2018-10-05, 17:45
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Jo så är det ju, och det kanske är mer så än jag fattat.

När jag funderat på saken så undrar jag om inte karaktären främst är baserad på Christer van der Kwast. Tycker mig känna igen buffligheten från intervjuer
Citera
2018-10-10, 08:12
Medlem
Har tyckt väldigt mycket om denna serien och tycker Gustavsson har gjort en av sina bästa roller någonsin! Han ska spela mer seriösa roller för här briljerar han.

Men det var ju sista delen igår och tycker slutet var väldigt otydligt?? Kommer det en ny säsong? Eller var det absolut sista avsnittet vi såg igår?? Var ju mycket man inte fick veta tycker jag gällande karaktärerna, var hon med barn?

Låg kropparna där i skogsdungen där Peter stod på slutet,

Barbros nya romans?

Skithögen på restaurangen, vad fick han för straff? Man såg aldrig honom komma in på förhör?

Peters ex-frus sviniga kollega som slog till henne? Vad fick han för straff?

Väldigt många frågetecken så måste väl bli en ny säsong i vår?!?
Citera
2018-10-10, 13:51
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Har tyckt väldigt mycket om denna serien och tycker Gustavsson har gjort en av sina bästa roller någonsin! Han ska spela mer seriösa roller för här briljerar han.

Men det var ju sista delen igår och tycker slutet var väldigt otydligt?? Kommer det en ny säsong? Eller var det absolut sista avsnittet vi såg igår?? Var ju mycket man inte fick veta tycker jag gällande karaktärerna, var hon med barn?

Låg kropparna där i skogsdungen där Peter stod på slutet,

Barbros nya romans?

Skithögen på restaurangen, vad fick han för straff? Man såg aldrig honom komma in på förhör?

Peters ex-frus sviniga kollega som slog till henne? Vad fick han för straff?

Väldigt många frågetecken så måste väl bli en ny säsong i vår?!?
Tolkade slutscenen som att peter hittade platsen där viveka och stenius var begravda. Men jag tycker också att det kändes som om det är upplagt för ytterligare en säsong.
Citera
2018-10-10, 14:20
Medlem
Som tidigare talare anser jag att det var för många trådar som lämnades i luften och att slutet var alltför vagt, alternativt alltför "arty" för en serie i den här genren.

Annars var det överlag bra skådespelarinsatser, vilket antagligen förutsätter bra regi, och bra scenografi.
Citera
2018-10-10, 15:36
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Extremt usel serie. Polisbuskis med patetiska karikatyrer till karaktärer som dessutom tar sig själv på allvar kan aldrig bli bra. Plågade mig igenom två avsnitt och jag har faktiskt absolut inget positivt alls att säga mer än att det kanske hade kunnat gå att göra nåt bättre av Leif GW Perssons idé.

Hur den här dyngan kunde få en del bra recensioner är lika märkligt som att sossarna kunde få 28,5% i valet.

0/5

Håller helt med. Såg serien i ett svep. Det känns som en parodi på polis/deckar-serier. Oerhört dålig dialog, taskig tajming och trovärdighet.
Citera
2018-10-13, 18:20
Medlem
Riktigt bra serie, något av det bästa i genren!

Gustafsson var lysande rakt igenom, och även flera av de andra.

Visst var slutet öppet för en variation av tolkningar, men jag tycker ändå det var bra. Och blir det inte en säsong två, blir det ju lite snopet. Håller tummarna!
Citera
2018-10-13, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Riktigt bra serie, något av det bästa i genren!

Gustafsson var lysande rakt igenom, och även flera av de andra.

Visst var slutet öppet för en variation av tolkningar, men jag tycker ändå det var bra. Och blir det inte en säsong två, blir det ju lite snopet. Håller tummarna!

Tycker också serien var riktigt bra Och Gustafsson borde verkligen göra mer såna här seriösa roller.

Hoppas också det blir en säsong till
Citera
2018-10-13, 22:25
Medlem
PsychoChillers avatar
Det blev ju precis tvärtemot vad vi var lovade - helt jävla spektakulärt. Jag såg fram emot realism men fick Hollywood deluxe. Besvikelsen är enorm.
Citera
2018-10-14, 01:52
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
exempelvis så är ju Björn Stenius delvis baserad på Göran Lambertz

Namnet är lite kul också - "Stenius", det kommer av den nu bortgångna dårfinken Yrsa Stenius som hållit Lambertz och hans vrickade teorier om ryggen hela tiden samt även skrivit böcker om det.
Citera
2020-08-13, 21:54
Medlem
Vinter17s avatar
Bump.

Såg att den låg på viaplay och blev intresserad. Värd att se? Vill gärna se en bra svensk kriminalserie (med psykologiska inslag helst) men blir ofta besviken, ofta orealistiskt a la Gunvald Larsson osv.

Blev nyfiken efter att ha läst att serien bygger på idéer från GW.
Citera
2021-09-20, 08:11
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinter17
Bump.

Såg att den låg på viaplay och blev intresserad. Värd att se? Vill gärna se en bra svensk kriminalserie (med psykologiska inslag helst) men blir ofta besviken, ofta orealistiskt a la Gunvald Larsson osv.

Blev nyfiken efter att ha läst att serien bygger på idéer från GW.
Säsong 1 var riktigt bra.
Så första avsnittet av säsong 2 igår och det verkar också bli väldigt bra.
Citera
2021-09-20, 08:55
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Har sett ut hela säsong 2. Den var riktigt bra för att vara en svensk serie. Lite seg i början, men den blir bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in