Citat:
Om man tittar igenom Flashbacks aktuella ämnen så handlar det nästan uteslutande om dåliga saker.
Mord, misshandel, våldtäkter, skattefiffel, kriminalitet, krig, psykisk ohälsa, droger etc.
Är det så att Flashback bidrar till att man får en negativ bild av samhället och världen?
Kan det vara dåligt för välmåendet att dagligen spana in dessa trådar?
Bidrar Flashback till stress och psykisk ohälsa bland befolkningen?
Mord, misshandel, våldtäkter, skattefiffel, kriminalitet, krig, psykisk ohälsa, droger etc.
Är det så att Flashback bidrar till att man får en negativ bild av samhället och världen?
Kan det vara dåligt för välmåendet att dagligen spana in dessa trådar?
Bidrar Flashback till stress och psykisk ohälsa bland befolkningen?
Du är medveten om att Flashback innehåller betydligt fler trådar än de som ligger i "Aktuella ämnen"?
De trådar som ligger i "Aktuella ämnen" är diskussioner kring händelser som många just nu är intresserade av.
Under " Nyheter" hittar jag just nu bl.a. följande trådar:
(FB) Storbanken flaggar för spik i svenska inflationen 2021-09-18
(FB) Magdalena Anderssons nya höstbudget
(FB) Ny lista över de bästa 500 låtarna enligt tidningen Rolling Stone
Under rubriken " Nyheter (brott, kriminalitet och olyckor)" hittar jag bl.a. följande trådar:
(FB) S-Politiker anhållen för våldtäkt i Värmland
(FB) Vulkanutbrott på Kanarieöarna- Risk för Mega-Tsunami (new york, Karibien, UK mfl)
(FB) Aktiv skolskjutning på ett universitet i Ryssland 2021-09-20
I de övriga grupperna hittar jag bl.a. följande trådar:
(FB) Större städer som man sällan hör något om?
(FB) Snabbaste sätt att bränna fett på?
(FB) Bachelor Sverige 2021
(FB) Idol 2021
(FB) En ny jävla säsong... - Allsvenskan 2021
(FB) Hur går det för er idag på börsen?
(FB) Utbilda sig till lokförare.
Om du inte vill läsa om "Mord, misshandel, våldtäkter, skattefiffel, kriminalitet, krig, psykisk ohälsa, droger etc." så är detta enkelt. Undvik dessa trådar. Tycker du att det finns för många trådar som du ogillar i "Aktuella ämnen" så beror det på att dessa trådar är populärare än de som du är intresserad av. Men de trådar du vill läsa går enkelt att hitta på annat sätt. Exempelvis genom att besöka de forumdelar som handlar om de ämnen du anser intressanta.
För de som bor i bostadsrättsföreningen Taxeringsrevisorn 2 i Kinesiska muren i Malmö så är tråden (FB) Kinesiska muren i Malmö - ett korthus på fallrepet? garanterat intressant. Kanske inte så upplyftande att läsa om en svensk bostadsrättsförening som i måndags tvingades säljas på exekutiv auktion. Men att tråden - som startades 2019 - ligger i AÄ anser jag inte vara det minsta konstigt.
admin