2021-09-13, 17:46
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runx
De e inga bilder?

Vi vill inte att du ska få mardrömmar, nej.
Hemska valdrömmar.
Kanske kommer några bilder lite längre fram i höst!
Citera
2021-09-13, 17:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF2
Vi vill inte att du ska få mardrömmar, nej.
Hemska valdrömmar.
Kanske kommer några bilder lite längre fram i höst!

Grymt, kötta på!
Citera
2021-09-14, 19:18
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Grymt, kötta på!

Tack, det ska jag!

//Ivan
Citera
2021-09-14, 19:32
Medlem
IvanDF2s avatar
TISDAG: ARMAR & KARDIO

I dag har jag kört ett dedikerat armpass. Min gissning: Jag kommer få träningsvärk i triceps men inte i biceps. Jag har lätt att få kontakt med de muskler jag tränar. Jag har gymat länge. Jag har bra teknik och jag ångar på strikt, metodiskt och fokuserat. Fungerar hur bra som helst. Utom på biceps. Genom åren har jag provat allt. Alla övningar, alla knep och alla tricks. Men vem vet, hösten 2021 kanske det plötsligt bara händer.

24 set blev det i alla fall totalt för biceps och triceps:

- Skull crushers med EZ-stång (en favorit)
- Smal bänkpress
- Kabel push-downs med rep
- Skivstångscurl med EZ-stång
- Sittande koncentrationscurls
- Maskincurls

Körde dessa i superset, höll repsen på 10. Sitter förresten och skriver med skön träningsvärk i axlar, rygg och bröst. Nyper till bra i nedre lats. Känns extra bra eftersom jag annars har lätt att låta mellersta och övre rygg ta merparten av arbetet.

Jag märker också att jag har packat på mig lite mer muskler. Dels känns det på hållningen, dels känner jag det fysiskt om jag lägger en hand på axeln eller över bröstet. Känslan är att någon har kavlat ut lera till 0,5-1 cm tjocklek och sedan packat på mig en lager över rygg, axlar och bröst och nu har leran börjat torka och blir allt hårdare.

Sprang ett par kilometer nyss. Nu var det sådär enormt motigt igen. Tyngre än det varit på månader. Detta bara måste ha koppling till testot. För det sammanfaller perfekt: När oljorna successivt kickade in, började löpningen successivt bli jobbigare.

Nåja, det får väl vara så under ett par månader. När jag sedan kliver ner på ren HRT-dosering så kanske löpningen istället får ett uppsving. Allt har sin tid och plats.

//Ivan
Citera
2021-09-15, 15:18
Medlem
IvanDF2s avatar
BYGGA MUSKLER PÅ KALORIUNDERSKOTT OM MAN BÄR PÅ ÖVERVIKT?

Detta är en fundering jag haft länge. Har aldrig sett en artikel i ämnet. Jag måste å andra sidan erkänna att jag inte har lagt ner eoner av tid på att googla och göra efterforskningar. Men så här: En gammal sanning är att om du ska bygga muskler, ska du ge kroppen extra byggmaterial genom att ligga på ett kaloriunderskott. Men om du har 10 kilos övervikt, har kroppen tillgång till tusentals och åter tusentals kalorier i form av lagrat fett. Så även om det externa tillskottet av kcal är för litet, borde kroppen - som en en fiffig apparat - kunna kompensera och tillgodogöra sig det som behövs för att reparera musklerna genom att bara gå och hämta kalorier på lagerhyllorna? Eller är jag ute och cyklar här?

Förutom denna fundering har jag i dag också hunnit med att köra ett benpass liksom ett par kilometer lättare jogg. Åt precis dagens första mål i form av äggröra på grädde och massor av smör + riven ost. Blev dock lite väl fettigt och jag slängde nära på hälften. I kväll blir det kycklingsoppa med massor av grönsaker till middag och testo, Mast och EQ till dessert.

//Ivan
Citera
2021-09-15, 21:10
Medlem
IvanDF2s avatar
DÅ SATTE VI LITE TESTO, MAST OCH EQ!

Nu pratade jag visst i vi-form i rubriken. Det är jag och Mona Sahlin som gör det. Mona är härlig. Coolt att hon (citat) tycker det är "häftigt att betala skatt". Men, nu byter vi samtalsämne till något som inte gör att jag får fel sorts adrenalinpåslag, ok?

Summerar en bra dag med gym, löpning och en massa promenader. Kosten fortsatt skött till 100%. Satte precis testo, EQ och Mast i vänster resp. höger lår. Det gick enkelt, smärtfritt och utan PIP.

