Citat:
Ursprungligen postat av
raskens
Att använda folkmord i samma mening som vaccination faller på sitt eget grepp. Inga regimer har utfört folkmord och samtidigt varit mån om att vaccinera samma befolkningsgrupp. Hade varit komiskt om Pol Pot vaccinerade alla som tvångsarbetade på dödens fält.
Det är möjligt vaccination av barn under en viss ålder inte är nödvändigt, men att försöka få det till att det skulle vara ett farligt experiment är ogrundat. Det finns otroligt mycket data i dag om vaccinationerna och ingenstans kan man se att biverkningar skulle vara farligare än effekten av viruset. Det dör ca 1:150000 barn i infektion men hittills har inga dött i sverige pga vaccination förutom några som fick Astras vaccin. Det kommer knappast att ske vaccination under 12år. I Sverige, men det är pga att det är resursslöseri inte pga att det skulle vara nånting farligt.
Det vore en logistiskt mardröm att försöka mäta förekomst av antikroppar innan mässlingsvaccination och är bortkastade resurser.
Vi vaccinerar inga vuxna i Sverige med MPR eftersom dom fick vaccin som barn. Vi vaccinerar i allra högsta grad vuxna för det meste den stora gruppen utlandsfödda som aldrig fick något vaccin som barn.
Jag har själv fått MPR som vuxen, då jag inte visste om jag fått det som barn.
Folkmord och tvångsmedicinering är faktiskt väldigt närbesläktat. Det är två exempel på när man låtit sin avhumanisering en grupp gå så långt att man samvetslöst kan kränka mänskliga rättigheter som gruppen gör anspråk på.
Man kan diskutera för- och nackdelar med vaccin kontra sjukdom. Men en sak står klart. Kunskapen är just nu så begränsad (både om sjukdom och om vaccin) att man allra minst kan kräva oinskränkt självbestämmande, utan påtryckningar eller manipulation från samhället.
Om vi inte vaccinerar barn under tolv så är det en "resursfråga". Det kan du inte ens tro på själv? Om vi inte vaccinerar 5-åringar så är det för att det är för magstarkt även för dig. Men jag tror att du har fel. Vi kommer vaccinera 5-åringar innan det här är över, om inte myndigheten gör en 180 grader.
Att testa antikroppar mot covid kan man i alla fall göra mycket enkelt med ett snabbtest. När myndigheterna rekommenderar friska människor att vaccinera sig, trots att de har antikroppar, så tappar man helt förtroendet för dem. Människor är inte dumma i huvudet. När man säger saker som är uppenbart falska, eller utelämnar delar av sanningen, så skapar det vaccinskepsis.
Det är inte bara FHM:s jobb att köpa in vaccinet. Det är också deras jobb att ge folk förtroende för vaccinet. Förtroende bygger man genom att spela med öppna kort. Om det krävs tvång för att folk ska ta vaccinet så finns det bara två möjliga förklaringar. Antingen har myndigheten misslyckats med sitt uppdrag, eller så försöker man vaccinera fel personer för fel anledningar, och folk har all orsak att vara skeptiska.