2021-09-20, 17:22
Bannlyst
Tycker S2 var helt ok, synd det bara var 5 avsnitt.
Blev lite förvånad när jag kollade in Peter Wendels dotter på insta, hon som ser så blyg ut visade brösten 🤓✌️
Citera
2021-09-21, 14:11
Medlem
Tyckte S1 var sådär men säsong 2 var riktigt bra om man jämför.
Citera
2021-09-21, 15:15
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Tycker S2 var helt ok, synd det bara var 5 avsnitt.
Blev lite förvånad när jag kollade in Peter Wendels dotter på insta, hon som ser så blyg ut visade brösten 🤓✌️
Sådär kan du ju inte säga utan en länk.

Funderade igår på om jag ska ge serien en chans, jag tror inte det.
Citera
2021-09-21, 15:18
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Jag tror inte du ska se det här som en exakt adaption av Quickfallet - exempelvis så är ju Björn Stenius delvis baserad på Göran Lambertz, som inte hade något med de ursprungliga Quickdomarna att göra utan kom in först när han som JK utredde Quick-domarna. Så karaktärerna i serien är nog en sammanblandning mellan flera verkliga personer och rena påhitt

Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Namnet är lite kul också - "Stenius", det kommer av den nu bortgångna dårfinken Yrsa Stenius som hållit Lambertz och hans vrickade teorier om ryggen hela tiden samt även skrivit böcker om det.
En ganska rolig sak är att Stenius i serien säger typ att "bevisningen är bedövande stark" för Levéns skuld. Nästan exakt samma ordval använde Lambertz i Tv4:s morgonsoffa efter att Hannes Råstams dokumentär pulvriserat de sista spillrorna av fallet.
Citat Göran Lambertz:
Jag vet inte om han var skyldig men jag är ganska övertygad om att han är skyldig till åtminstone några utav de här morden. Beträffande ett par utav domarna finns det alldeles bedövande bevisning.
https://www.svt.se/opinion/lambertz-forsoker-bara-skyla-over-sina-egna-misstag
Citera
2021-09-21, 16:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Sådär kan du ju inte säga utan en länk.

Funderade igår på om jag ska ge serien en chans, jag tror inte det.

Gör det, den är bra 👮🏽‍♀️👍
Citera
2021-09-22, 08:46
Medlem
Carl Serungs avatar
Har nu sett alla avsnitt på säsong 2 och den var riktigt jävla bra.
Häftig twist måste jag säga.
Citera
2021-09-22, 11:28
Medlem
Var ser ni serien någonstans? Har letat på discovery+ och på kanal5. Finns ju inte någonstans.
Citera
2021-09-22, 11:51
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppes
Var ser ni serien någonstans? Har letat på discovery+ och på kanal5. Finns ju inte någonstans.

Viaplay.
Citera
2021-09-22, 12:18
Medlem
Tack
Citera
2021-09-24, 12:14
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Säsong 2 var riktigt bra. Nu fick vi veta hur brodern till huvudrollsinnehavaren verkligen dog. Såg ut hela säsongen en gång, bra av viaplay har allt redan upplagt.
Citera
2021-09-24, 22:22
Medlem
Scalpings avatar
Inte så imponerad. dialogerna kändes stela och tomma, och replikerna sas mest rakt ut i luften och hade sällan nån mottagare. de verkar ha lagt mest energi på att få till en viss stämning med fotot och musiken.

kapten klänning möter mannen på taket. betyg 3 av 5 makrillar.
Citera
2021-10-01, 03:45
Medlem
En fråga:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här