2021-09-20, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Ok! Puh! Tack!
Kan samma konto även nyttja olika ip, vid olika tillfällen (/inte samtidigt)?

Tänker om man har med sig telefon med någon iptv-app, ta med sig denna och titta hos polare exempelvis. Är det möjligt?
Jag kör ju både det mobila bredbandets IP o wifi hemma o det funkar utan problem. Är ju framförallt viktigt att man inte kör samtidigt.
Citera
2021-09-20, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Bästa IPTV-appen för Android-mobiler?

IPTV Smarters Pro lägger jag min röst på
Citera
2021-09-20, 14:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Bästa IPTV-appen för Android-mobiler?

tivimate
Citera
2021-09-20, 14:36
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basterse
tivimate

Finns ej till mobil.
Citera
2021-09-20, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Finns ej till mobil.

Ah för mobiler är gse smart iptv helt ok.
Citera
2021-09-20, 17:26
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva

Provade, fungerade alldeles utmärkt. Tack!
Citera
2021-09-20, 17:54
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva
Vad har denna för fördelar i jämförelse med IPTV Extreme, skulle du säga?
Citera
2021-09-20, 18:37
Medlem
Hur krångligt är det att lägga in M3U i en formuler alpha eller Z8 box?
Får man kontakt med boxen med telefonen och bara kopierar in länkarna för m3u o EPG som i applebox?

Har kört med GSE-appen på min AppleTV ett tag men satan vilken tråkig skitapp det är och AppleTV funkar ju sisådär med.

Har kollat lite runt och Alpha-boxen hittar man ju för halva priset mot Z8 .. är det verkligen så stor skillnad om man bara ska köra Iptv nån timme om dagen?
Kanske lägga in SVT och tv4play med
Senast redigerad av Mostcomebackfomo 2021-09-20 kl. 18:46.
Citera
2021-09-20, 18:41
Medlem
Citat:
Ok! Puh! Tack!
Kan samma konto även nyttja olika ip, vid olika tillfällen (/inte samtidigt)?

Tänker om man har med sig telefon med någon iptv-app, ta med sig denna och titta hos polare exempelvis. Är det möjligt?

Har funkat bra för mig iallafall
Citera
2021-09-20, 22:56
Medlem
Hej, Fråga om ny TV för IPTV - igen.

Fick bra åsikter och tips kring min förra fundering angående TV kontra lös box. Är därför inne på att skaffa en Google-TV och skulle då helst ta en Sony enligt rekommendation (och egna erfarenheter från längre bak i tiden).

MEN - jag har ett riktigt I-landsproblem att brottas med: TV'n ska in i en nisch som inte rymmer en 75". Sitter så pass långt ifrån (ca 4m) att jag inbillar mig att en 65" blir för liten. Återstår att förstora nischen (ingen hög WAF-faktor på det), köpa läget (dvs 65" Sony) eller att skaffa så stor TV som möjligt som ryms.

Jag har då hittat en Philips 70" Google-TV som heter 70pus9006 (ej OLED). Frågan är alltså vad herrskapet tycker kring hur Philips står sig mot Sony, Samsung etc. i dessa sammanhang? Läste något om att dom haft en egen variant av Google-TV (Saphi) som har massa begränsningar i förhållande till den fulla GTV, men det kan väl inte vara så illa fortfarande? Själv retar jag mig på fjärren som ser ut som något från 70-talet. Dessutom känns TV'n oroväckande "billig" då man tydligen köper den för 18k utan någon kampanj. Men, det är ändå tillräckligt dyrt för att man inte ska vilja gå omkring och ångra sig. Ambilight har jag iofs hört oväntat gott om...

Långt inlägg igen - Sorry!

Pudelns kärna: Hur är Philips jämfört med de övriga? Suger dom eller är det fina grejjor?
Senast redigerad av RavenFox 2021-09-20 kl. 23:04.
Citera
2021-09-20, 23:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RavenFox
Hej, Fråga om ny TV för IPTV - igen.

Fick bra åsikter och tips kring min förra fundering angående TV kontra lös box. Är därför inne på att skaffa en Google-TV och skulle då helst ta en Sony enligt rekommendation (och egna erfarenheter från längre bak i tiden).

MEN - jag har ett riktigt I-landsproblem att brottas med: TV'n ska in i en nisch som inte rymmer en 75". Sitter så pass långt ifrån (ca 4m) att jag inbillar mig att en 65" blir för liten. Återstår att förstora nischen (ingen hög WAF-faktor på det), köpa läget (dvs 65" Sony) eller att skaffa så stor TV som möjligt som ryms.

Jag har då hittat en Philips 70" Google-TV som heter 70pus9006 (ej OLED). Frågan är alltså vad herrskapet tycker kring hur Philips står sig mot Sony, Samsung etc. i dessa sammanhang? Läste något om att dom haft en egen variant av Google-TV (Saphi) som har massa begränsningar i förhållande till den fulla GTV, men det kan väl inte vara så illa fortfarande? Själv retar jag mig på fjärren som ser ut som något från 70-talet. Dessutom känns TV'n oroväckande "billig" då man tydligen köper den för 18k utan någon kampanj. Men, det är ändå tillräckligt dyrt för att man inte ska vilja gå omkring och ångra sig. Ambilight har jag iofs hört oväntat gott om...

Långt inlägg igen - Sorry!

Pudelns kärna: Hur är Philips jämfört med de övriga? Suger dom eller är det fina grejjor?

Phillips funkar lika bra som Sony etc , Google play ingår på alla nyare Phillips tv Kör på!
Citera
2021-09-20, 23:15
Medlem
Citat:
Vad har denna för fördelar i jämförelse med IPTV Extreme, skulle du säga?

Trevligare gränssnitt (smaksak så klart)
IPTV extreme är nördigare med massor av settings om man gillar/behöver detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in