2021-09-19, 00:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Ska man vara noga så följer de Svenska covidbevisen eu-lagstiftningen och innehåller information om genomgången infektion, vaccination och testresultat.

Varför regeringen väljer en linje inom landet där endast vaccination gäller kan man u dra över, men regeringen har ju agerat märkligare än vanligt de senaste åren.

Det är bara märkligt och ett tydligt budskap att befolkningen enligt dem inte vet sitt eget bästa. Dessutom när det enligt forskningen redan verkar ganska solklart att genomgången infektion ger det bästa skyddet så blir det ännu konstigare.
Citera
2021-09-19, 00:53
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Skulle inte kalla en risk för 1 på 100 för obefintlig, men ungefär så många som får covid19 avlider.

Vilken åldersgrupp och riskgrupp är risken att dö 1 på 100?
Citera
2021-09-19, 01:01
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Sverige borde införa covidpass på nöjesställen etc. Fler ovaccinerade kommer nog kavla upp då.

Det ska även stå i vaccin-passet hur många sprutor man tagit.

Vissa klubbar släpper kanske in ensprutare, medan andra klubbar släpper in tvåsprutare eller tresprutare.
Citera
2021-09-19, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Det finns ingen tvekan om att vissa nationer som (Frankrike,Italien,Grekland,Australien) passar på att konsoliderar mer makt till respektive parlament i skuggan av covidlagarna. Jag känner inte till någon fullvaccinerad, som jag, som inte tycker att det är jäkligt fel.

Men här ska man skilja på några saker.

1. De som tog vaccinet , tog det av personlig övertygelse. Även mycket av det personliga övertygelsen har blivit utsatt för en hel del kreativa påtryckningar
2. Alla , vaccinerade som ovaccinerade VET att Pfizer täljer guld med fickkniv just nu, ingen är så pass bakom flötet att man man inte räknat ut det på egen hand.
3. Många människor har helt enkelt ingen tid att hålla på och tjafsa om ett nytt vaccin kan vara bra eller inte, de vill bara fortsätta med sina liv och inte riskera att utsätta sina nära för onödiga risker.
4. Det finns inga övertygande bevis om vaccinets biverkningar, däremot finns det massor av tillverkade protokoll fabricerade i trollfabriker som rullats ut med jämna mellanrum och blivit en snackis. PsyOps som konspirationslägret brukar falla offer för, designerade att splittra befolkningen och sätta press på våra folkvalda för att reda ut missförstånd och rykten. Det kostar resuser, energi och tid. Ett bra sätt att försätta ett land i ett krisläge p.g.a. ryktesspridning. Ett urgammalt sätt att föra psykologisk krigsföring, har existerat sedan urminnes tider.
Nu har ju kampanjen mot vaccinet helt misslyckats, men det var inte syftet i sig. Syftet var att plantera frön till misstroende och paranoia mot våra myndigheter och regering, att försvaga tilliten.

Som svar på din fråga. Jag vet inte varför Frankrike har valt att ta på hårdhandskarna. Jag tycker det är fel att sparka folk för något som inte har vetenskapliga belägg för hur smittspridning går till. Jag har ingen aning om hur franska myndigheter tänker. Men att vi ska definitivt försöka belysa det så mycket det är möjligt

Ja, personligen skiter jag helt i olika ryktesspridningar, för att det florerar falsk information är jag helt på det klara med.
Att det förvanskas och felrapporteras även i etablerad media är precis lika tydligt och lika försåtligt.
Tidigare gav vaccinerna 70-90 procentigt skydd mot smitta, men nu heter det att de ger 70-90 procent skydd från att hamna på intensivvården, under ett visst antal månader.
Hur ska dessa siffror kunna sättas i relation till någonting, och hur ska de tolkas?

Det finns hur många exempel som helst, och de sköljer över oss dagligen som dimridåer. Vi får aldrig svar på de frågor vi har rätt att ställa.
Långsiktiga biverkningar, rubbningar i immunförsvaret efter X antal doser med mera.
Hur länge ska ett vaccinpass kunna gälla efter den andra sprutan?
När anses vaccinet ha försvagats så pass mycket att det i stort sett är värdelöst?
Jag försöker att fokusera på myndigheternas utsagor och det faktaunderlag de har som stöd.
När nu FHM går ut med sin uppmaning som lyder:

Folkhälsomyndigheten uppmanar arbetsgivare att intensifiera ansträngningarna för att personal som arbetar nära personer över 70 år och andra riskgrupper ska vara vaccinerad mot covid-19.
Vaccinen mot covid-19 är effektiva och säkra. De skyddar individen mot sjukdom och minskar risken för smittspridning. Personer över 70 år och andra riskgrupper löper särskilt hög risk för allvarliga konsekvenser till följd av covid-19. För ett så gott skydd som möjligt behöver omsorgstagare och patienter vaccinera sig, men också personer i deras närhet, inte minst vård- och omsorgspersonal.