I morgon bitti vankas det axlar. Så redan nu ska jag mentalt börja ladda och förbereda mig. Jag gör det genom att kolla träningsvideos på YouTube i kombination med att jag skriver upp en grovskiss för hur passet ska se ut. Så i morgon på väg till gymet, vet jag redan vad som ska utspela sig där. Väl där återstår bara att addera till en stor portion fokus, envishet och jävlaranamma!

//Ivan
Citera
2021-09-20, 12:37
Medlem
IvanDF2s avatar
OH MY CAPTAIN!

Fick precis hem FastCut från Kaptenens shop. Eftersom ett av mina många mål är att komma i form och bli hårdare, blir FastCut extra intressant. Jag kör igång en månad på prov och en utvärdering from torsdag denna vecka utlovas. Tänker att jag utvärderar dag för dag och successivt. Fö kan jag inte nog berömma Kaptenen.biz De är bara otroligt proffsiga och sympatiska. Skönt med en trygg hand att hålla i.
Citera
2021-09-20, 13:11
Medlem
zyzzjrs avatar
Citat:
ÅRETS HITTILLS BÄSTA BRÖSTPASS!

Ok, nu har oljorna kickat in på riktigt. För vilket jäkla pass jag fyrade av i går. 28(!) set på 62 minuter. Över en timme är mycket för att vara jag. Min rutin är annars i snitt 16 set på 32-36 minuter. Jag tänker aldrig på tiden. Men när jag väl har kört sista setet så har det nästan alltid passerat 34 minuter. Men i går...alltså, satan som jag ÖSTE. Nu är Ivan på en ny Förskräckligt härlig nivå!

Jag märker också att jag allt mer återvänder till mitt gamla fokus. För kommer jag på mig själv med att återigen visualisera nästa dags pass redan kvällen innan. Jag visste att bröst stod på tur. Så i förrgår kväll kollade jag "training chest" på YouTube. Som alltid återvänder jag till tre favoriter och deras träningsvideos: Dorian Yates, Branch Warren och Ronnie Coleman. Jag skrev också ner en grovskiss över passet i mobilen. Anteckningen löd så här:

- Hantelpressar decline i pyramid, 6'or
- Bänkpress 6'or i pyramid och dropset
- Maskinpressar med fria vikter som ovan
- Sittande kabeldrag nedifrån lägsta trissan och upp framför bröstet, 8'or i pyramid
- Smith snedbänk 30 grader, 6'or i pyramid + dropset
- Pecdec, tre set på 50, 45 resp 35 kg.
- Avslutande maskinpressar med viktmagasin x 4?

Kommentarer
* Fick vända på 36 kilo (pinsamt) i första övningen. Men snart kör jag på gymets tyngsta hantlar (44 kg, på mitt gamla gym reppade jag strikta 6'or på 47 kg-hantlar).
* Bänkpressen var upptagen så jag fick byta ordning och körde istället maskinpressar med fria vikter, körde 4 x 80 kg och reppade 10, 9, 8, 6 (om jag inte minns fel).
* I bänkpressen körde jag pyramid som planerat, vände uppe på 90 kg med en prydlig 6:a (och här var jag redan innan rätt mör). Blev snudd på förvånad att jag fixade 90 kilo relativt enkelt (läs: höll på att kräkas. Dels för att jag är rätt svag i bänkpress för min storlek, dels för att jag aldrig jagar vikter. I samma anda har jag aldrig maxat på 1 reps. Men nu väcktes faktiskt lusten att klara 140 kg. För det finns något magiskt i att lyfta upp 3 st 20-kiloskakor på varje ände av stången.
* Sittande kabeldrag. En klassisk Ove Rytter-övning som jag älskar. Delvis för att den stretchar bröstet så skönt.
* Smithen. Alltså, jag svettades floder. Snudd på ett skämt! Som nyduschad. Vände på 80 kilo och sedan strippade, strippade och strippade jag vikterna. I sista setet darrade jag upp 40 kilo. Men så flög fan i mig och den där Terminator-växeln klev in och trots att jag var helt jävla slut redan vid 12 reps bestämde jag mig plötsligt för "30, jag SKA göra 30 reps". Jag gjorde det. Var nära på att tuppa av under de sista 4-5 repetitionerna men tamefan om jag inte fixade det!
* Förra bröstpasset maxade jag på 40 kilo i pecdec. För 10 år sedan brukade jag köra hela viktmagasinet på 60 kg. Nu - och jag var helt, helt slut - satte jag sprinten på 50 kilo och: Bävade, nära på skrämd. Men så bara bestämde jag mig: Jag SKA klara 6 reps på 50 kilo. Vilket jag gjorde. Däremot insåg jag direkt att det inte skulle bli 45 resp. 35 i arbetsset två och tre. Istället körde jag 40 och 30 kilo. Trodde att ett par ådror i pannan skulle explodera. Men: I f*cking did it!

