
Medlem
Rotmosrullens avatar
TS är inne på helt rätt linje, men har inte sett hela bilden. I själva verket är denna "deep flashback" organiserad i en slags träd-/fraktalstruktur där användare kan ha tillgång till olika djup av flashback i flera nivåer. En användare kan t.ex. befinna sig på djup 5 i en substruktur av flashback och samtidigt befinna sig på djup 14 i en annan. Det hela är oerhört komplext, och med största sannolikhet är det ingen, inte ens admin själv som har full förståelse för hur djupt trädet går (om man ens kan prata om ett finit djup). På dom djupast kända nivåerna existerar inte diskussionstrådar som vi känner dom här på yt-flashback utan istället flödar åsikter och teorier fritt mellan användare (och substrukturer f.ö.). För den som är intresserad av att veta mer om detta fascinerande supernät kan jag varmt rekommendera dokumentären "Fractals of the Internet age - A story in Flashback" på YouTube.
Citera
2021-09-21, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rotmosrullen
inte ens admin själv som har full förståelse för hur djupt trädet går.

Ganska listigt att skapa "admin" "admin2" "admin3" etc eftersom det gör att man per automatik tänker att om admin2 är admin2 så måste admin vara admin1 men det är snarare så att det finns en (eller flera) admin som är riktiga admin1 och inte att admin är admin1 bara för att "han" heter admin.
Citera
2021-09-21, 20:16
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Måste vara humorforumet i sådana fall. Det är aldrig någon som bryr sig om att kolla där.
Citera
2021-09-21, 20:37
Medlem
Money2spends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golden.Ration
Det fanns förut (och säkerligen idag men under ett annat namn) i.e. outlaw, om jag minns rätt så var det ett bugg som avslöjade forat.
Admins ord:
Citat:
Q: Vad är Outlaw?
A: En gömd forumavdelning som bara admins och moderatorer har tillgång till. Där diskuteras varningar, bannlysningar och annat som behöver tas ”bakom gardinerna
Det skulle kunna finnas ett delfora som är dolt, utöver admins och mods fora, där shillsen får härja fritt och diskutera vilka shillgames de ska köra idag och vilken användare som kräver mest shillning, typ.

Förmodligen är dock shillsforat och outlawforat integrerat idag, m.a.o. alla admins och mods är shills, m.a.o. grundarna har sålt och hela administrationen är MSB eller Bonnier.
Citera
2021-09-21, 20:49
Medlem
Bluebeast72s avatar
Jag är en av dom som vet vart dörren finns o vart den leder. Räcker så.
Citera
2021-09-21, 20:50
Medlem
LepraHunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Det är lite som i filmen Fight Club - first rule of Fight Club is you don't talk about Fight Club så jag utsätter mig för en väldig risk som berättar om detta men jag känner att information måste få vara fri.
Vad är det du riskerar, att Idi kommer och för bort dig en månlös natt?
Citera
2021-09-21, 20:57
Bannlyst
En användare har via PM skickat mig denna illustration:

https://i.imgur.com/mvtt4Jo.png

Den svarta ringen är den vanliga Flashback som är tillgänglig för allmänheten.

Den betydligt större oranga ringen är det dolda Flashback som endast är tillgängligt för dom utvalda.
Citera
2021-09-21, 21:09
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Ledtråd: f182. De som vet de vet. I will say no more
Citera
2021-09-21, 21:16
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Jag är en av dom som vet vart dörren finns o vart den leder. Räcker så.

Jag med (gammal i gemet, nytt nick). Rätt fyndigt med senaste ingången ändå, klickkombon asså.
Senast redigerad av Ravatos 2021-09-21 kl. 21:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in