2021-09-21, 16:20
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Då har det gått ytterligare en vecka och här kommer en ny lägesrapport gällande IVA och vaccinationsstatus.

Hittills i september har det registrerats 96 inläggningar på IVA, unika personer.

Så här ser fördelningen ut

61 ovaccinerade (+18 ) = 64 %
24 fullvaccinerade (+9) = 25 %
3 halvvaccinerade (+2) = 3 %
8 med okänd vaccinationsstatus (+2) = 8 %

Antal personer <50 år = 30

23 ovaccinerade = 77 %
2 fullvaccinerad = 7 %
3 halvvaccinerad = 10 %
2 med okänd status = 7 %
(avrundningsfel)

Sedan sist har det ökat med 5 ovaccinerade, 1 fullvaccinerad, 2 halvvaccinerad och 1 okänd.

Antal personer 50-59 år = 24

20 ovaccinerade = 83 %
2 fullvaccinerade = 8 %
2 med okänd status = 8 %
(avrundningsfel)
Sedan sist har det ökat med 7 ovaccinerade, 1 fullvaccinerad och en okänd.

Antal personer 60-69 år = 15

10 ovaccinerade = 67 %
4 fullvaccinerad = 27 %
1 med okänd status = 7 %
(avrundningsfel)

Sedan sist har det ökat med 4 ovaccinerade och 1 fullvaccinerad

Antal personer 70-79 år = 21

8 ovaccinerade = 38 %
10 fullvaccinerade = 48 %
3 med okänd status = 14 %

Sedan sist har det ökat med 2 ovaccinerade, 4 fullvaccinerade och 1 okänd.

Antal personer 80+ år = 6

6 fullvaccinerad = 100 %

Sedan sist har det ökat med 2 fullvaccinerade.

Edit: länk till rapporten med mitt urval (alla åldersgrupper inkl i standardurvalet
https://portal.icuregswe.org/siri/re...7-1acb4b853f7b

Alltså är pandemin över för oss under 50 år.

Eller bättre talat den har egentligen inte existerat.

Hela 2020 så handlade restriktionerna om att vi skulle skydda de äldre. Nu när de äldre och riskgrupper har sitt vaccin så kan vi övriga återgå till det normala.

Om folk vill ta sprutan så låt dem, men att införa vaccinpass och annat efterblivet fascism i Sverige är bara galna extremvänsterliberala som drömmer om.

Alla de ovaccinerade i som är över 50 år och i riskgrupper som inte vill får helt enkelt skylla sig själva.
Citera
2021-09-21, 16:25
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Du får vänta tills rapporten är klar i Maj 2023 där Kina kommer att få ett skadeståndskrav från EU och USA för uteblivna intäkter och överdödlighet pga nedstängningar som kommer skicka Kina tillbaka till 1920-talet eftersom de kommer inte ha råd att betala. Vilket gör att det kommer ta hus i helvetet.

Har redan kommit fram att labbet i Wuhan ägs av GSK, och att pengarna för forskning
kom från USA.

Så USA och UK är de som har en massiv räkning att vänta. Om någon vågar skicka fakturan.
Citera
2021-09-21, 16:28
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
D-vitamin är inte ett läkemedel. Det är inte heller någon som planerar att utestänga 12-åringar från biografer för att de inte dricker mjölk.

Vi lever så skyddat i väst att folk är okunniga om hur folkmord går till. Det är inte främst avrättningar, utan försummelse (svält, sjukvård, osanitär karantän m.m). Och den som utför det fattar det inte ens, eftersom de tycker att minoriteten själva bär skulden.

Om vi inför vaccinpass till biografer, restauranger m.m. och ni betraktar ovaccinerade som sjukdomsbärare, fundera på vilket steg på den här skalan det motsvarar:

http://genocidewatch.net/genocide-2/8-stages-of-genocide/

Folkmord ska användas när det verkligen förekommer, Pol-Pot Stalin, Mao osv. att använda det till kreti och pleti för att stärka en politisk agenda är att urvattna begreppet så att det saknar betydelse till slut. Var det folkmord att finska regeringen sände ut 70000finnar att dö under andra världskriget?

Det är per definition inte folkmord när regeringar utför en handling där miljontals människoliv enligt all metrik räddas genom vaccinationer.
Det finns dom som anser regeringarna utför folkmord genom att tillsätta Fluor i vatten och tandkräm. Inte ens om en majoritet tycker det så gör det det till en sanning.

Läkemedelsverket har inte klassificerat D-vitamin som ett läkemedel. Det var ett principexepel på hur man kan relativisera begreppen. Att några inte kan gå på bio ställer du på samma skala som folkmordsskalan.

