2021-09-19, 17:04
Medlem
TilhelmWells avatar
Trots vinsten så undrar jag om United kommer tillbaka till serieledningen något mer den här säsongen? Jag är tveksam. Givet att man har två hemmamatcher i rad nu mot Villa och Everton men sedan ett tufft program med Leicester borta, Liverpool hemma, Spurs borta, City hemma, Watford borta och Chelsea hemma. Samt CL på vardagarna och två landslagsuppehåll emellan.
Citera
2021-09-19, 17:12
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
De Gea räddar staff(!) och Lingard avgör. Vilken avslutning! Ronaldo bör haft minst en straff, tur det gick vägen ändå. West Ham på bortaplan är ingen enkel match.

Sannerligen dramatiskt för den neutrale. Usel straff av Noble.

Vilken av situationerna skulle varit straff? Man kan inte ackumulera straffar, som bekant.

Första springer han in i Coufals ben.
Andra gången han går ner är det fånigt, han är inte ens nära bollen.
Tredje spelar han den på sidan och springer in i Zuoma.

Nej, ingen straff alls. Tveklöst ville han ha dem (och slå dem själv ofc), men Atkinson tog rätt beslut här. Var glad med de tre poängen trots allt. Och att Ronaldo inte fick gult för gnäll och filmning.

AWB på Soucek var mer foul än någon av Ronaldos tre shouts, och det var inte straff det heller.
Citera
2021-09-19, 17:28
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys

Vilken av situationerna skulle varit straff? Man kan inte ackumulera straffar, som bekant.

Nej, ingen straff alls. Tveklöst ville han ha dem (och slå dem själv ofc), men Atkinson tog rätt beslut här. Var glad med de tre poängen trots allt. Och att Ronaldo inte fick gult för gnäll och filmning.

AWB på Soucek var mer foul än någon av Ronaldos tre shouts, och det var inte straff det heller.

Det var offside innan, ta av skygglapparna!
Citera
2021-09-19, 17:42
Medlem
EastClintfoods avatar
Undra om röda maskineriet börjat gå igång. Räknar dock ej med någon ligatitel men så här långt ser det lovande ut. Till andra fansens förtre.
Citera
2021-09-19, 17:47
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Trots vinsten så undrar jag om United kommer tillbaka till serieledningen något mer den här säsongen? Jag är tveksam. Givet att man har två hemmamatcher i rad nu mot Villa och Everton men sedan ett tufft program med Leicester borta, Liverpool hemma, Spurs borta, City hemma, Watford borta och Chelsea hemma. Samt CL på vardagarna och två landslagsuppehåll emellan.

Kommer vi oss igenom helskinnade från de matcherna ser det riktigt, riktigt bra ut. Från omgång 14-27 möter vi samtliga mitten/bottenlag.
Citera
2021-09-19, 17:50
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys

De två första lägena kan jag köpa, det tredje är solklar straff enligt mig. Zouma är inte ens nära bollen. Självklart söker han straffarna, det gör alla i dagens fotboll.

Men det spelar ingen roll nu. Skönt med tre poäng och att Ronaldo nätar för tredje matchen i rad.
Citera
2021-09-19, 18:23
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
De två första lägena kan jag köpa, det tredje är solklar straff enligt mig. Zouma är inte ens nära bollen. Självklart söker han straffarna, det gör alla i dagens fotboll.

Men det spelar ingen roll nu. Skönt med tre poäng och att Ronaldo nätar för tredje matchen i rad.

Det är skönt att se hur motståndarfansen reagerar på Ronaldo. Good old times!
Citera
2021-09-19, 19:10
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Det är skönt att se hur motståndarfansen reagerar på Ronaldo. Good old times!

Jag bryr mig inte direkt, Ronaldo har inte det ni saknade tycker jag, blir svårt att ta sig en titel på individuella prestationer.
Citera
2021-09-19, 19:13
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Jag bryr mig inte direkt, Ronaldo har inte det ni saknade tycker jag, blir svårt att ta sig en titel på individuella prestationer.

Ja, det brukar dom som är avundsjuka säga.. Har har minst 3-4 år kvar och kommer att förpesta erat liv under den tiden. Härliga tider väntar!
Citera
2021-09-19, 19:14
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Bayern, City, Chelsea och PSG har bättre elvor.

// PoK

Nej, nej, nej och nej.

Tom Rio Ferdinand sitter på BT sport och säger att lfcs första elva är bäst, vissa av dessa lag har vissa lagdelar som är bättre men knappast overall. Fortsätt med din fifakarriär
Citera
2021-09-19, 19:15
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Ja, det brukar dom som är avundsjuka säga.. Har har minst 3-4 år kvar och kommer att förpesta erat liv under den tiden. Härliga tider väntar!

Ja, vore kul för er, men ska han ordna upp försvaret också då menar du ?
Citera
2021-09-19, 19:18
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Ja, vore kul för er, men ska han ordna upp försvaret också då menar du ?

Inte hans ansvar, utan att göra mål och allmänt förpesta motståndarnas försvar.

Vänta lite tills Maguire och Varane är samspelta. Då får ni se på fan medans ni återigen drabbas av skador i försvaret.. Åtminstone tills ni möter Everton och Pickford får visa upp sin specialitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in