Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-04, 16:46
  #1
Medlem
AA-suiteds avatar
Såg en annan användare i tråden om Veckans Brott länka det här och tycker att det förtjänar en egen tråd. Moderator kan väl byta rubrik när vi får veta vad programmet heter.

http://bloggar.expressen.se/tvblogge...son-huvudroll/

Citat:
Leif GW Persson gör en tv-serie som ska sändas i Kanal 5. Robert Gustafsson kommer att spela huvudrollen i vad som beskrivs som en psykologisk dramaserie i krimmiljö. Planerad premiär är hösten 2018.

Jag blev väldigt intresserad av programmet när jag läste det här:

Citat:
I ett pressmeddelande säger kriminologen att han är trött på ”bristen på autenticitet i skildringar av hur polisarbete går till och ville skapa en serie där tittarna får en riktig beskrivning över en mordutredning.”
Citera
2017-09-04, 16:53
  #2
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Lite svårt att se Robban göra en seriös roll sen kommer Kanal 5 att finnas kvar?
Citera
2017-09-04, 17:04
  #3
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Lite svårt att se Robban göra en seriös roll sen kommer Kanal 5 att finnas kvar?
Jag tror att han kan klara det väldigt väldigt bra men jag ser hur det kan bli en rollkrock i början för folk som följt hans komedikarriär.
Citera
2017-09-04, 17:12
  #4
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Jag tror att han kan klara det väldigt väldigt bra men jag ser hur det kan bli en rollkrock i början för folk som följt hans komedikarriär.

Kommer gå väldigt bra. Har en känsla av att det kan bli en av hans bästa roller.

Carl gustav Lindstedts roll i mannen på taket var ju episk.
Citera
2017-09-15, 14:44
  #5
Medlem
AA-suiteds avatar
Har det stått något mer om det här i tidningarna? När tror ni att mer info dyker upp? När brukar TV-kanalerna göra reklam för nya serier?
Citera
2017-09-15, 16:32
  #6
Medlem
PsychoChillers avatar
Det är nog bra för serien att den folkkäre Gustafsson är med. Kom ihåg att svenskar gillar Beck, Wallander och Johan Falk, så det krävs nog ett dragplåster som Gustafsson för att hålla kvar tittarna när underhållningen inte går lika fort och inte är lika korkad som dom är vana vid.
Citera
2017-09-16, 15:52
  #7
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Det är nog bra för serien att den folkkäre Gustafsson är med. Kom ihåg att svenskar gillar Beck, Wallander och Johan Falk, så det krävs nog ett dragplåster som Gustafsson för att hålla kvar tittarna när underhållningen inte går lika fort och inte är lika korkad som dom är vana vid.
Det har du nog faktiskt rätt i. GW vill inte göra någon skitserie utan han vill spegla verkligheten. "Motiv är underhållning för överklassen" eller vad det var han sa. En folkkär man som Robert Gustafsson gör nog ett bra jobb i att locka och hålla kvar tittarna under en längre tid än vanligt och det behovs nog eftersom jag förutspår att serien kommer vara långdragen.
Citera
2017-09-16, 20:17
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Lite svårt att se Robban göra en seriös roll sen kommer Kanal 5 att finnas kvar?

Robin Williams var ju riktigt läskig som galen fotoframkallare. Om man bortser från hans imitationer i klassrummet i Dead poet society så var det ett drama.

Komediskådisar är oftast de som gör dramatiska roller ännu bättre än vad de annars skulle vara
Citera
2017-12-09, 13:32
  #9
Medlem
AA-suiteds avatar
Helt tyst än så länge. Hur tror ni att serien kommer mottas av folket? Utifrån citatet i första inlägget är det rimligt att anta att serien kommer att läggas upp som hans böcker och att han inte kommer låtas påverkas av andra som vill ha orealistiska eller irrelevanta delar med i serien. Inget drygt kärleksdrama eller att polisen går och spyr när de upptäcker kroppen.

Jag tror att det blir blandade reaktioner. För de som gillar det realistiska men inte orkar läsa böcker tror jag att det kommer sitta suveränt medan andra kommer se det som ett torrt program.

Största önskan i programmet blir ändå att Leif gör en cameo som han gjorde för länge sedan när hans böcker filmatiserade. Jag tror faktiskt att chansen till det är runt fifty fifty vilket är ovanligt högt eftersom Leif är kameraglad men å andra sidan kommer jag ihåg att han berättade att han insåg att skådespelaryrket var mycket svårare än vad han hade förväntat sig när han medverkade i filmerna.

Ett långt diskussionsinlägg, blogginlägg eller dålig ursäkt att bumpa tråden. Se det som ni vill men diskutera gärna mer för jag har tråkigt och vill skriva av mig.
Citera
2018-08-22, 07:11
  #10
Medlem
GenesisPs avatar
Vad tyckte ni om de första två avsnitten?

Det lovade gott, enligt mig.

GW med Palmemordet eller Quick-härvan i mycket av det han är inblandad i.
Citera
2018-08-22, 07:24
  #11
Medlem
Rofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Vad tyckte ni om de första två avsnitten?

Två?
Det var inget fängslande direkt. Men ska se nästa avsnitt i alla fall.
Citera
2018-08-22, 07:45
  #12
Medlem
GenesisPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rofer
Två?
Det var inget fängslande direkt. Men ska se nästa avsnitt i alla fall.

Andra avsnittet är redan uppe på Dplay.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback