2021-09-19, 21:17
Medlem
Apnackes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Länken du kom med handlar mer om valuta för pengarna. Trofer versus pengar man spenderat.

Det var inte riktigt det jag eftersökte.

Dom har ju även Net spend dom 10 senaste åren, se mitt inlägg ovanför.
Citera
2021-09-19, 21:19
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apnacke
Dom har ju även Net spend dom 10 senaste åren, se mitt inlägg ovanför.

Jo, men jag fann det intressantare hur utvecklingen skedde efter pl startades.
Så har man ändrat sig lite här faktiskt.. Sorry..

Har varit med om sen mitten av 80-talet. Som fan så du inte ska missförstå.

https://www.football365.com/news/biggest-spender-every-premier-league-season-chelsea-manchester-united-liverpool

Inga kommentarer om?
Citera
2021-09-19, 21:26
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Fick googla och det här kom fram:

https://www.football365.com/news/biggest-spender-every-premier-league-season-chelsea-manchester-united-liverpool
För de som inte orkar trycka på en länk. Hyfsat hopp från 02/03 (30,6) till 03/04 (121,5) . Även om nu 99/00, 00/01 och 01/02 låg högre än 02/03. Oavsett vilket, mer än en fördubbling mot tidigare rekordet. Nuvarande rekord är från 17/18 (278,7).
Citera
2021-09-19, 21:31
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
För de som inte orkar trycka på en länk. Hyfsat hopp från 02/03 (30,6) till 03/04 (121,5) . Även om nu 99/00, 00/01 och 01/02 låg högre än 02/03. Oavsett vilket, mer än en fördubbling mot tidigare rekordet. Nuvarande rekord är från 17/18 (278,7).

Ja, vilka summor!

Minns när Roy Keane köptes för 3,75m och det kändes som stora pengar, Sen Anydy Cole. Var det 7 eller 9m? Under tiden har andra klubbar köpt någon annan för än dyrare peng. Jo mer pengr klubbar fick desto mer spenderade dom, särsilkt om dom hade rik ägare.

Tänker på Newcastle, waste of money.. No glorys..

Leeds, så mycket spenderade pengar. One hit wonder, sen nedflyttade med stora ekonomiska bekymmer.
Senast redigerad av EastClintfood 2021-09-19 kl. 21:43.
Citera
2021-09-19, 21:31
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Chelsea ser äckligt stabila ut. Man kontrollerar nästan alla sina matcher. Och på olika sätt. Man kan göra det med en man mindre, och ha mindre boll än motståndarna där man tvingas vara lägre. Eller i andra matcher där man kontrollerar genom ett eget bollinnehav där man lugnt och metodiskt styr matcherna. Man har nu en riktig striker och målskytt som är upp på 20 mål. Sen satt man på en drös med outnyttjad potential ifrån förra säsongens värvningar som börjar bli varma i kläderna med en riktig tränare och system bakom sig. Bredd har man likaså med spelare som Kante, Werner, Ziyech, Mendy, Chillwell, Pulisic, James, Odoi som alla är utanför startelvan idag av en eller annan anledning.

Haha ja lagom hybris. Men inget nytt från denna användare. Liverpool var nästa Man united som lag inte kunde hantera eller hitta lösningar mot (Fergie united) efter halva förra säsongen. Behöver knappast påminna om hur det slutade. Men vänta Rio Ferdinand säger ju att dom har den bästa startelvan. Jo men dåså. Killen med koll. Då kan vi inte ifrågasätta det. Rio påstod också att United skulle vinna finalen mot Villareal enkelt. Behöver väl inte påminna där heller hur det slutade.

Men visst det finns en viss subjektiv syn på vilken elva som är den bästa. Men har svårt och se att du får med dig speciellt många i att Liverpool sitter på den bästa. Inte ens land Liverpool fansen. Men nu är vi vana vid bra värre delusions om sina egna lag här inne så detta är ganska milt i jämförelse.

Vad jag sett är Liverpool topptippat denna säsong också. Vet inte vart folk får annat ifrån. Sen är alla överens om att är det extremt jämnt mellan topp 4. Och konstigt vore väl annars. Det är alltså exakt samma trupp som vann ligan för två år sedan överlägset. Påminner en del om när Conte tog över Chelsea. Han hade då hand om exakt samma lag som hade vunnit för två säsonger sedan. Så mycket sämre blev inte spelarna under den perioden. Att man blev 10a säsongen efter var en tillfällighet, eller hade med annat och göra än att spelarna gått och blivit dåliga. Samma med Liverpool förra, även om dom inte gjorde samma magplask.

Kanske var lite hastigt påstående av mig. Men en av de bästa Elvorna i världen då, jag anser dock inte psg eller Chelseas elva som bättre än Liverpools. City och Bayern, där handlar det völl mest om dagsformen.
Citera
2021-09-19, 21:46
Medlem
Patrik2108s avatar
Har nu sitt highlights från West Ham - Manchester U. Jag tycker rättvisa skipades i slutminuterna. Ronaldo borde nog haft straff. Sen får West Ham en rättdömd men turlig straff, och missar den. Rättvisan segrade efter flera turer.
Citera
2021-09-19, 21:53
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Har nu sitt highlights från West Ham - Manchester U. Jag tycker rättvisa skipades i slutminuterna. Ronaldo borde nog haft straff. Sen får West Ham en rättdömd men turlig straff, och missar den. Rättvisan segrade efter flera turer.

Det anser inte motståndarfansen..

Skönt med någon som är neutral!
Citera
2021-09-19, 22:03
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Nej, nej, nej och nej.

