2021-09-19, 10:50
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Det är WHO själva som gör det sambandet av rapporter.

https://twitter.com/netpoette/status/1439208404292026372

Sedan att du väljer att missförstå för att bilda en poäng är ju tragiskt. Jag ansvarar inte till att du ska tolka andras inlägg rätt eller inte. Det finns ingen forskning kring detta, men att påstå att 67,000 kvinnor har problem efter vaccinet är allt bortom att kategoriernas som en slump.

Återigen så kan andra orsaker ligga bakom problematiken än just vaccin. Det stor även inrapportering på dina länkar . Ta fram något där man sagt att detta har ett fastställt samband ?
Citera
2021-09-19, 10:52
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Varför länkar du till dem när du har fått officiella källor till bland annat WHO, och paper som länkar till det?

Läkemedelsverket består inte övriga världens forskning. Även om du kanske vill vara extremt ignorant till den.

Haha ne såklart Läkemedelsverket struntar i alla globala analyser såklart och tror Sverige är en ö .. rimligt
Citera
2021-09-19, 10:52
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Återigen så kan andra orsaker ligga bakom problematiken än just vaccin. Det stor även inrapportering på dina länkar . Ta fram något där man sagt att detta har ett fastställt samband ?

Vart och vem har påstått att det är fastställt?

Citera!

Har inte tid med att argumentera emot dina egna påhittade hjärnfisar.
Citera
2021-09-19, 10:53
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Haha ne såklart Läkemedelsverket struntar i alla globala analyser såklart och tror Sverige är en ö .. rimligt

Ingen är intresserad i dina försök till halmgubbar.

Citera vart i mina papper eller om jag har sagt att det är vetenskapligt fastställt.
Citera
2021-09-19, 11:00
Medlem
Varför inte ett ev covidpass kommer gå till människor som haft konstaterad covid beror mest på hur testet utfördes. Har utbildad vårdpersonal tagit testet på dig tror jag du får covidpass. Om du var positiv dvs. Problemet i Sverige är väl att dom flesta positiva svaren kommer från självtest. Fått en påse genom bilrutan. Vilket är extremt korkat gjort.
Citera
2021-09-19, 11:01
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ingen är intresserad i dina försök till halmgubbar.

Citera vart i mina papper eller om jag har sagt att det är vetenskapligt fastställt.

Ok du fick slut på argument.. du lyfter först att 67000 kvinnor fått mensrubbningar utan att belysa att man utrett detta redan där man bedömer sambandet som svagt. Sedan hävdar du att Läkemedelsverket inte tar hänsyn till globala analyser. Då läser du slarvigt eller alternativt har svårt att vara objektiv. Ser att många försöker hjälpa dig med det..ta till dig istället
Citera
2021-09-19, 11:01
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nej. Du fattar inte vad jag skriver och du fattar inte vad du hänvisar till. Det står om du läser ordentligt:

Det är alltså inte ett patent utan en ansökan om ett patent som aldrig blev ett patent.

Citat:
NOTE the filing date for the Salk patent is 3/21/89 - that same as the filing dates for the Vical patent(s), which is also 3/21/89. This shows clear communication with the Salk and Vical early in the process. And a clear intent to defraud Robert Malone, as Dr. Inder Verma -full professor of Vical and paid consultant to Vical dropped the Salk patent without the Salk informing Robert. With is clearly against the law, according to the Bayh-Dole Act.

https://www.rwmalonemd.com/mrna-vaccine-docs
Citera
2021-09-19, 11:05
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Varför skulle vi inte kunna göra ett vaccin med 100% effektgrad? Vi har gjort det med andra virus.
Jag tror att man i det här fallet kommer att komma NÄSTAN ända fram. Det här viruset är alldeles för stabilt i vissa beståndsdelar för att det inte skall gå att landa på 99% effektivitet mot sjukdom när forskarna fått lite tid på sig. Säg 5 år. Men när det gäller infektion blir det knepigare då spikproteinet är föremål för ideliga variationer. Det finns viss teknik där man ägnar sig åt att sikta in sig på fragment av proteiner, men när det handlar om neutraliserande antikroppar har det visat sig ganska svårt. Tveksamt om man lyckas få fram ett steriliserande vaccin. Jag tror inte det.
Citera
2021-09-19, 11:05
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ok du fick slut på argument.. du lyfter först att 67000 kvinnor fått mensrubbningar utan att belysa att man utrett detta redan där man bedömer sambandet som svagt. Sedan hävdar du att Läkemedelsverket inte tar hänsyn till globala analyser. Då läser du slarvigt eller alternativt har svårt att vara objektiv. Ser att många försöker hjälpa dig med det..ta till dig istället

Jag postade länkar till vad de säger i original inlägget.

Citat:
A report of a suspected ADR to the Yellow Card scheme does not necessarily mean
that it was caused by the vaccine, only that the reporter has a suspicion it may have.
Underlying or previously undiagnosed illness unrelated to vaccination can also be
factors in such reports. The relative number and nature of reports should therefore
not be used to compare the safety of the different vaccines. All reports are kept
under continual review in order to identify possible new risks

Vilket du skulle läsa klart och tydligt om du tog dig att göra bemödan att göra det.

https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/1018450/Pfizer.pdf

Jag behöver inte sådana dårar som dig som inte ens klarar av att läsa vad som postas utan att börjar argumentera emot din totalt ignoranta trångsynta värld.
Citera
2021-09-19, 11:07
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
https://www.rwmalonemd.com/mrna-vaccine-docs

Nu flyttar du diskussionen till något annat. Problemet är att Robert Malone påstår att han uppfunnit mRNA-vaccintekniken och det får han inte göra. Han har rätt att påstå att han är involverad och insatt, inte mer än så.
Citera
2021-09-19, 11:08
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Nu flyttar du diskussionen till något annat. Problemet är att Robert Malone påstår att han uppfunnit mRNA-vaccintekniken och det får han inte göra. Han har rätt att påstå att han är involverad och insatt, inte mer än så.

Vad du tycker han får och inte får är inte av intresse.

Sedan hur flyttar jag diskussionen när du fick ett svar till varför det står som det står på pantenten?
Citera
2021-09-19, 11:12
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Jag postade länkar till vad de säger i original inlägget.

Vilket du skulle läsa klart och tydligt om du tog dig att göra bemödan att göra det.

https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/1018450/Pfizer.pdf

Jag behöver inte sådana dårar som dig som inte ens klarar av att läsa vad som postas utan att börjar argumentera emot din totalt ignoranta trångsynta värld.

Men jag släpper detta nu. Kan vi enas då om att det är få konstaterarde biverkningar ( allvarliga) på vaccinet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in