Däremot strök jag helt övningen som jag kvällen innan noterat med ett frågetecken: Pressar i maskin. Jag hade inget, inget mer att ge. Jag var helt dränerad på både fungerande muskelfiber såväl som energi.

Nu j*vlar KÖR vi!

//Ivan

om inte detta motiverar en att börja ösa på inför bulken som kommer nu till vintern så vet jag inte vad som gör. Kriga på ivan!
Citera
2021-09-20, 13:48
Medlem
torrans avatar
Citat:
OH MY CAPTAIN!

Fick precis hem FastCut från Kaptenens shop. Eftersom ett av mina många mål är att komma i form och bli hårdare, blir FastCut extra intressant. Jag kör igång en månad på prov och en utvärdering from torsdag denna vecka utlovas. Tänker att jag utvärderar dag för dag och successivt. Fö kan jag inte nog berömma Kaptenen.biz De är bara otroligt proffsiga och sympatiska. Skönt med en trygg hand att hålla i.

FastCut? Du syftar inte på SuperCut? SC innehåller DMAA, Albuterol och Reductil. Kan vara jag som har missat något nytt annars. Ligger du bara på Kaptenens oljor annars? Hur har det varit med PIP och annat? Har hört en del på BM och HB att många har fått PIP och liknande då det har förekommit bakterier i oljorna.

Kriga på din seniga gubbe!
Citera
2021-09-20, 16:44
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torran
FastCut? Du syftar inte på SuperCut? SC innehåller DMAA, Albuterol och Reductil. Kan vara jag som har missat något nytt annars. Ligger du bara på Kaptenens oljor annars? Hur har det varit med PIP och annat? Har hört en del på BM och HB att många har fått PIP och liknande då det har förekommit bakterier i oljorna.

Kriga på din seniga gubbe!

Torran har helt rätt. Ivan är inte senig (I wish) utan uppenbarligen en smula senil. Det är SuperCut och inget annat jag beställt och precis fått hem

Jag kör enbart Kaptenens oljor (testo undeca, Mast och EQ) och har inte märkt av vare sig PIP eller annat. Jag är iofs extremt noggrann med att genomföra mina stick så kliniskt rent som det bara går. I den mening att jag rengör allt så nära perfektion som det är möjligt. Från vialernas gummiyta till min egen hud. I mina första, stapplande injectsteg för 10-12 år sedan slarvade jag med detta. Ung och dum och lat. Det straffade sig nästan direkt.

//Ivan DS (Den Senile)
Citera
2021-09-20, 17:08
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zyzzjr
om inte detta motiverar en att börja ösa på inför bulken som kommer nu till vintern så vet jag inte vad som gör. Kriga på ivan!

Tack Zyzzjr, uppskattas!
Citera
2021-09-20, 20:33
Medlem
IvanDF2s avatar
ETT FLUMMIGT INLÄGG?

Jag satte ett frågetecken där som avslutning. För jag har en magkänsla av att detta inlägg kan dra iväg en smula. För det handlar om droger, sprutor och nålar. Det sjuka är att jag är rädd för både piller och sprutor. Och tidigare i dag fick jag en prydligt, utlovad leverans av Nolva och SuperCut av webbshoppen Kaptenen. Jag satte nyss ett stick av Mast och EQ. Trots att jag snudd på avskyr piller och är spruträdd.

Senaste dagarna är jag lite sugen på Tren. Varför? Ja, jag antar för att testa de egna gränserna.
Men du Ivan, räcker det inte med att köra både testo, mast och eq? Jo, så klart.

Dessa kli i fingrarna både lockar och skrämmer. Jag är en rätt smart och snabbtänkt kille. Så frågar du mig "Men hur fan tänker du?" så skulle mitt ärliga svar bli "Jag vet inte. Men det kliar i fingrarna".

Handlar det om att lite vill ha mer? Eller att testa de egna gränserna?
Igen: Jag vet inte...

//Ivan
Senast redigerad av IvanDF2 2021-09-20 kl. 20:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in