2021-09-20, 17:01
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Läs igenom och begrunda.

Tror du SE såg LJ i gränden?

Ok, då slår vi fast att inget tyder på att DN avsåg SE i artikeln. För i din text finns inget.

Du vet mycket väl att jag tror SE såg LJ.
Citera
2021-09-20, 17:06
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Det var dock LP jag åsyftade inte YN
SE var vid denna tidpunkt inte fet men hade ett lite plufsigt ansikte sannolikt beroende på hans reumatism.

Detta motsäger inget jag sa.

YN säger att hon ser hakan. Vi vet att han har ett ansikte plufsigt av kortison. Vilket har fått folk som bara sett ansiktet säga att han är fet.

Dvs, YN borde tycka hakan ger ett fett intryck.
Citera
2021-09-20, 17:08
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BleakHouse
Jag förstår faktiskt inte något av du säger. Det enda jag förstår är att du anser att klockan kan ha ggått. Men vii vet att den gjorde det eftersom Rb kontrollerade det och korrigerade för det.

Det jag inte förstår är varför du återigen vill korrigrea fram klockan till 23.20.

För att uppgifterna om stämpeltider i PM från PH motsäger RB. Det PH skriver antyder att SE ger rätt tid.
Citera
2021-09-20, 17:11
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Ok, då slår vi fast att inget tyder på att DN avsåg SE i artikeln. För i din text finns inget.

Du vet mycket väl att jag tror SE såg LJ.
Frän mordplatsen eller trappkrönet?
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
SE påstår ju att han går till skyltfönstret när skotten föll för att kolla vad klockan är men ser inte att 2 meter framför honom hoppar AB in i porten...

När sen SE kollat klart på klockan så promenerar han rakt förbi AB ff ser varken AB eller SE varann...

Så man kan helt stryka att SE är där han påstår....

Om SE sen inser att han är 45sek sen så ändrar han aldrig sitt vittnesmål utifrån om det nu var istället ett avgasknall han istället hörde.....En avgasknall ingen annan ha hört...

En dörrstängning som många hörde?
Citera
Medlem
Citat:
Underkänner inte de flesta GMP? Tex FBI

GMP underkänns inte av FBI som helhet av vad jag har sett. De har väl pekat ut delar där de inte är eniga.

Och GMP används ofta som ingång och argument i ensam galning / SE / CA spåren.

Men du underkänner Clarcke och det är något annat. Om jag har uppfattat dig rätt tror du mest på CA som GM liksom jag. Han stämmer ju väldigt bra in på GMP, så det blir märkligt att underkänna GMP och tro på CA samtidigt.
Citera
2021-09-20, 17:13
Medlem
Citat:
Detta motsäger inget jag sa.

YN säger att hon ser hakan. Vi vet att han har ett ansikte plufsigt av kortison. Vilket har fått folk som bara sett ansiktet säga att han är fet.

Dvs, YN borde tycka hakan ger ett fett intryck.

Man kan också tolka det som att SEs haka är så iögonfallande att det är just den hon reagerar på och minns. Men hon ombeds inte beskriva den närmare.
Citera
2021-09-20, 17:18
Medlem
Citat:
Nej, bittermandeln. Det är inte dubbla måttstockar. Problemet är att slå fast att GM hade keps, handledsväska och mörk rock, och hänvisa till ett vittne som säger keps och blå jacka och ett vittne som säger mörk rock och väska, samt att deg inte säkert den sistnämnde såg GM. Det blir liksom definitionen av cherrypicking.

Och ilskan är inte för ni får det till SE, utan att ni får det till att det klockrent är SE. Det är inte sant.

Nej, det är inte klockrent SE och klädseln är osäker. Jag har sagt det hur många gånger som helst. Det blir då exakt likadan problematik oavsett gärningsman, eller hur?
Citera
2021-09-20, 17:21
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BleakHouse
Jag förstår fortfarande inte vad du menar med risken,

Anser du att SE hade förblivit dold om han inte gått ut i media?

Vi pratar ju om vad som hände innan utredningen. SE kunde ju inte förutse att det skulle bli den sämsta polisutredningen i världshistorien.

Vad jag menar med risken? När han går ut i media räcker det att EN person säger "dör är mördaren", så är SE körd.

Menar du att om man tror man kommer bli uppvisad för vittnen och de kommer peka ut, så är ens enda chans att gå ut i media och bli utpekad direkt?
Citera
2021-09-20, 17:24
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Frän mordplatsen eller trappkrönet?

"Tjugo frågor" är inte tillåtet i tråden. Säg vad du far efter, du vet mycket väl hur jag står även i denna fråga
Citera
2021-09-20, 17:27
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirigin
GMP underkänns inte av FBI som helhet av vad jag har sett. De har väl pekat ut delar där de inte är eniga.

Och GMP används ofta som ingång och argument i ensam galning / SE / CA spåren.

Men du underkänner Clarcke och det är något annat. Om jag har uppfattat dig rätt tror du mest på CA som GM liksom jag. Han stämmer ju väldigt bra in på GMP, så det blir märkligt att underkänna GMP och tro på CA samtidigt.

GMP skrevs med CP i bakhuvudet. Därför är GMP en tunn is som jag inte ger mycket för. Att hitta till CP borde man gjort utan GMP, och det gjordeam också. Det viktiga GMP gjorde var att finnas med i Kommissionens rapport så vi kunde läsa den.

Jag underkänner inte Clarke, för jag har inte läst på om honom. Men profilering har visat sig ha stora brister, precis som mycket annan psykologi från så sent som 2000-talet.
Citera
2021-09-20, 17:33
Medlem
Förväxlingsteorin har hamnat i samma fack som iakttagelsen av LJ. Besvärande eller ett plus för SE. Måhända var han utredningens bästa vittne som orättmätigt inte togs på allvar. Tyvärr lär vi aldrig få veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in