2021-09-20, 17:34
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det behövs helt klart påfyllnadsdoser.

Helt klart Imbilden.. hur många och länge då om jag får fråga?
Citera
2021-09-20, 17:50
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Inge fara Imbilden..det viktiga är att du är inne på forumet och försöka hålla "skräcken" uppe... har du inte märkt att ingen lyssnar på dig längre?
Citat:
Tack. Nu gäller det att alla får den tredje sprutan så snart som möjligt så vi slipper ytterligare nedstängning.

Ja. Det är där fokus bör ligga nu. Avlasta sjukvården genom att ge riskgrupperna påfyllnadsdoser.

Citat:
Sedan måste vi nå ut till ovaccinerade marginaliserade grupper.

Nej. Den enda ovaccinerade grupp vi behöver bry oss om, är dom som inte kan ta vaccinet. Dessa kan behöva skyddas när virussäsongen drar igång.

Övriga ovaccinerade grupper har frivilligt valt bort vaccinet. Är det värt besväret att ägna kraft åt att försöka övertala dessa att acceptera vaccinet? Det är tragiskt att vaccinmotståndarna kommer att belasta sjukvården, men vad ska man göra?
Citera
2021-09-20, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Helt klart Imbilden.. hur många och länge då om jag får fråga?

Det får tiden utvisa, vaccinet gör skillnad iallafall.
Citera
2021-09-20, 18:00
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Man borde införa vaccinpass annars så blir det nog restriktioner igen senare i höst.
Citat:
Ja, det har du rätt i. Man måste ha fördelar som vaccinerad.

Det har man. Den stora fördelen med att vara vaccinerad, är att immunförsvaret är förberett på mötet med Kina-viruset. Några fler fördelar behövs inte.
Citera
2021-09-20, 18:09
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Ja. Det är där fokus bör ligga nu. Avlasta sjukvården genom att ge riskgrupperna påfyllnadsdoser.

Nej. Den enda ovaccinerade grupp vi behöver bry oss om, är dom som inte kan ta vaccinet. Dessa kan behöva skyddas när virussäsongen drar igång.

Övriga ovaccinerade grupper har frivilligt valt bort vaccinet. Är det värt besväret att ägna kraft åt att försöka övertala dessa att acceptera vaccinet? Det är tragiskt att vaccinmotståndarna kommer att belasta sjukvården, men vad ska man göra?

Bra nu börjar poletten trilla ner.

Du gör vad du vill med din kropp och allär välkommen att injicera vad tusan du vill

Jag avstår tack.

En sista fråga: Hur kommer tongångarna gå om det hamnar Vaccinerade på IVA? Ska de också få "skylla sig själv" och är det lika tragiskt när de belastar "hjältarna" i vården?

(Hade jag jobbat inom vården och någon referat till oss som hjältar så hade jag bett dem fara åt helvete)
Citera
2021-09-20, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Det har man. Den stora fördelen med att vara vaccinerad, är att immunförsvaret är förberett på mötet med Kina-viruset. Några fler fördelar behövs inte.

Ovaccinerade är mer smittsamma och kan utgöra en risk för vaccinerade.
Citera
2021-09-20, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Ovaccinerade är mer smittsamma och kan utgöra en risk för vaccinerade.

Citat:
Ja, det har du rätt i. Man måste ha fördelar som vaccinerad.

De största fördelarna borde vi som haft skiten och sedan har antikroppar och därmed ett mycket bra skydd mot ny covid ha.
Naturliga antikroppar har ju bevisligen ett bättre skydd än vaccin.
Så varför ska vaccinerade utan naturliga antikroppar ha fler "fördelar" än ovaccinerade med jättebra antikroppar, det begriper jag inte.
Citera
2021-09-20, 18:51
Avstängd
kyrkstockens avatar
När jag tittar på grafen verkar sverige ha fler smittade nu än samma tid förra året. Då var det i Oktober det drog iväg. Jag tror inte vaccineringen kommer att hjälpa ett skit.
Citera
2021-09-20, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Aha. Ja, jag skrev ju att jag var ett år för tidig. Men det är ju så med all information att har inte de flesta kunskaper om informationen eller inte rätt narrativ så anses det ju vara en konspiration.

Med det sagt så gunga tillbaka till din verklighet så ska jag (hoppas jag) endast posta sådant som redan hänt.

Blir tråkigt för dig om ett år då din profetia om QR-chip inte besannas och det visar sig att du är ett troll istället för Nostradamus.
Citera
2021-09-20, 18:57
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solmonstar
De största fördelarna borde vi som haft skiten och sedan har antikroppar och därmed ett mycket bra skydd mot ny covid ha.
Naturliga antikroppar har ju bevisligen ett bättre skydd än vaccin.
Så varför ska vaccinerade utan naturliga antikroppar ha fler "fördelar" än ovaccinerade med jättebra antikroppar, det begriper jag inte.
Du får fråga regeringen varför de inte vill räkna med naturlig immunitet i Sverige.

I många andra länder duger naturlig immunitet och om du vill kan du även i Sverige få intyg på naturlig immunitet inskriven i covidbeviset.

https://www.ehalsomyndigheten.se/covidbevis/
Citera
2021-09-20, 19:02
Medlem
Besticks avatar
Norges folkhälsomyndighet FHI likställer coronaviruset med en influensa, rapporterar VG.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/ALEMnM/fhi-vi-kan-naa-sammenligne-coronaviruset-med-influensa

Det som jag och många andra har sagt hela tiden.
Citera
2021-09-20, 19:10
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Blir tråkigt för dig om ett år då din profetia om QR-chip inte besannas och det visar sig att du är ett troll istället för Nostradamus.
Återkommer 20 september 2022.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in