2021-09-21, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men kom in i matchen. Läs vad hon säger.

Hon nämner bevisning, att hon läst häktningsförhandlingar och fått info från advokaten.

Att hon ljuger är ett förslag.

Fiskegubben var väl inne på att Hax inte ljög medvetet och att hennes minnen kunde blandats ihop med andras? Hon har matats med lögner i åratal av Steffe, haft psykos, varit tvångsinlagd och är ordinerad livslång medicinering av en sort som bl a ordineras för schizofreni. Kan hon ha flera personligheter som inte minns vad den andra upplever?

Steffes advokat kan väl knappast visat sekretessade häktningshandlingar, men jag har för mig att EGT skrev så man uppfattade att hen också sett dem. Skumt.
Citera
2021-09-21, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Anledningen till otroheten var att LW och SD var kåta. Inte HD:s sjukdom och svaghet.

HD var de facto sjukskriven många år (7?). Barnen sköttes av andra+SD (antar jag). Om du föredrar att bortse från det är upp till dig.
Citera
2021-09-21, 00:39
Medlem
Lyssnade på Ann**e grannen.
Hon upplevde SD som vanligt kvällen den 14de bara ett par timmar före mordet.
Under deras konversationer med messenger som är dokumenterat skriver SD till paret att nån fabricering av alibi ska vi inte göra.
Det tyder på att han hade stor förtroende för polisen och åkl och trodde på att det kommer att visa sig att han är oskyldig. Om han berättar som det är.
Det ger ingen bild av honom att han är skyldig och vill hitta på en historia för att inte åka dit.
Man skulle förvänta sig att han förberedde sig mentalt ett par timmar före mordet istället att stå på tomten och småprata med grannen.
Detta för att han råkar inte vara en serie mördare i alla fall.
Det lurar sig mer och mer åt det hållet att den misstänkte har varit oskyldig.
Citera
2021-09-21, 00:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Fiskegubben v ar väl inne på att Hax inte ljög medvetet och att hennes minnen kunde blandats ihop med andras? Hon har matats med lögner i åratal av Steffe, haft psykos, varit tvångsinlagd och är ordinerad livslång medicinering av en sort som bl a ordineras för schizofreni. Kan hon ha flera personligheter som inte minns vad den andra upplever?

Steffes advokat kan väl knappast visat sekretessade häktningshandlingar, men jag har för mig att EGT skrev så man uppfattade att hen också sett dem. Skumt.
HD skulle älska den teorin om amnesi.

Skämt åsido.
Hon ljuger såpass medvetet, kör sitt race om inga kommentarer för att i nästa andetag minnas städdetaljer så hon borde få stående ovationer...

Vad jag vill betona är att det luktar skit, det är anmärkningsvärt det hon säger.
Även om IB är ren som snö.

Jag finner JS trovärdig men jag anser även att han är fullmatad med skit och har troligen svårt att tolka HD objektivt i alla lägen.
Han är kär, har stått på stand-by länge och vet nog inte viilket ben han ska stå på i de förhören vid den tiden.

Men jag tror även hon är sjukare (emotionellt) än hon ger sken av.

Vem är EGT?
Senast redigerad av develi 2021-09-21 kl. 00:59.
Citera
2021-09-21, 00:59
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
HD skulle älska den teorin om amnesi.

Skämt åsido.
Hon ljuger såpass medvetet, kör sitt race om inga kommentarer för att i nästa andetag minnas städdetaljer så hon borde få stående ovationer...

Jag finner JS trovärdig men jag anser även att han är fullmatad med skit och har troligen svårt att tolka HD objektivt i alla lägen.
Han är kär, har stått på stand-by länge och vet nog inte viilket ben han ska stå på i de förhören vid den tiden.

Vem är EGT?

En God Tanke, hen skrev mycket tidigare i tråden och visste mycket om SD och HD.
Citera
2021-09-21, 01:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
En God Tanke, hen skrev mycket tidigare i tråden och visste mycket om SD och HD.
Aha, tack. Ska kolla vid tillfälle.
Citera
2021-09-21, 01:56
Medlem
[quote=develi|77327785]HD skulle älska den teorin om amnesi.

