Citat:
I början av sommaren gjorde jag en genomgång av vad SE egentligen sagt och hut det stämde med andra vittnen. Det är svårt att tro att det finns personer som ändå tror att SE befann sig på platsen efter att ha läst min genomgång.Fel på samtliga punkter:
1. Hade ingen koll på vad som hände på platsen? SE beskriver bland mycket annat hur OP såg ut, vilka som var närmast kroppen, att en person i en vit taxibil stod och ringde ett nödsamtal, när polisen först dök upp och vilken färg de hade på bilen, hur LP blev behandlad, och inte minst, var LJ befann sig cirka 40-45 sekunder efter skotten. Det sista är han ensam om att se. Går LJ ens att upptäcka med ett ögonkast ner i trappen?
2. Missade en hel ambulans? I förhöret den 10:e mars framkommer det att han, när han kommer tillbaka från sin sväng in på Tunnelgatan, kan se att "Fler poliser samt ambulans hade anlänt. De bar just in *OP* i ambulansen."
3. Visste inte vilket kön det var? I förhöret den 10:e mars säger han: "På huk bredvid mannen var en äldre kvinna, vilken senare visade sig vara *LP*. Vidare en ung kvinna och en ung man."
4. Har inte sett AB alls? Blev han ens tillfrågad om vilka han hade sett i de första två förhören? Den 11:e mars beskriver han en person med "brett tvärt skägg" som inte tycktes vara "särskilt nykter". Detta utvecklar han sedan vidare i förhöret den 25:e april, där han dessutom pekar ut AB.
Vad gäller hur andra vittnen har uppfattat LP så får jag be att få återkomma. Har inte hunnit läsa så många av de andra förhören än.
Något säger mig att du fått detta om bakfoten med.
P.S. Det är ju några meter mellan porten in till Dekorima och där kroppen låg. Bilen som JA satt i torde ha stått något närmare, så det är verkligen inte omöjligt att SE var en av de som JA pratade med, när han slutligen klev ur bilen, strax innan de första poliserna kom.
SE tycks för övrigt spendera en eller ett par minuter inne på Tunnelgatan ...
1. Hade ingen koll på vad som hände på platsen? SE beskriver bland mycket annat hur OP såg ut, vilka som var närmast kroppen, att en person i en vit taxibil stod och ringde ett nödsamtal, när polisen först dök upp och vilken färg de hade på bilen, hur LP blev behandlad, och inte minst, var LJ befann sig cirka 40-45 sekunder efter skotten. Det sista är han ensam om att se. Går LJ ens att upptäcka med ett ögonkast ner i trappen?
2. Missade en hel ambulans? I förhöret den 10:e mars framkommer det att han, när han kommer tillbaka från sin sväng in på Tunnelgatan, kan se att "Fler poliser samt ambulans hade anlänt. De bar just in *OP* i ambulansen."
3. Visste inte vilket kön det var? I förhöret den 10:e mars säger han: "På huk bredvid mannen var en äldre kvinna, vilken senare visade sig vara *LP*. Vidare en ung kvinna och en ung man."
4. Har inte sett AB alls? Blev han ens tillfrågad om vilka han hade sett i de första två förhören? Den 11:e mars beskriver han en person med "brett tvärt skägg" som inte tycktes vara "särskilt nykter". Detta utvecklar han sedan vidare i förhöret den 25:e april, där han dessutom pekar ut AB.
Vad gäller hur andra vittnen har uppfattat LP så får jag be att få återkomma. Har inte hunnit läsa så många av de andra förhören än.
Något säger mig att du fått detta om bakfoten med.
P.S. Det är ju några meter mellan porten in till Dekorima och där kroppen låg. Bilen som JA satt i torde ha stått något närmare, så det är verkligen inte omöjligt att SE var en av de som JA pratade med, när han slutligen klev ur bilen, strax innan de första poliserna kom.
SE tycks för övrigt spendera en eller ett par minuter inne på Tunnelgatan ...
Hur han dessutom lyckades missa AB kommer jag inom en relativt snar framtid att redogöra för.
Lägg det till bilden och sannolikheten att SE befann sig där han påstod är några promille ungefär.
SE måste ha sett LJ där är jag enig med dig.men från vilken position han såg honom tål att diskuteras.
Jag sammanfattar min tidigare genomgång igen
Inom va en minut efter skottet var ca 15 vittnen samade runt den redan avlidna statsministern,
SE menar att 15-25 vittnen hade samlats först när han återvänt från sin påstådda sprängmarsch, ett antal minuter senare.
cka
HUR kunde SE missa att dessa ca 15 personer fanns där långt innan han sprang efter poliserna??
SE påstår sig ha jagat efter poliserna för att berätta att LP sagt blå täckjacja.
SE sade att ambulansen kommit medan han var ute på denna språngmarsch.
Sanningen är att den kom redan i sambans med att poliserna sprang iväg.Ambulansen backade upp på trottoaren , Detta missade SE helt HUR är det möjligt han MÅSTE ju ha stått där nånstans i klungan för han sprang ju inte samtidigt som poliserna utan en stund efteråt.
SE sade sig aldrig ha sett ambulanden komma trots att han MÅSTE stått där i folksamlingen,
Han sade att ambulanden anlänt under hans språngmarsch men den skedde ju(inte alls såklart) senare.
HUR kunde han missa att folk sprang ut i vägen och stoppade ambulansen?Borde han inte sett det där han stod i klungan???
Y rätten vittnade han om att ambulansen kom medan han jagade efter poliserna.Borde inte SE sett att en andra ambulans också anlände till platsen(denna kan han ha missat om hans stod nåt tiotal meter bort men stod han där hela tiden kan han inte ha sett LJ).
Varför sade SE att OP höll på att lastas in i ambulansen när han återkom från sin språngmarsch?
Det betyder att 2ggr 60 meter måste ha tagit ca 2.5 minut att avverka.
Ska jag avslutningsvis sätta fingret på varför SE inte kan ha varit det vittne han påstod sig vara håll i dig nu så åker vi.
Varför sade han att 15-25 vittnen tillkommit under hans språngmarsch?
De var ju där redan ca en minut efter mordet.
Varflör sade han till sin fru ME att han jagat GM?
Han såg ju aldrig någon GM , borde han inte sagt att han jagade poliserna istället?
Nu börjar det verkligen brännas för Stig,
Han missade AB,LL JA och JÅS.Han missade folksnmlingen på ca 15 personer, han missade att en taxi gjorde en u.sväng , han missade chevans usväng ., han såg bara en taxi,han såg bara en ambulans,han missade att folk sprang ut i vägen och stoppade en ambulans.
Han missade den ambulans som backade upp på trottoaren . HUR kunde han missa det han stod ju där i folksamlingen" Eller gjorde han inte det? Är det därför han missade allt detta?
SE menade att OPs ögon var slutna men de var slutna men de var ju öppna vet vi idag.
Borde han inte sett det när han lutade sig över statsministerns kropp?
SE menade att LP var talbar och sprang ut i vägen och stoppade en massa bilar vilket inte heller riktigt överenstämmer med andra bekräftade vittnens bild,
Någon eller några av allt detta är väl rimligt att ett vittne kan ha missat
Men ALLTIHOP?
Nej ingen normal människa med någorlunda intellekt och förnuft kan väl fortfarande tro att SE var på platsen varande som ett vittne???
Sedan gör det homom inte per automatik till GM såklart.men mycket starkt misstänkt blir han ju med rätta.