2021-09-21, 12:16
Medlem
Dem flesta är återförsäljare av en annan iptv, finns inte så många olika iptv.
Citera
2021-09-21, 12:18
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Titta hur mycket du vill

Någon som vet om det blir reklamavbrott under filmerna ?
Citera
2021-09-21, 12:20
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Någon som vet om det blir reklamavbrott under filmerna ?

Det är inga reklamavbrott. Ibland kan det vara reklam för ett annat Amazonprogram innan vissa filmer eller serier men det är bara att trycka på skip.
Citera
2021-09-21, 12:31
Bannlyst
Jag betalar 600kr per år för min och gjort så i snart 5 år.
Hur bra som helst ,man får även 24 h timmars test helt gratis.
Citera
2021-09-21, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Nu går det att teckna Amazon prime i Sverige, 59 kronor per månad, streaming och gratis endagarsfrakt (på vissa ställen) Hur kommer detta påvera marknaden?

Kommer Amazon att få ett bättre grepp om vår ehandel?

Kommer vi få problem på arbetsmarknaden?

Kommer postnord få mera problem?

Såg erbjudandet via deras videotjänst. Ingen erbjudandesida dock. https://www.primevideo.com/

Jag har anvant amazon prime i ett par ar. Gratis frakt fran amazon ar plus. Amazon video har inte jattebra utbud om du inte betalar dyrt for extrakanaler, eller hyr/koper filmer. X-ray-funktionen ar toppen.

For amazonprime grund det kostar €2.99 sa klart prisvart.
Citera
2021-09-21, 13:35
Medlem
cheks avatar
Har jag förstått det rätt att man får mer för mindre pengar nu (59kr/mån), jämfört med om man endast hade Prime Video innan (65kr/mån)? I så fall är ju valet enkelt. Har haft Prime Video sedan det kom i Sverige och gillar det skarpt.
Citera
2021-09-21, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Kör med appen iPlaytv innan du bestämmer dig för att överge Apple TV. Betydligt bättre än GSE som är ren skit.

Skulle du köpa en Formuler så funkar det att köra med sin mobil med appen Android Tv remote control och kopiera och klistra in sina uppgifter vare sig det är hela m3u-länken du ska köra med eller om du väljer att ansluta via XC-inlogg. 👍🏻

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.tv.remote

Du kommer bli nöjd med en Formuler Alpha.
Ingen enorm skillnad på den och storebror Z8 Pro.

Grymt bra tips, stort tack! 👍👍

Otrolig skillnad mot GSE .. verkligen en helt annan grej ju. Tycker GSE funka ok på paddan o mobil men totalt värdelös och tråkig på AppleTV.

Ska kolla igenom lite mer men kommer nog avvakta med formuler, 65 spänn för appen är grymt prisvärt med.
Citera
2021-09-21, 14:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Jo min tv kan ta emot wifi, men iptv-apparna i tv'n är helt världelösa, därav mitt köp av en Mi Stick som man kan lägga in bra appar som inte strular.
Mm, så dessa typer av stickor verkar vara mer för de med äldre apparater, det hade varit nice om man hade kunnat modifiera hårddsiken på tv och installerat apparna på tv:n så kanske man hade sluppit köpa sticka, men den är ju väldigt billig ändå med tanke på vad man får.
Citera
2021-09-21, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mostcomebackfomo
Grymt bra tips, stort tack! 👍👍

Otrolig skillnad mot GSE .. verkligen en helt annan grej ju. Tycker GSE funka ok på paddan o mobil men totalt värdelös och tråkig på AppleTV.

Ska kolla igenom lite mer men kommer nog avvakta med formuler, 65 spänn för appen är grymt prisvärt med.
I settings på iPlaytv så kan du sätta svenska som förvalt språk på undertexter.
Dubbelklicka på play/pause knappen så kommer sökfunktionen fram.
Citera
2021-09-21, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Jag tycker Amazons utbud av gamla slasher/scräckfilmer är överlägset allt annat som finns på svenska marknaden

Möjligt. Jag gillar inte sånt så. Är ju en smaksak

Citat:
Ursprungligen postat av chek
Har jag förstått det rätt att man får mer för mindre pengar nu (59kr/mån), jämfört med om man endast hade Prime Video innan (65kr/mån)? I så fall är ju valet enkelt. Har haft Prime Video sedan det kom i Sverige och gillar det skarpt.

Så dyrt i Sverige. Varför olika priser i Sverige å i Holland?
Citera
2021-09-21, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
I settings på iPlaytv så kan du sätta svenska som förvalt språk på undertexter.
Dubbelklicka på play/pause knappen så kommer sökfunktionen fram.

Jag hittade det själv faktiskt 🙂 och skönt att nu EPG funkar. Sanslös skillnad i laddning med ju, bara klicka på appen så är man igång. GSE behövde ladda m3u varje gång och ofta hängde det sig så man fick dra ut sladden till AppleTV för att pröva igen.

Även bild är bättre, vid långa bollar i fotboll, som cross o utsparkar blev bollen genomskinlig .. inte med iplaytv.

Är det nån annan inställning man kan tänka på? Som buffertid eller så?
Lite nytt att lära sig men användare upplevelse är så otrolig mycket bättre

Tack igen, har varit nära slänga min appletv 😂
Senast redigerad av Mostcomebackfomo 2021-09-21 kl. 17:16.
Citera
2021-09-21, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mostcomebackfomo
Jag hittade det själv faktiskt 🙂 och skönt att nu EPG funkar. Sanslös skillnad i laddning med ju, bara klicka på appen så är man igång. GSE behövde ladda m3u varje gång och ofta hängde det sig så man fick dra ut sladden till AppleTV för att pröva igen.

Även bild är bättre, vid långa bollar i fotboll, som cross o utsparkar blev bollen genomskinlig .. inte med iplaytv.

Är det nån annan inställning man kan tänka på? Som buffertid eller så?
Lite nytt att lära sig men användare upplevelse är så otrolig mycket bättre

Tack igen, har varit nära slänga min appletv 😂

Buffer-inställningen finns också under settings.
Där ställer du även hur ofta epg och playlisten ska uppdateras.

Under manage content så kan du dölja kategorier/kanaler du inte vill ha i listan.

Aktivera "hardware acceleration".

"Långtrycker" du på en kanal så kommer det fram om du tex vill lägga till den i favoriter..

På de kanaler som har en liten klocksymbol kommer även fram "show catchup archive" vid långtryck.
Senast redigerad av instagam 2021-09-21 kl. 17:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in