2021-09-19, 11:56
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic
Han är ju egentligen programmerare och brukar hävda att det egentligen är ett stabilare och enklare jobb än att vara politiker.
Han kanske kunde bli högstadielärare?

Är flickan fortfarande aktiv i MUF, får hon något stöd därifrån eller moderpartiet Moderaterna under denna tid utredningar pågår?
Citera
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Nu blev 17-åringen plötsligt 15 igen....
Inte för att det spelar någon som helst juridisk roll men det är tydligt Freudianskt att själv tro på det

Hon var 15 för två år sedan när en 32 årig Hanif inledde sin kontakt med henne. Det finns ett flertal libertarianer här inne som anser det är ok med den typen av groomiing beteende så länge barnet är 15 år fyllda och därmed rättsligt ok. C har lagt fram ett flertal förslag i sitt idéprogram i den riktningen. Det kan vara ett parti för er Som konservativ tycker jag inte så, jag är glad att Bali tvingas lämna M för sitt omoraliska leverne.
Citera
Medlem
Det finns ett ordstäv som säger ”Ränderna går aldrig ur” som ungefär betyder att gamla vanor och beteenden är svåra att ändra och som innebär att det alltid finns något kvar av en persons ursprung, tidigare liv eller verksamhet.

https://www.instagram.com/p/CTuRN_Rtb5A/?utm_medium=copy_link
Citera
2021-09-19, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Om han lajkat en vuxen hade ingen brytt sig.

Om han lajkat en 16-åring som han trodde var 22, samma sak.

Om han bara lajkat en 16-åring, som han visste var 16 - visst mummel.

Men nu är ju anklagelsen att han försökt få en 16-åring i säng, trots att han visste att hon var 16 och trots att han var något slags mentor. Alltså en helt annan situation.

Vet inte om mentorbiten låter särskilt sannolik, men ändå. Kan tänka mig att han är gubbsjuk.

Alla föräldrar som köper Studdy Buddy för hem en universitetsstuderande kille till sina 11–12 åringar för läxhjälp.
Citera
2021-09-19, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Hamnar han inte på listorna i december kommer han försöka sig på personval.

Har för mig att i förra valet hade rösterna på honom räckt för ett personval.

Hans flickvän är ju från M så helt ensam är han väl inte 😀

Vet inget om sånt. Måste man inte bli uppsatt på partiets lista för att kunna kryssas in som personval när man står långt ner på listan?

Bildts flamma - som M tröttnat på - ville få sitt namn som tillägg på klubbad lista till EU men nekades och sprang gråtandes ur lokalen.
Stor syn i Svt, mycken komik.
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2021-09-19 kl. 12:05.
Citera
2021-09-19, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Har inte fb kan ni inte posta en bild?

Outad är hon nu och kommer få ett helvete.
Visar det sig att hon överdriver förtjänar hon varje sekund

Flickan har haft ett helvete. Nu är helvetet över. Hon valde rätt väg ur detta, där de vuxna visat ansvar. Hon har blivit väl bemött, och jag är säker på att hon kommer få det stöd hon behöver.

Visst är hon outad, men i detta fall behöver det inte alls vara negativt för hennes framtid.
Citera
2021-09-19, 12:00
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Hata hata hata, det är allt ni inom brunvästern kan.

Jag knullade en 34-årig läckerbit till kvinna när jag var 17. Vi var som kaniner. Minns än i dag hur jag slet av hennes jeans.

Menar du att hon då knullade ett barn?

Du måste vara en incel.

Med tanke att du skriver här i försvar för Hanif Bali så har du tagit skada av den händelsen - din moraliska uppfattning är skev.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Källa på det som ni brukar säga?

Inte ens hon har påstått att HAN kontaktade HENNE utan att de sågs på ett möte och han körde henne och en kompis hem.

https://www.google.com/amp/s/amp.svt.se/nyheter/inrikes/efter-anklagelserna-mot-bali-nu-ger-flickan-sin-version

Citat:
Enligt flickan ska kontakten ha inletts med Hanif Bali i slutet av 2019, när riksdagsledamoten skickade en förfrågan om att följa henne på Instagram. De började prata och träffades sedan vid tre tillfällen under första halvan av 2020.
Citera
Medlem
Duramaters avatar
Pinsamt. Politiker på tinder och som messar med underårig. Helt rätt att han avgår. Det finns en anledning varför Bali höll det hemligt och det är för att han vet att det är fel att hålla på me underåriga. Speciellt med den position som han har.
Citera
Medlem
Har det framkommit någon form av bevis för det som påståtts i tråden?
T.ex:
En skärmdump på Tinder-superliken?

Någon form av skärmdump på en konversation mellan berörda?

Det minsta man kan förvänta sig flyta upp är ju en skärmdump på HBs Tinder-konto. Många bör ju ha fått upp honom på Tinder - om han varit där. Så någon kanske ens kan bekräfta att de sett ett konto på (någon som påstås vara) HB?

Personligen tycker jag det vore märkligt om HB varit så dum att han försökt vänstra på sin tjej genom att gå in på Tinder. Det bör ju rimligtvis inte ta lång tid innan någon som känner henne tipsar om att han är på Tinder.

Det skulle inte vara svårt för någon som vill sätta dit HB att skapa ett konto i hans namn och använda publika bilder. För att det ska bli mer trovärdigt krävs skärmdump med privata bilder på HB.

Finns inget av ovanstående måste vi utgå ifrån att HB är helt oskyldig.
Citera
2021-09-19, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dilkington
En politiker som är på Tinder? Ser inte problemet. Avvakta rättegången så ser vi då.

Hon verkar inte må särskilt bra flickan.

Jag tror ingen ser problemet med tinder. Men ser problem men politiker som chattar med ”minderåriga” på Tinder. Och ser det olämpliga att man svartmålar henne. Den vuxna i den relationen var HB och det är han som måste agera professionellt. Speciellt om den minderåriga mår dåligt.

Ponera att det varit en honeytrap på riktigt. hb hade haft det jobbigt och svettigt just nu då. Fast gissar att vi inte hade hört något alls om det.
Citera
2021-09-19, 12:01
Medlem
LiquidTensions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Sitter en pedofil som du på flashback och önsketänker, ja.

I själva verket är det (troligen i samband med sociala mediers tillväxt) fler och fler offentliga karaktärsavrättningar, skampålar och lynchmobbar.

Och det välkomnar du förstår jag.
Hatvänstern i sitt esse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in