2021-09-21, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Buffer-inställningen finns också under settings.
Där ställer du även hur ofta epg och playlisten ska uppdateras.

Under manage content så kan du dölja kategorier/kanaler du inte vill ha i listan.

Aktivera "hardware acceleration".

"Långtrycker" du på en kanal så kommer det fram om du tex vill lägga till den i favoriter..

På de kanaler som har en liten klocksymbol kommer även fram "show catchup archive" vid långtryck.

Jag har hittat det men vet inte vad som behövs, valde standard inställning vid installation. Buffer size 5s.
Tre dagar för kanal och epg refresh. Ska man ha mer, mindre?

Tänkte precis fråga hur hur man adda favoriter, tack 🙏 hade man kunnat favoritat här på FB hade du fått en nu. Väldigt tacksam för hjälpen 😀
Citera
2021-09-21, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mostcomebackfomo
Jag har hittat det men vet inte vad som behövs, valde standard inställning vid installation. Buffer size 5s.
Tre dagar för kanal och epg refresh. Ska man ha mer, mindre?

Tänkte precis fråga hur hur man adda favoriter, tack 🙏 hade man kunnat favoritat här på FB hade du fått en nu. Väldigt tacksam för hjälpen 😀

Buffer får du anpassa efter hur snabbt internet du har. 👍🏻
Du märker om du sänker tiden och det börjar lagga.

I och med att min iptv-leverantör lägger upp en massa nytt varje dag så har jag inställningarna för refresh på 1 dag.
Annars syns inte de nya filmerna/serierna förrän nästa gång listan refreshas.
Citera
2021-09-21, 17:58
Medlem
Citat:
Buffer får du anpassa efter hur snabbt internet du har. 👍🏻
Du märker om du sänker tiden och det börjar lagga.

I och med att min iptv-leverantör lägger upp en massa nytt varje dag så har jag inställningarna för refresh på 1 dag.
Annars syns inte de nya filmerna/serierna förrän nästa gång listan refreshas.

Ok! Jag hänger med, tack igen! 🙂👍
Citera
2021-09-21, 18:02
Medlem
Citat:
Buffer-inställningen finns också under settings.
Där ställer du även hur ofta epg och playlisten ska uppdateras.

Under manage content så kan du dölja kategorier/kanaler du inte vill ha i listan.

Aktivera "hardware acceleration".

"Långtrycker" du på en kanal så kommer det fram om du tex vill lägga till den i favoriter..

På de kanaler som har en liten klocksymbol kommer även fram "show catchup archive" vid långtryck.

Lånar ämnet litegrann.
Antar du rekommenderar XC Login?
Vet du ifall det funkar med t ex xtream editor, där jag kan välja hur svenska listan är sorterad? (Gäller iplaytv appletv)
Citera
2021-09-21, 18:18
Medlem
Citat:
IPTV Extreme Pro kör jag med och rekommenderar den till de som har Android.
Mycket stabil app med en aktiv utvecklare.
Grymt bra. För de som kör IPhone så kan jag rekommendera IPTVX. Överlägset snyggast interface. Ser ut som typ Netflix appen eller någon annan film app. Har ju inte allt men det mesta. Om man vill se filmer o serier med sub är den dock inge vidare då texten blir alldeles för stor. Ser att många klagar på det så det kanske de löser i nästa uppdatering.
Citera
2021-09-21, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Lånar ämnet litegrann.
Antar du rekommenderar XC Login?
Vet du ifall det funkar med t ex xtream editor, där jag kan välja hur svenska listan är sorterad? (Gäller iplaytv appletv)

Kör själv inte med xtream editor så jag har aldrig testat.
Men det är väl bara för dig att lägga in det och testa. 👍🏻
Citera
2021-09-21, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RavenFox
Hej, Fråga om ny TV för IPTV - igen.

Fick bra åsikter och tips kring min förra fundering angående TV kontra lös box. Är därför inne på att skaffa en Google-TV och skulle då helst ta en Sony enligt rekommendation (och egna erfarenheter från längre bak i tiden).

MEN - jag har ett riktigt I-landsproblem att brottas med: TV'n ska in i en nisch som inte rymmer en 75". Sitter så pass långt ifrån (ca 4m) att jag inbillar mig att en 65" blir för liten. Återstår att förstora nischen (ingen hög WAF-faktor på det), köpa läget (dvs 65" Sony) eller att skaffa så stor TV som möjligt som ryms.

