2021-09-19, 17:52
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Klokt att ta bort ditt inlägg!!

?

Nyare och bättre källa:
Citat:
Under 12 and waiting for a COVID-19 vaccine? Here’s what we know

-Kids under 12 have not yet been approved to get any of the COVID-19 vaccines.
-Pfizer, Moderna and other companies are still testing their vaccines on that age group.
-But they say they hope to get vaccines for kids approved soon.

Citat:
Pfizer told CBC Kids News that if things go smoothly, it hopes to submit data for approval by Health Canada “before the end of the year.”

Kids who are five to 11 years old would be approved first, followed by kids under five, Pfizer said.

Moderna said its goal is to submit clinical trial data to Health Canada sometime this fall, but that it might not happen until early 2022.

AstraZeneca, whose vaccine has not yet been approved for those 12-17, told CBC Kids News that it’s also conducting clinical trials for those under 12 and plans to submit its data this fall for approval in Canada.
https://www.cbc.ca/kidsnews/post/under-12-and-waiting-for-a-covid-19-vaccine-heres-what-we-know
Citera
2021-09-19, 18:17
Medlem
Ooops. 25% fler döda bland fullvaccinerade i west virginia under två månader! Fully Vaccinated Deaths, Hospitalizations & Deaths On The Rise by ALARMING Rates
https://tv.gab.com/channel/redvoicemedia/view/fully-vaccinated-deaths-hospitalizations-deaths-613222a573f177cc4ef97e76
Senast redigerad av Black-Ivan 2021-09-19 kl. 18:21.
Citera
2021-09-19, 18:18
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Som en obekräftad hypotes, inget annat.

Det krävs som sagt stora populationer som lever ungefär likartat för att kunna jämföra vaccinerna.

Infektionskänslighet kan ju testats vid årsskiftet och jämförts med andra vaccin.
Citera
2021-09-19, 18:26
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Ooops. 25% fler döda bland fullvaccinerade i west virginia under två månader! Fully Vaccinated Deaths, Hospitalizations & Deaths On The Rise by ALARMING Rates
https://tv.gab.com/channel/redvoicemedia/view/fully-vaccinated-deaths-hospitalizations-deaths-613222a573f177cc4ef97e76

25% fler än vad? Än för två månader sedan menar du? Hur mycket har smittan ökat de senaste två månaderna?
Hur fan kan du inte förstå vad siffrorna innebär?
Snubben läser ju upp detta så att efterblivna skall misstolka det.
Citera
2021-09-19, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
25% fler än vad? Än för två månader sedan menar du? Hur mycket har smittan ökat de senaste två månaderna?
Hur fan kan du inte förstå vad siffrorna innebär?
Snubben läser ju upp detta så att efterblivna skall misstolka det.

Min gissning är att Sverige kommer att stänga ner igen till vintern. Lagom till Kalle Anka. Det blir pressträffen August om det allvarliga läget. Det här fungerar inte om inte alla är vaccinerade kommer budskapet att vara.
Citera
2021-09-19, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Min gissning är att Sverige kommer att stänga ner igen till vintern. Lagom till Kalle Anka. Det blir pressträffen August om det allvarliga läget. Det här fungerar inte om inte alla är vaccinerade kommer budskapet att vara.

Immuniteterna kommer nog börja släppa lagom till restriktionerna gör det och sedan behöver över 2 miljoner få påfyllnad och det kommer nog ta någon eller några månader. Mitt i virussäsongen också.
Citera
2021-09-19, 19:07
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Immuniteterna kommer nog börja släppa lagom till restriktionerna gör det och sedan behöver över 2 miljoner få påfyllnad och det kommer nog ta någon eller några månader. Mitt i virussäsongen också.

Perfekt tajmat som vanligt. Att dom aldrig lär sig? Man kan inte sätta ett datum för ett naturfenomen, som ingen kan förutsäga. Utan man måste anpassa restriktionerna efter verkligheten.

