2021-09-19, 14:55
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -2
Vad har du för bevis att han raggat?
Hade han raggat hade ju inte han stoppat kontakten med henne. Det verkar vara hon som raggade på Bali men blev sur när han just stoppade kontakten med henne.
Det var hans nuvarande flickvän Linnea som uppmanade Bali att avsluta kontakterna som de haft en längre tid tillbaks.
Citera
2021-09-19, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det var hans nuvarande flickvän Linnea som uppmanade Bali att avsluta kontakterna som de haft en längre tid tillbaks.
Ett bevis till alltså, eller menar du att Bali raggat på tjejen och berättat att han gjort det för sin flickvän? Kämpa!
Citera
2021-09-19, 14:58
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -2
Ett bevis till alltså, eller menar du att Bali raggat på tjejen och berättat att han gjort det för sin flickvän? Kämpa!
Flickvännen fick nog höra en annan historia.
Citera
2021-09-19, 14:58
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chuckprince
HB är inte anklagad för pedofili, så det valet är enkelt. Att lämna ut chatloggar i sociala medier där hon potentiellt säger saker som hon ångrar idag skulle däremot slå hårt mot HB.

Till Polisen kan han tryggt delge sina ”bevis”, så även hon. Skulle det mot all förmodan väckas åtal så kommer känsliga delar av FUP vara maskerat.

Han är inte anklagad enligt Svea rikes lag för att vara pedofil men ute i stugorna haglar nog denna anklagelse. För varje dag som går blir det nog värre för Hanifs del.

Dessutom är ju förtal ett ganska harmlöst brott att bli fälld för. Man kan tex sitta kvar som partiledare utan problem med denna dom i bagaget.
Citera
2021-09-19, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EldoradoBakpulver
Unyttjat en minderårig hoppas du skämtar här va?
Finns absolut inga belägg hittils att han gjort detta och han kommer bara bli starkare när han friats i rätten.

Sen hur vidrigt man än tycker det är att vara med en omyndig tjej trots att detta såklart inte skett så är det ändå inte olagligt i Sverige. Alltså är det inget brottsligt som har begåtts vad som än händer i detta fall. Några moståndare till Bali såg sin chans att han sänka honom i media när dem fick nys om att han hjälpt en ung tjej med politiken. Visst det kommer säkert någon våldtäktsanklagelse snart också.
Det säger sig själv, men du verkar ha ett par skruvar lösa så det kommer väl ändå inte gå in i din skalle sorgligt nog.
Vi får väl se vem som har skruvar lösa.
Jag skall försöka komma ihåg denna diskussion och återkomma med någon klatchig kommentar om jag får rätt om några månader.
Nämn en enda riksdagsman som tidigare klarat sig ur en anklagelser om sexuellt utnyttjande av minderårig?
Citera
2021-09-19, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Alla föräldrar som köper Studdy Buddy för hem en universitetsstuderande kille till sina 11–12 åringar för läxhjälp.
Vad är din poäng? Tror du Bali knäcker extra som study buddy? Skulle det göra någon skillnad? Fattar inte alls.
Citera
2021-09-19, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Om det inte finns något bakom anklagelserna kan det mycket väl bli en comeback. Sossarna är ganska skamlösa med korta perioder i kylan för ministrar som har misskött sig typ Ygeman. Tom Federley försöker ta sig tillbaka. Hanif är så pass populär så om opinionen/följare bedömer att han inte gått över gränsen så behöver det inte alls vara kört.
Inget parti har mig veterligt tagit tillbaka någon som var misstänkt för sexuellt utnyttjande av minderårig.
Den typen av brott/skandal trumfar allt.
Citera
2021-09-19, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ***
Det är en ickefråga. Moderaterna går inte att rösta på sedan Decemberöverenskommelsen, så det är faktiskt fullt möjligt att vara positiv till Hanif utan att rösta på M.

Jag är inte heller så säker på att han är slut om utredningen läggs ner. Han är redan extremt polariserande, och de som hatade honom innan lär göra det och hans fans och övriga lär inte byta åsikt. Tvärtom skulle han möjligen kunna utnyttja det läget till att jaga alla motståndare som förtalat honom på olika sätt.
Javisst, jag gillar Hanif med.
Men han är den näst mest kryssade Moderaten i personvalet.
Så min fråga är befogad, vad kommer många Hanif fans rösta på när han blir utesluten?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/hanif-bali-nast-mest-kryssade-moderaten-i-landet
Citera
2021-09-19, 15:05
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghrister.Clenning
Javisst, jag gillar Hanif med.
Men han är den näst mest kryssade Moderaten i personvalet.
Så min fråga är befogad, vad kommer många Hanif fans rösta på när han blir utesluten?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/hanif-bali-nast-mest-kryssade-moderaten-i-landet
SD
Citera
2021-09-19, 15:06
Medlem
chuckprinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Han är inte anklagad enligt Svea rikes lag för att vara pedofil men ute i stugorna haglar nog denna anklagelse. För varje dag som går blir det nog värre för Hanifs del.

Dessutom är ju förtal ett ganska harmlöst brott att bli fälld för. Man kan tex sitta kvar som partiledare utan problem med denna dom i bagaget.

HB blir ständigt anklagad för diverse saker av människor med annan politisk åsikt.

Den som är det minsta insatt fattar att detta inte på något sätt kan handla om pedofili, att då agera genom att hänga ut tjejen vore oansvarigt. Att det ska vara så svårt att förstå här på flashback.
Citera
2021-09-19, 15:07
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghrister.Clenning
Vi får väl se vem som har skruvar lösa.
Jag skall försöka komma ihåg denna diskussion och återkomma med någon klatchig kommentar om jag får rätt om några månader.
Nämn en enda riksdagsman som tidigare klarat sig ur en anklagelser om sexuellt utnyttjande av minderårig?
Lennart Geijer, Olof Johansson, Torbjörn Fälldin klarade sig ganska bra.
Citera
2021-09-19, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Alternativt att han gör en Lasse Kronér och att det hela bara anses befängt i slutändan så han kan fortsätta sin karriär.
Lasse Kronér är inte en riksdagsman för ett högerparti och Lasse spelar mer på dom godas sida.
Nej Hanif är tyvärr slut som politiskt fenomen.
Även om jag ogillar det så har vänsterns taktik att tysta Hanif funkat.
Politik är smutsigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in