Tom Rio Ferdinand sitter på BT sport och säger att lfcs första elva är bäst, vissa av dessa lag har vissa lagdelar som är bättre men knappast overall. Fortsätt med din fifakarriär

Okej boomer. Svårt att ta någon seriöst som skriver detta.

Alltså det är så här varje tidiga höst, någons lag leder och man är bäst i världen, medans någon annan ''nej det kmr inte bli någon titel i år..'' efter fyra fucking omgångar . Trodde det hade blivit mer seriöst när generalen och rojo hade försvunnit

// PoK
Citera
2021-09-19, 22:10
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apnacke
Senaste 10 åren:

Chelsea
Transfer expenditure: €1,465million
Transfer income: €966.56million
Net spend: €498.44million

Liverpool
Transfer expenditure: €999.71million
Transfer income: €661.67million
Net spend: €338.04million

Manchester City
Transfer expenditure: €1,521.91million
Transfer income: €499.72million
Net spend: €1022.19million

Manchester United
Transfer expenditure: €1,343.61million
Transfer income: €399.46million
Net spend: €944.15milion

God natt.

Vilken klubb har fått mest för pengarna tycker ni? Chelsea , City, Liverpool, United. Någon som säger annat? Eller Liverpool på andra plats för man spenderat minst och tagit två tunga titlar? Hmm

// PoK
Citera
2021-09-19, 22:28
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Okej boomer. Svårt att ta någon seriöst som skriver detta.

Alltså det är så här varje tidiga höst, någons lag leder och man är bäst i världen, medans någon annan ''nej det kmr inte bli någon titel i år..'' efter fyra fucking omgångar . Trodde det hade blivit mer seriöst när generalen och rojo hade försvunnit

// PoK

Du kan ju läsa mitt tidigare inlägg där jag korrigerade det.
Citera
2021-09-19, 22:32
Medlem
Well, rättvisa skapades iaf (fick se matchen i efterhand så tog fan lång tid innan man kunde gå in här och läsa). Håller inte med dig alls Frysen att första situationen inte är straff - förstärker/söker Ronaldo straffen, ja absolut (vilket 99.9% av alla anfallare gör) men Coufal som sätter ut benet hindrar vägen, där är kontakt - definitivt tillräckligt för att döma straff.

Duellen med Zouma så håller jag helt med dig, han har börjat lägga sig redan innan Zouma kommer in med sin glidtackling - definitivt korrekt att inte blåsa straff. Där får han ta smällen om han vill få straffen helt enkelt.

Jesse Lingardinho, visst bakåtpassningen i YB-matchen var ju inte direkt bra men det är två riktigt snygga mål han gjort i PL so far. Tyckte det var fint av WH-fansen att applådera honom när han byttes in och även av Jesse att inte tokfira (viket hade vart fullt rimligt i vilken annan match med tanke på snyggheten och betydelsen)

Men sedan, Fred - han har mer liv än en katt. Tror jag räknade till 7 eller 8 gånger när han helt opressad har Shaw sopren på vänstern, men stannar bollen, duttar några gånger och sedan slår en knapp styrfart till Scott. Förutom det så släpper han markering och bara lallar hemåt i ingenmansland, passningarna överlag och bollkontroll är under all kritik. Han får springa hur mycket som helst men att ha honom på plan är fan som att spela 10 mot 11 redan från minut 1.
Nu tyckte jag inte Rice var lysande idag (och sett honom för lite för att våga säga att all hype stämmer) men herregud vilken skillnad. Att man inte har åtgärdat det alls på så många fönster är direkt uselt.

Gällande transfer-pengar spenderade så får ni nog sören ha två diskussioner. En som handlar om mängd betalt och en som har net spend. För det är två skilda diskussioner (nu är United värdelösa i bägge så ur den aspekten spelar det mindre roll).
Citera
2021-09-20, 05:07
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Well, rättvisa skapades iaf (fick se matchen i efterhand så tog fan lång tid innan man kunde gå in här och läsa). Håller inte med dig alls Frysen att första situationen inte är straff - förstärker/söker Ronaldo straffen, ja absolut (vilket 99.9% av alla anfallare gör) men Coufal som sätter ut benet hindrar vägen, där är kontakt - definitivt tillräckligt för att döma straff.

Well, agree to disagree här. För mig är det som är avgörande är att Coufals ben har slutat röra sig när Ronaldo springer in i det. Visst att Coufal skjuter ut benet för att nå bollen och missar, men hans rörelse har upphört - eller till och med dragits tillbaka lite - när Ronaldo knäar in i Coufals ben och faller.

Som att springa in i ett stillastående krokben. Absolut fortfarande ett krokben, men ingen straff för det, defensiva spelaren var "där först" och har rätt till sin position på planen. Om det varit så att Ronaldo var på väg förbi och Coufals ben fortfarande i rörelse mot Ronaldo och träffat honom, tveklöst straff.

Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Duellen med Zouma så håller jag helt med dig, han har börjat lägga sig redan innan Zouma kommer in med sin glidtackling - definitivt korrekt att inte blåsa straff. Där får han ta smällen om han vill få straffen helt enkelt.

Enig. Det är just att han går ner "proaktivt" som gör att det inte blir någon straff tror jag. För allt det andra var ju klart - Zouma missar bollen, kommer träffa Ronaldo, så faller han för tidigt.

Anyways, 3p in the bag, Ronaldo on fire. Visste att han skulle göra massa mål men har sett bättre ut än jag trodde. Ska bli kul att se hur United klarar sig mot City och Liverpool om en månad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in