Nu tror jag inte vaccinpass kommer att tillämpas i Sverige som det gjorts i en del länder. Men skulle det göras så är det en marginellt problem. Långt större problem är att 12000 svenskar röker ihjäl sig varje år, 4000 dör av alkoholskador och en ohygglig mängd människor dör i förtid av en dålig livsstil, om något är ett folkmord så är det detta att regeringen tillåter alkoholkonsumtion.
Senast redigerad av raskens 2021-09-21 kl. 16:37.
Citera
2021-09-21, 16:41
Medlem
AnnaDeas avatar
Så hur många är de som är inlagda på IVA nu som har någon slags underliggande sjukdom?

Jag ser beavers statistik men han fokuserar bara på vaccinerad och ovaccinerade. Så jag undrar hur många av dessa som är inlagda är fullt friska och vilka som har diagnoser (som det fint heter på deras sida.).

https://portal.icuregswe.org/utdata/sv/report/demo.vtfstart
Citera
2021-09-21, 16:45
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Har redan kommit fram att labbet i Wuhan ägs av GSK, och att pengarna för forskning
kom från USA.

Så USA och UK är de som har en massiv räkning att vänta. Om någon vågar skicka fakturan.
Kan så vara men tror inte på det. Även om det skulle vara sant så är det ändå ett bolag som står på rätt sida och allt som nämns om dem skulle misskrediteras av MSM. Jag tror fakturan kommer till Kinas regering.
Citera
2021-09-21, 16:47
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Alltså är pandemin över för oss under 50 år.

Eller bättre talat den har egentligen inte existerat.

Hela 2020 så handlade restriktionerna om att vi skulle skydda de äldre. Nu när de äldre och riskgrupper har sitt vaccin så kan vi övriga återgå till det normala.

Om folk vill ta sprutan så låt dem, men att införa vaccinpass och annat efterblivet fascism i Sverige är bara galna extremvänsterliberala som drömmer om.

Alla de ovaccinerade i som är över 50 år och i riskgrupper som inte vill får helt enkelt skylla sig själva.

Styrs hela Europa av vänsterliberala menar du?

Är det något land i världen som är vänsterliberalt, så det är just Sverige.

Nej, vaccinpassen har inte med det att göra..

Sen önskar jag tr vi kastar ut de vänsterliberala ur riksdagen fortast kvickt, men inte för att rädda oss från passen..
Citera
2021-09-21, 16:48
Medlem
Citat:
Så hur många är de som är inlagda på IVA nu som har någon slags underliggande sjukdom?

Jag ser beavers statistik men han fokuserar bara på vaccinerad och ovaccinerade. Så jag undrar hur många av dessa som är inlagda är fullt friska och vilka som har diagnoser (som det fint heter på deras sida.).

https://portal.icuregswe.org/utdata/sv/report/demo.vtfstart

Har för mig att fler vaccinerade än ovaccinerade dör i covid i Sverige.
Citera
2021-09-21, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Folkmord ska användas när det verkligen förekommer, Pol-Pot Stalin, Mao osv. att använda det till kreti och pleti för att stärka en politisk agenda är att urvattna begreppet så att det saknar betydelse till slut. Var det folkmord att finska regeringen sände ut 70000finnar att dö under andra världskriget?

Det är per definition inte folkmord när regeringar utför en handling där miljontals människoliv enligt all metrik räddas genom vaccinationer.
Det finns dom som anser regeringarna utför folkmord genom att tillsätta Fluor i vatten och tandkräm. Inte ens om en majoritet tycker det så gör det det till en sanning.

Läkemedelsverket har inte klassificerat D-vitamin som ett läkemedel. Det var ett principexepel på hur man kan relativisera begreppen. Att några inte kan gå på bio ställer du på samma skala som folkmordsskalan.
Du listar människor som dött p.g.a. misstag. Om man nekar en ovaccinerad sjukvård så är syftet att den ska dö.

Det handlar om att se framåt. Ponera att vi inför vaccinpass. Efter ett tag, när du har vant dig att leva utan ovaccinerade i din närhet, så kommer någon expert på smittskydd föreslå att ovaccinerade barn har egna simskolor, skolklasser, fotbollslag m.m. Du kommer gå med på det.

Sen kommer en expert på smittskydd föreslå att ovaccinerade ska få bekosta sin egen sjukvård. Du kommer gå med på det.

Vid det här laget är ovaccinerade någon obskyr klass av människor du aldrig träffar. Några procent av befolkningen som vägrar ge efter. En expert på smittskydd kommer föreslå att ovaccinerade inte ska få hyreskontrakt, eller godkännas i bostadsrättsföreningar som är avsedda bara för sköra vaccinerade. Du kommer gå med på det.

Sen kommer en expert på smittskydd föreslå att ovaccinerade kan få bo på karantänshotell, för att hålla samhället säkert. Du kommer gå med på det.

