• 4
  • 5
2021-09-20, 00:12
Medlem
Mjälls avatar
Vad heter det när man tittar snett på folk som haltar? Är det också ett funktionshinder?
Citera
2021-09-20, 00:27
Citat:
Ursprungligen postat av klarhimmel
Min väninna lärde känna en man via nätdejting, på hans profil stod det ingenting om att han hade funktionsnedsättning. De chattade en längre tid. När de sågs upptäckte väninnan på en gång att han hade problem med ett ben, haltade när han gick. Alla tittade snett när han gick.......

Min väninna blev så ledsen... en del var pga. att han hade funktionsnedsättning men nämnde ingenting innan...trodde han verkligen att andra inte skulle bry sig om det eller?
De flesta vill ju inte vara tillsammans med en man som har skada med benen då det syns så tydligt när man går på gatan....

vad säger ni om detta?

Beror på vilket ben, tredje benet kanske var stadigt och stort då spelar det ingen roll om frambenen vinglar.
Jag tycker som du i övrigt, han borde avlivas, ljuger han om det vad ljuger han inte mer om?
Invalider ska man inte lita på, de lever så ensamt att de måste ljuga för att må bra och gör livet bedrägligt för andra.
Brun flagg till dig, köp en krycka på röda korset och ge han, gå för fan ordentligt, säg det, fattar han inte så kan ni dumpa honom, helst i en lagom djup å, simma da du som var så perfekt, kasta små sten på hans huvud
Så djävla osexigt med funktionshinder CP och asperger, usch
Citera
2025-10-02, 09:05
Medlem
Finns olika typer av funktionsnedsättning. Jag har själv en. Min erfarenhet är att många kvinnor påminner dig om att du har en funktionsnedsättning. Du är själv medveten om den, men många kvinnor tycker det är viktigt att du påminns om att du har den.
När du har försökt med kvinnor så har du egentligen inte gjort nåt fel. Men många kvinnor vill tala om för dig att du gjorde fel. Du borde ha gjort annorlunda. Kvinnor säger att kvinnor inte vill ha en man som är som du är.
När de sen själva träffat en man så är han ungefär som du var. Men då tycker kvinnan att det är gulligt att mannen är som han är. Hon tycker inte att han är omanlig och att det är avtändande.
Men hon tycker att det är viktigt att du får veta att du är omanlig och att det är avtändande.
Citera
2025-10-02, 12:27
Medlem
Merwinnas avatar
Alltså, alla har ju rätt att sätta upp sina egna kriterier. Man MÅSTE inte bli tillsammans med en person som har ett funktionshinder, så jag ser inte det som konstigt om du (eller om det nu verkligen handlar om en väninna till dig) inte vill träffa karl'n mer. Sedan tycker jag även att han borde ha berättat om funktionshindret före första träffen. Det är bäst om sådant kommer fram på en gång, för att spara bådas tid och undvika pinsamma situationer. Men han kanske hoppades på att ni hade anknutit så mycket redan, att du inte skulle bry dig om hans hälta..?
Citera
2025-10-02, 12:28
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Finns olika typer av funktionsnedsättning. Jag har själv en. Min erfarenhet är att många kvinnor påminner dig om att du har en funktionsnedsättning. Du är själv medveten om den, men många kvinnor tycker det är viktigt att du påminns om att du har den.
När du har försökt med kvinnor så har du egentligen inte gjort nåt fel. Men många kvinnor vill tala om för dig att du gjorde fel. Du borde ha gjort annorlunda. Kvinnor säger att kvinnor inte vill ha en man som är som du är.
När de sen själva träffat en man så är han ungefär som du var. Men då tycker kvinnan att det är gulligt att mannen är som han är. Hon tycker inte att han är omanlig och att det är avtändande.
Men hon tycker att det är viktigt att du får veta att du är omanlig och att det är avtändande.

Det där handlar om din syster. Ett fåtal kvinnor är som din syster. Du måste släppa det. Du är vuxen nu - med god marginal till och med. Varför har hon fortfarande en sådan makt över dig?
Citera
2025-10-02, 12:49
Bannlyst
Är nog inte bra
Citera
2025-10-02, 12:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Vad heter det när man tittar snett på folk som haltar? Är det också ett funktionshinder?
Funkofobi
Citera
2025-10-02, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idumea
Hårfärg, ögonfärg, favoritdjur, hur gammal man var när man förlorade oskulden.
Givetvis skall man även ta med alla diagnoser och skavanker.
Glasögon och givetvis ev styrka, nageltrång, ärrbildningar etc. Om jag förstår TS skall man beskriva alla eventuella saker man kan tro att en kommande partner kan behöva veta.
Citera
2025-10-02, 15:08
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Discrip
Funkofobi

Oj, det där var länge sedan. Jag tror att jag försökte antyda att det kan vara ett funktionshinder om ens syn blir sned när man ser någon halta.
Citera
2025-10-02, 15:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Oj, det där var länge sedan. Jag tror att jag försökte antyda att det kan vara ett funktionshinder om ens syn blir sned när man ser någon halta.
Jag tror det är mänskligt. Man är ju invalid
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in