2022-02-02, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Canada-Goose
Hej! Jag är ny med allt vad IPTV heter och tänkte köpa kanalpaket till min Mibox (Android TV) av en av de svenska leverantörererna.

Jag bor i bostadsrätt och i min bostadsrättsförening ingår internet som jag får från kontakt i väggen. Kan leverantören/bostadsrättsföreningen märka att jag kör IPTV och behövs det isf köras någon VPN på min Android TV?

Tack!

Nej.

Kör på bara.
Citera
2022-02-03, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Det här med undertexter i VOD-filmer är väldigt märkligt.
Får bara det att fungera i en enda app av de sju jag har provat. Och det är Nanomid.
Men att se på TV i den appen gillar jag inte. För jag kan inte se kommande TV-program. Endast vilket program som sänds just nu.

Är det någon som vet hur man får fram undertexter i en film med multisub i apparna DonTV, BayTV och FlipIPTV?
Annars får jag köpa Nanomid och använda den till VOD-filmer. Och någon av DonTV, BayTV och FlixIPTV till TV-kanaler.

Jag vet i huvudet att på smarters pro går man in på kugghjulet/settings uppe till höger i uppspelningsläget. På elkplayer går man in längst ned i mitten i uppspelningsläget. Inte apparna du nämde, men dessa vet jag fungerar. Det framgår på båda om ingen sub finns att tillgå
Citera
2022-02-03, 10:19
Medlem
eribabsis avatar
Är det någon app som löst IPTV till Chromecast än?
Citera
2022-02-03, 11:06
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eribabsi
Är det någon app som löst IPTV till Chromecast än?

Ja till nya Chromecast med Google TV finns det appar, tex Tivimate.
Citera
2022-02-03, 16:01
Medlem
Någon annan som upplevt att vissa ISP begränsar/spärrar trafiken?
Framförallt handlar det om Telenor, men kanske också till viss del Telia. Bytte från Telenor till Bahnhof och då fungerar allt fint. Men upplevelsen med Telenor var att de ibland kunde klippa uppkopplingen mot iptvn helt.
Någon annan som har erfarenhet av liknande?
Hjälp VPN för att gå runt?
Citera
2022-02-03, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Snabbare uppdatering av kanallista, mer info om innehållet i vod (iaf i Tivimate), man kan ändra från HLS till MPEGTS format via en knapptryckning istället för att byta url. Man slipper skriva in en hel m3u vid setup. Folk påstår även att det är stabilare stream än m3u men den skillnaden har jag inte upplevt. Jag bytte till xtream codes främst för att få betyg och beskrivningar på filmer/serier i Tivimate.
Detta var nyheter för mig.
Jag har kört m3u men haft betyg och beskrivningar iaf.
Tack för tipset iaf, måste provas.
Citera
2022-02-03, 19:11
Medlem
Berrabuses avatar
Kan man köra vpn med N1?
Eller man blir bannad?
Citera
2022-02-03, 20:39
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temp.User
Någon annan som upplevt att vissa ISP begränsar/spärrar trafiken?
Framförallt handlar det om Telenor, men kanske också till viss del Telia. Bytte från Telenor till Bahnhof och då fungerar allt fint. Men upplevelsen med Telenor var att de ibland kunde klippa uppkopplingen mot iptvn helt.
Någon annan som har erfarenhet av liknande?
Hjälp VPN för att gå runt?

Nope. Har folk i min närhet med samtliga isp du nämner, som kör på utan problem, (utan vpn.)

Din leverantör av iptv kan ha drabbats av routingproblem eller liknande. Då blir det problem med vissa isp, men inte med andra.
Citera
2022-02-03, 22:11
Medlem
zlikyrs avatar
Någon med N1 som kan testa tv3 FHD? Buffrar en hel del för mig sen igår kväll. Bara den kanalen som strular.
Citera
2022-02-03, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Någon med N1 som kan testa tv3 FHD? Buffrar en hel del för mig sen igår kväll. Bara den kanalen som strular.

Funkade felfritt när jag kollade fram till 21.30 ikväll.
Citera
2022-02-03, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berrabuse
Kan man köra vpn med N1?
Eller man blir bannad?

Du kan köra med VPN.
Tänk bara på att ditt abonnemang är geo-locked så du väljer Sverige som land i den vpn du tänker köra med. Om du nu bor i Sverige förstås.
Abonnemanget låses till det land du kopplar upp dig i första gången.
Citera
2022-02-03, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bingkingxxl
Har igång den här utan problem.

Vet inte om detta är tillåtet men ger det ett försök.

Har idag N1 köpt från en försäljare på Aliexpress, nu vill jag köpa ett års-abonnemang. Var får jag tag på detta billigast? På Ali ska försäljaren ha runt 1200:-, är detta ett bra pris?
Med tanke på att det lägsta priset det får säljas för är 1300 kr/12 månaders abonnemang. Ca 108 kr per månad.
Räkna inte med support eller hjälp därifrån.
Ditt konto blir inte stängt men säljaren kan få sin panel stängd om det kommer fram att säljaren har sålt det billigare.
Då kommer problemet att du som kund inte kan få hjälp om du tex vill byta land om du ska utomlands eller ha en m3u-länk kopplad till ditt mag-konto eller vice versa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in