Skämt åsido.

Vad jag vill betona är att det luktar skit, det är anmärkningsvärt det hon säger.
Även om IB är ren som snö.

Vem är EGT

EGT = En GodTanke
Citera
2021-09-21, 02:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Minns att jag såg en myyycket lång och detaljerad lista för rätt länge sen, som Å.H hade skrivit gällande vad hon ville få undersökt. Hon ville inte missa någonting, helt klart.
Det gällde allt från kläder till mastuppkopplingar och andra digitala spår. Eller eventuella vittnen.
Vet inte om åklagare brukar vara så detaljerade vanligtvis.
Det stämmer, ÅH fick upprepa många olika direktiv, det var som om hon talade för döva öron. Lite som när en vikarie försökte ha lektion, men klassmobben körde sitt eget race gjorde som de ville...vikarien kom inte tillbaks mer..
Citera
2021-09-21, 02:20
Avslutad
Citat:
Hon ljuger väldigt mycket men så här ligger landet.

1. HD säger nåt anmärkningsvärt om bevisning och hur hon erhållit denna via SDs advokat.
Att hon tagit del av häktningsförhandlingar.
2. Hur det förhåller sig vet vi inte men faktum ÄR att det är vad hon säger.
3. Om det är sant så luktar det illa.

Mycket i det här rättsfallet har en touch av en-kompis-till-mig, det är fördröjningar och en hel del handhavanden som är märkliga.
Sen kan vi ju för all del sitta och gissa tills vi trillar av pinn om det hos HD eller IB som det huvudsakliga problemet ligger.

Personligen anser jag det är såpass mycket kvarstående frågor i ärendet och då kan det vara av intresse att vissa underliga delar belyses.
Kanske det vore idé att sammanställa saker som efterfrågas (uppgifter som saknas, det som förefaller vara en brist, det som verkar anmärkningsvärt i förhållande till sekretess, jäv osv)
?
Japp, tids nog. Det är en del att gå igenom.
Nya konstigheter upptäcks och så snurrar det till och ytterligare märkliga sammanträffanden uppenbarar sig..
Svaren finns i fuppen, det är tyvärr mycket skit som fläckar ner, medvetet.
Citera
2021-09-21, 02:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det stämmer, ÅH fick upprepa många olika direktiv, det var som om hon talade för döva öron. Lite som när en vikarie försökte ha lektion, men klassmobben körde sitt eget race gjorde som de ville...vikarien kom inte tillbaks mer..
Såg hon kopplade in GMP som korrigerade krimprotokoll via att jämföra med bilder från RMV.
Att den rödorange fibertråden egentligen satt på smalbenet från början.
Den och den röda tussen var det ju synd inte gav mer vägledning.
Hur testades den?
Misstänkt blod 7 och 10 m som sniffades upp av hunden söder om kroppen vid bullerstaketet, vad blev det av det?
Citera
2021-09-21, 06:36
Medlem
Citat:
Vill du slå dig på bröstet igen?

Antar de är flera som jobbar där.
Jag nämnde försenade protokoll och ser att tex GS har lång svarstid.

Nej jag ställde bara en fråga på samma tema jag ofta återkommer till.
Alltså lite hur den avdelningen rattades där. Jag vet även om att den och andra avdelningar hanterade resursbrister med de konsekvenser som blev ett resultat av det.

Ja precis och GM:s arbete fördelades av någon för han var antagligen inte helt ”rogue” där i gänget och körde på som en cowboy sitt eget race.

Sen att han missade att dokumentera (fota) blodfläcken på tvättmaskinen som hovrätten var inne på är ju olyckligt.

Där hade kanske den nationelle blodbildskoordinatorn och blodbildanalysexperten och makrofotoundervisande TM kanske kunnat stötta då i den bästa av världar.
Citera
2021-09-21, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
HD var de facto sjukskriven många år (7?). Barnen sköttes av andra+SD (antar jag). Om du föredrar att bortse från det är upp till dig.

Mmm men av tusen svenska män med sjuk fru hur många använder det som ursäkt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in