2021-09-18, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Men du tycker inte att man ska utkräva bevis om det påstås att Bali eller flickan begått något brottsligt?
Varför inte båda? Det ena utesluter inte det andra.

Upplever att det är mycket svartmålande av det påstådda offret i tråden.

Men väldigt lite om hur olämpligt det är att en riksdagsman har läxhjälp med en 16 åring efter privat kontakt. Sen om det är brottsligt är ju en annan sak. Om det sen går att bevisa är ytterligare en komplexitet.
Citera
2021-09-18, 20:26
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Bali - Jag hjälper dig inom politiken och så åker vi till Polen då du fyller 18 år, men jag vill ha sex av dig.

Det är väl utstuderat om något. Och flickan är i beroendeställning gentemot sin mentor som han själv kallade sig för den dumma jäveln.

Jösses, Bali har väl inte ens sagt detta.

Men kvinnor har aldrig ansvar utan det ska alltid ligga på mannen. Borde inte kvinnor då omyndigförklaras?
I alla relationer så är man i beroendeställning till varandra på ett eller annat sätt. Unga kvinnor vill ofta ha en äldre man, mer erfaren med status och pengar. Män vill ha unga vackra kvinnor.
Citera
2021-09-18, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghrister.Clenning
Jag gillar Hanif Bali, men tyvärr så är hans saga slut nu.
Håller ni på fortfarande och käbblar om vad Hanif gjort eller inte?
Hanif Bali är körd, han kommer aldrig tillbaka till rikspolitiken igen.
Oavsett om han frikänns eller mer troligt att polisanmälan läggs ner i brist på bevis eller att ord står mot ord, så är han rökt i riksdagen.
Inget parti kan ha en person i riksdagen som är så känd och har varit misstänkt för att ha utnyttjat en minderårig!
Mer intressant är vad ni Hanif anhängare kommer att rösta på när Moderaterna kommer att utesluta Hanif?
Unyttjat en minderårig hoppas du skämtar här va?
Finns absolut inga belägg hittils att han gjort detta och han kommer bara bli starkare när han friats i rätten.

Sen hur vidrigt man än tycker det är att vara med en omyndig tjej trots att detta såklart inte skett så är det ändå inte olagligt i Sverige. Alltså är det inget brottsligt som har begåtts vad som än händer i detta fall. Några moståndare till Bali såg sin chans att han sänka honom i media när dem fick nys om att han hjälpt en ung tjej med politiken. Visst det kommer säkert någon våldtäktsanklagelse snart också.
Det säger sig själv, men du verkar ha ett par skruvar lösa så det kommer väl ändå inte gå in i din skalle sorgligt nog.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Prova att läsa det inlägget du just nu citerade så har du svaret där. Dessutom är Bali ett offer som utsätts för denna kölhalning innan bevis finns oavsett. Att Bali är ett offer innebär inte med nödvändighet att kvinnan är förövare om du drog denna korkade slutsats.

Och ändå kallade du henne för "stalker" 🤡

Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Kan nån ge en sammanfattning om tjejen?
Mycket sägs om Hanif men inget om tjejen och hennes karaktär.

Hon är en normal politiskt engagerad tonårstjej, dvs. det mest främmande och läskigaste som finns enligt CucksOfBali. Fram tills dess att hon blev utnyttjad av en vuxen man och påhoppad av tusentals lågbegåvade incels över hela landet var det mest onormala med henne att hon är Moderat, vilket ändå kan anses vara någorlunda normalt när man inte har så mkt livserfarenhet och är mitt i en fas där man av både sociala såväl som biologiska skäl är ganska självcentrerad.
Citera
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vonsexron
Varför inte båda? Det ena utesluter inte det andra.

Upplever att det är mycket svartmålande av det påstådda offret i tråden.

Men väldigt lite om hur olämpligt det är att en riksdagsman har läxhjälp med en 16 åring efter privat kontakt. Sen om det är brottsligt är ju en annan sak. Om det sen går att bevisa är ytterligare en komplexitet.

Bevis ska inte utkrävas av den som anklagas, det ska utkrävas av den som anklagar.
Citera
2021-09-18, 20:28
Medlem
Nej hon har lägligt nog raderat alla sina multipla twitterkonton. I wonder why.
Citera
2021-09-18, 20:29
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av odok
Och ändå kallade du henne för "stalker" 🤡

Ja det du citerade där motsäger inte det på något sätt.
Citera
2021-09-18, 20:29
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Tackar! Kan du länka till denna podd kanske?

Nej, eftersom det avslöjar hennes identitet. Men du kan lätt hitta den om du redan vet hennes namn.
Citera
2021-09-18, 20:30
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMH
Det som beskrivs om vad Bali skulle gjort är knappast ett brott. Be om nakenbild? Ett brott om hon var över 15? Vet inte

Det handlar väl om hans framtid som politiker. Om han verkligen bett om nakenbild så är han ju körd. Kanske är han körd i vilket fall.
Citera
2021-09-18, 20:31
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nej, eftersom det avslöjar hennes identitet. Men du kan lätt hitta den om du redan vet hennes namn.

Tyvärr. Men jag får gå på din beskrivning av henne då.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Bali har i och för sig åsikter jag mångt och mycket delar. Men samtitigt tycker jag mest han är en självgod retlig blatte som försöker klä sig fint och dölja sitt fula, bruna ansikte med något slags talibanskägg.
Han har försökt tvätta bort sitt ursprung genom att ha närmast högerextrema åsikter i varje fall i svensk medias ögon.
Trots sin status och kändiskap har han säkerligen svårt att få brudar och därför blev uppmärksamhet från en skolflicka för svårt att motstå. Eller så är han pedofil helt enkelt.

Ursäkta, men jag tänker högt helt enkelt så här på fyllan😊
Helt missat att han har en svensk pangbrud som han är gift med ?
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghrister.Clenning
Jag gillar Hanif Bali, men tyvärr så är hans saga slut nu.
Håller ni på fortfarande och käbblar om vad Hanif gjort eller inte?
Hanif Bali är körd, han kommer aldrig tillbaka till rikspolitiken igen.
Oavsett om han frikänns eller mer troligt att polisanmälan läggs ner i brist på bevis eller att ord står mot ord, så är han rökt i riksdagen.
Inget parti kan ha en person i riksdagen som är så känd och har varit misstänkt för att ha utnyttjat en minderårig!
Mer intressant är vad ni Hanif anhängare kommer att rösta på när Moderaterna kommer att utesluta Hanif?

Alternativt att han gör en Lasse Kronér och att det hela bara anses befängt i slutändan så han kan fortsätta sin karriär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in