Jag har då hittat en Philips 70" Google-TV som heter 70pus9006 (ej OLED). Frågan är alltså vad herrskapet tycker kring hur Philips står sig mot Sony, Samsung etc. i dessa sammanhang? Läste något om att dom haft en egen variant av Google-TV (Saphi) som har massa begränsningar i förhållande till den fulla GTV, men det kan väl inte vara så illa fortfarande? Själv retar jag mig på fjärren som ser ut som något från 70-talet. Dessutom känns TV'n oroväckande "billig" då man tydligen köper den för 18k utan någon kampanj. Men, det är ändå tillräckligt dyrt för att man inte ska vilja gå omkring och ångra sig. Ambilight har jag iofs hört oväntat gott om...

Långt inlägg igen - Sorry!

Pudelns kärna: Hur är Philips jämfört med de övriga? Suger dom eller är det fina grejjor?

Personligen då jag jobbat inom branschen i många år. Philips no no no. Men här kan du fördjupa dig. I slutändan är det du som tar beslut utifrån ekonomi och vad du vill ha. https://www.sweclockers.com/forum/trad/1614886-2020-ars-tv-modeller-och-den-kompletta-guiden
Citera
2021-09-21, 21:13
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leijonborg
Mm, så dessa typer av stickor verkar vara mer för de med äldre apparater, det hade varit nice om man hade kunnat modifiera hårddsiken på tv och installerat apparna på tv:n så kanske man hade sluppit köpa sticka, men den är ju väldigt billig ändå med tanke på vad man får.
Körde med Smart IPTV-appen som fanns inbyggd i systemet på tv'n, men den var bra i börjen men blev segare och segare med tiden. På slutet innan den försvann så tog det minst 10 minuter att ladda upp kanalerna.
Skulle jag köpa en ny modern tv idag så skulle jag fortsätta med stickan alt köpa en box då tv'ns system inte är lika snabb och stabil som androidenheterna.
Citera
2021-09-21, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Körde med Smart IPTV-appen som fanns inbyggd i systemet på tv'n, men den var bra i börjen men blev segare och segare med tiden. På slutet innan den försvann så tog det minst 10 minuter att ladda upp kanalerna.
Skulle jag köpa en ny modern tv idag så skulle jag fortsätta med stickan alt köpa en box då tv'ns system inte är lika snabb och stabil som androidenheterna.
https://siptv.app/news/

den menar du va?
Den verkar inte gå att hitta i LG store längre?

Eller så kanske man köper en android tv eller använder https://billing.smart-stb.net/
Citera
2021-09-21, 22:35
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leijonborg
https://siptv.app/news/

den menar du va?
Den verkar inte gå att hitta i LG store längre?

Eller så kanske man köper en android tv eller använder https://billing.smart-stb.net/
Siptv=Smart IPTV har blivit spärrad i Norden. Varför vet jag inte, men det går att köra den genom att ändra regionskod. (land)
https://www.google.com/search?q=change+region+lg+smart+tv&oq=byta+region+ p%C3%A5+lg&aqs=chrome.1.69i57j0i22i30l5.11939j0j15 &sourceid=chrome&{google:instantExtendedEnabledPar ameter}ie=UTF-8

STB gillade jag inte alls, tyckte att den strulade för mycket, testade den även på dotterns LG men med samma resultat.
Citera
2021-09-21, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Siptv=Smart IPTV har blivit spärrad i Norden. Varför vet jag inte, men det går att köra den genom att ändra regionskod. (land)
https://www.google.com/search?q=change+region+lg+smart+tv&oq=byta+region+ p%C3%A5+lg&aqs=chrome.1.69i57j0i22i30l5.11939j0j15 &sourceid=chrome&{google:instantExtendedEnabledPar ameter}ie=UTF-8

STB gillade jag inte alls, tyckte att den strulade för mycket, testade den även på dotterns LG men med samma resultat.
Det är därför man inte kan hitta den mer alltså. Tror nog att nordbor använder mest IPTV från olagligt håll Det är nog därför. Inte heller konstigt då det är så jävla dyrt annars.

Men var det den du menade som det tog 10 min att ladda kanalerna?
Citera
2021-09-21, 23:47
Medlem
yes kör till min Apple TV, funkar felfritt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här