Sen kommer det nystas upp en dag att ovaccinerade barn har blivit plågade av lärare och kamrater. De som bor på karantänshotell har lämnats utan sjukvård när de får stroke eller hjärtattack. Ovaccinerade patienter har rutinmässigt lämnats att dö av mer extremistisk sjukvårdspersonal, slagits ihjäl i hatbrott utan att det utreds som ett brott m.m. Och när du konfronteras med det här kommer du inte tycka att du själv bär någon skuld i det.

Så går ett folkmord till (eller om man ska kalla det ideologisk rensning, eller nåt). Därför ska man aldrig, under några omständigheter, systematiskt segregera en grupp människor från gemenskapen. I synnerhet inte i kombination med att gruppen är föraktad, och målas upp som spridare av farliga sjukdomar som vi andra behöver skyddas ifrån.
Senast redigerad av aw 2021-09-21 kl. 17:16.
Citera
2021-09-21, 16:52
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Tycker du man borde vägra vaccinvägrare sjukhusvård om de blir sjuka i covid19?

Nej. Jag ser helst att även vaccinvägrarna får sjukvård. Men då behöver det finnas sjukvård tillgänglig i tillräcklig omfattning. Ifall sjukvården inte räcker till, så kommer någon patient att behöva väljas bort.

Än så länge har det varit patienter med andra sjukdomar än Covid som har blivit utan vård. Man kan fundera på hur rättvist det är, ifall dessa patienter fortsätter att bli utan vård även efter att vaccineringskampanjen är färdig, på grund av vaccinmotståndare.

Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Det har man. Den stora fördelen med att vara vaccinerad, är att immunförsvaret är förberett på mötet med Kina-viruset. Några fler fördelar behövs inte.
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Ska man övertyga häxdoktorer, foliehattar och konspirationsdårar tror jag jag det behövs en extra morot.

Tror du att dessa kommer att acceptera vaccin, ifall man använder tillräckligt hårda påtryckningar? Eller är det bättre att ge upp, och satsa resurserna på att ge påfyllnadsdoser till riskgrupperna?

Från skribenten Fishbone Mash fick jag förslaget att, under en period, avbryta all vaccinering av dom svenskar som ännu inte har brytt sig att ta vaccin:
Citat:
Ursprungligen postat av Fishbone Mash
Japp. Den rimliga policyn nu vore att gå ut med att alla som befinner sig i riskgrupp nu kan få en boosterdos i förebyggande syfte, om vaccinets effekt har börjat avta som vissa befarar.

De som fortfarande inte har tagit vaccinet trots den massiva informationskampanjen får nu kliva åt sidan och kommer inte att få någon mer dos förrän riskgrupperna har fått en chans till påfyllnad.

Jag tycker att det skulle vara en vettig prioritering.
Citera
2021-09-21, 16:58
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Har för mig att fler vaccinerade än ovaccinerade dör i covid i Sverige.

Jag är dock mer intresserad i att se statistiken mellan de som är friska och ej friska som läggs in.

Riskgrupper behöver vaccinet.

Mitt intresse är att se hur många under 50 år som läggs in utan några som helst underliggande sjukdomar osv.
Citera
2021-09-21, 17:01
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Styrs hela Europa av vänsterliberala menar du?

Är det något land i världen som är vänsterliberalt, så det är just Sverige.

Nej, vaccinpassen har inte med det att göra..

Sen önskar jag tr vi kastar ut de vänsterliberala ur riksdagen fortast kvickt, men inte för att rädda oss från passen..

Nej, men det är vänstern som skriker högst om vaccinpass. Det är samma dårar som skriker "antivaxxers" som skriker rasister, alarmister osv. Skillnaden är att dessa fascister inte förstår hur genomskinliga de är med sitt strukturerande tänkande.

Klart det är högern som vill ha vaccinpass också, se Ulf Kristersson.

Men det är som vanligt den efterblivna vänstern som jagar oliktänkande.

Enda skillnaden är att man byter ämne.
Citera
2021-09-21, 17:18
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Nej, men det är vänstern som skriker högst om vaccinpass. Det är samma dårar som skriker "antivaxxers" som skriker rasister, alarmister osv. Skillnaden är att dessa fascister inte förstår hur genomskinliga de är med sitt strukturerande tänkande.

Klart det är högern som vill ha vaccinpass också, se Ulf Kristersson.

Men det är som vanligt den efterblivna vänstern som jagar oliktänkande.

Enda skillnaden är att man byter ämne.

Eller helt efterblivna chefer som tror att jorden är platt!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/oWv2Va/jimmy-ville-vaccinera-sig--fick-sparken

För första gången i mitt liv så hopps jag att facket vinner!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in