Jag tror att de (FHM + regeringen) gör så här, för att de är för fega för att införa vaccinpass. I stället för att införa vaccinpass, så att de ovaccinerade hålls borta från ställen där de kan smitta och smittas, så släpper man på alla restriktioner för alla. Problem solved! (D.v.s. som DOM ser det.) Jag tror också att det kommer att bli en backlash i november-december någon gång, när det blir så höga tal på IVA att sjukvården inte fungerar längre.
Citera
2021-09-19, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon

Yes så är det. Blir många vaccindoser framöver troligen.
Citera
2021-09-19, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Du missade en sak som jag tycker är intressant. De tror att tiden mellan dos 1 och 2 påverkar effekten.
Moderna har från början 4 veckor och Pfizers 3 men det har vi förlängt till ca 6 veckor här i Sverige och då kan kanske Pfizers ge bättre resultat.
Angående AZ så har jag inte sett något resultat.
Även intressant är att fortsätter minskningen linjärt eller saktar minskade effekten av?

Se även utvecklingen av andra, tredje och nu fjärde vågen så ser vi på tredje vågen en kraftig minskning av antalet avlidna vilket troligen beror på att riskgrupper då hade fått vaccin. Och nu fjärde vågen med en betydligt mer smittsam delta som nu inte får speciellt stort genomslag trots att folk redan i juli började leva som förr. Även antalet avlidna är betydligt färre.

Om du kollar tillgänglig statistik så är max antalet avlidna 7 den senaste tiden och inte sådant som hörsägen från de som hoppas det ska gå åt helvete. Under sommaren var det få som avled på grund av att deltan inte tagit fart här vilket den nu har gjort. Vi ligger ca 2 månader efter UK och det stämmer bra med den statisk som finns. Vi bör därför ha några fler som avlider nu då det fortfarande finns ovaccinerade samt att vaccinet inte är 100% skydd.

Se nu graferna till höger på länken så kan du nog se sambandet att de vaccin vi använt i Sverige fungerar rätt så bra. Inte till 100% men tillräckligt för att få ned smittspridning och antalet som avlider.
Tack vare att så många tagit vaccin kan vi nu snart slippa alla restriktioner. Gott.

https://experience.arcgis.com/experience/09f821667ce64bf7be6f9f87457ed9aa

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/statistik-och-analyser/bekraftade-fall-i-sverige/
Intressanta med det här med tiden efter doserna, att det skiljjer sej mellan olika vaccin och även länder. Jag tycker att jag fick vänta lite väl länge för min andra dos. Själv tog jag Aztras.

Bättre nu för de yngre som får ta doserna tättare.
Citera
2021-09-19, 19:26
Medlem
qwerty-66s avatar
Kommer en dokumentär på sky news Australia imorgon om virusets ursprung. Måste helt klart ses!

Hoppas de har grävt ordentligt.

"2021
Dr Anthony Fauci was “up to his neck” funding coronavirus research in Wuhan, which “just shows how incredibly stupid” he is, says Sky News host Sharri Markson.

Ms Markson has been investigating Anthony Fauci’s involvement in funding the Wuhan Institute of Virology and discovered his agency “had funded 60 projects at the Wuhan laboratory”.

“Then he wrote a paper where he said gain of function research was worth the risk of a pandemic, and that he had even funded coronavirus research in conjunction with the Chinese military,” Ms Markson said.

Mr Fauci, who has been the Director of the National Institute of Allergy and Infectious Diseases since 1984, apparently stayed silent during Oval Office meetings at the start of the pandemic about the “risky research that was underway at the Wuhan Institute of Virology”.

“He never mentioned that his agency was funding this, and he actually knew a whole lot about it.”

Sharri Markson explores this in a documentary premiering on Monday night, ‘What Really Happened in Wuhan’, including exclusive interviews with former US President Donald Trump and Mike Pompeo.

Watch at 8pm Monday on Sky News Australia."

https://youtu.be/nFoAczoHbV0
Citera
2021-09-19, 19:28
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04

Börjar man inte ge alla en tredje dos redan nu (helst igår), tror jag också läget kan komma att bli mycket ansträngt i slutet av året, då de flestas vaccinationsskydd då har gått ur kroppen.
Citera
2021-09-19, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Börjar man inte ge alla en tredje dos redan nu (helst igår), tror jag också läget kan komma att bli mycket ansträngt i slutet av året, då de flestas vaccinationsskydd då har gått ur kroppen.

Jo kanske. Blir ju ett jävla sprutande bara Jag tycker ju att man ska lägga fokus på att vaccinera riskgrupperna och även kanske dags att skjuta in lite mer pengar i intensivvården, för den verkar ju inte vara kanon enligt dom som arbetar där. Dom behöver fler sängar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in