Citat:
Ursprungligen postat av
Alannon
Well, rättvisa skapades iaf (fick se matchen i efterhand så tog fan lång tid innan man kunde gå in här och läsa). Håller inte med dig alls Frysen att första situationen inte är straff - förstärker/söker Ronaldo straffen, ja absolut (vilket 99.9% av alla anfallare gör) men Coufal som sätter ut benet hindrar vägen, där är kontakt - definitivt tillräckligt för att döma straff.
Well, agree to disagree här. För mig är det som är avgörande är att Coufals ben har slutat röra sig när Ronaldo springer in i det. Visst att Coufal skjuter ut benet för att nå bollen och missar, men hans rörelse har upphört - eller till och med dragits tillbaka lite - när Ronaldo knäar in i Coufals ben och faller.
Som att springa in i ett stillastående krokben. Absolut fortfarande ett krokben, men ingen straff för det, defensiva spelaren var "där först" och har rätt till sin position på planen. Om det varit så att Ronaldo var på väg förbi och Coufals ben fortfarande i rörelse mot Ronaldo och träffat honom, tveklöst straff.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alannon
Duellen med Zouma så håller jag helt med dig, han har börjat lägga sig redan innan Zouma kommer in med sin glidtackling - definitivt korrekt att inte blåsa straff. Där får han ta smällen om han vill få straffen helt enkelt.
Enig. Det är just att han går ner "proaktivt" som gör att det inte blir någon straff tror jag. För allt det andra var ju klart - Zouma missar bollen, kommer träffa Ronaldo, så faller han för tidigt.
Anyways, 3p in the bag, Ronaldo on fire. Visste att han skulle göra massa mål men har sett bättre ut än jag trodde. Ska bli kul att se hur United klarar sig mot City och Liverpool om en månad.