Här väcks ju samma fråga: vad finns för underlag för dessa påståenden?

Det jag kan hitta är en CDC rapport som säger att vaccinerade bär på precis lika mycket smitta, och om vi ser till de senaste rapporterna om smittspridning bland personal och patienter i dessa riskgrupper så vet vi att samtliga individer i samtliga fall varit fullvaccinerade.
Det har vi kunnat läsa och se på TV.

Därmed framstår FHM:s krav som fullständigt ogrundat.
Det verkar helt enkelt som om man försöker lura de sista procenten av människor som på olika grunder fattat ett beslut till att lyda och göra som de säger.
Nu vill de alltså mena att det är slutdaltat med den gruppen och att de får möta konsekvenserna av sitt felaktiga beslut.
Närmare fascism är svårt att komma.
Citera
2021-09-19, 01:12
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Det är bara märkligt och ett tydligt budskap att befolkningen enligt dem inte vet sitt eget bästa. Dessutom när det enligt forskningen redan verkar ganska solklart att genomgången infektion ger det bästa skyddet så blir det ännu konstigare.

Problemet med genomgången infektion är också risken för allvarliga biverkningar eller död.

Vaccinen har inte samma risk.
Citera
2021-09-19, 01:20
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Det var inte antalet döda jag diskuterade.

Utan påståendet om att Sverige kommer vara ”paria” och vi sitter inlåsta medans bla Australien lever som vanligt.

Det var vi ett tag och det gjorde Australien ett tag tills de blev övermodiga. Jag tar på mig det uttalandet. Sen har saker och ting förändrats, vaccin bland annat.
Citera
2021-09-19, 01:25
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Problemet med genomgången infektion är också risken för allvarliga biverkningar eller död.

Läs listan på bieffekter på pfizers vaccin så förstår du nog att det visst finns risk för allvarliga biverkningar.
Svullnad i hjärnmuskel lixom varför skulle ett vaccin kunna skapa hjärtproblem och varför i helvetet skulle man injicera något som kan ge hjärtproblem speciellt om man inte ingår i nån riskgrupp?

Får man hjärtfel så kan man såklart dö så visst finns risken att dö av vaccinerna , iaf enligt listan på biverkningar. Det står inte död specifikt men får man alla de biverkningarna på listan så kan man nog räknas som död.. speciellt svullen hjärtmuskel.
Citera
2021-09-19, 01:28
Bannlyst
Citat:

Ja jag menar ju inte att folk ska springa iväg och bli smittade för att få skydd. Det jag snarare syftar på är att väldigt många redan har haft covid-19. Vi ska inte glömma att sjukdomen härjat i snart två år och det tog lång tid innan testningen började. Det har till och med varit en artikel i tidningarna i dag om detta, där Joakim Dillner som är professor i infektionsepidemiologi vid KI tror att ca 80 % av befolkningen är immuna, 73% genom vaccination och övriga på grund av genomgången sjukdom. Dessutom är hans uppfattning att det kan räcka för att trycka tillbaka smittspridningen, något som redan verkar märkas i samhället. Då tycker regeringen och JC det är dags att trycka till dem som inte klarar av att ta de risker som finns med vaccinerna som hittills används här.

Professorer som är experter tar hänsyn till genomgången infektion, men inte regeringen och JC. De vill att folket ska lyda.
Citera
2021-09-19, 01:30
Medlem
revodnebs avatar
[quote=jolter|77303826]
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Någon som tycker illa om vaccinerna.

Naturligtvis kan du göra som du vill. Du har rätt att avsluta bekantskapen med meningsmotståndare. Precis som vaccinanhängare har rätt att avsluta bekantskapen med meningsmotståndare. Men är det lämpligt?[/QUOTE

En vaccinmotståndare är en upplyst människa. En smart individ som inte låter sig luras. Jag tror väldigt många som tagit vaccinet nu börjar ångra sig. Att det var något förhastat. Bara av rädsla för sjukdomen eller för att "alla" andra tagit det. Tänker främst på dom med genomgången covid. Måste kännas bra för dessa att nu läsa att de skyddar väldigt mkt bättre än två doser "vaccin". Att dom helt enkelt sprutat sig i onödan. Med alla risker det innebär nu och i framtiden.

Knappast. Jag tog det för att skydda mina anhöriga först och främst och mig själv. Det var inget förhastat alls utan ett mycket väl genomtänkt beslut. Jag har till och med bemödat mig med att sätta mig in i hela processen hur det fungerar, annars hade jag nog inte tagit det. Men om man inte orkar det så förstår jag att man inte vill ta vaccinet, man begriper helt enkelt inte hur det fungerar! Och mot okunnighet finns det ingen bot!
Citera
2021-09-19, 01:31
Medlem
SENASTE FAKTA RÖRANDE SMITTSPRIDNING?

Kan någon svara på vad den senaste kunskapen säger?

Sprider vaccinerade smittan MINDRE än ovaccinerade??

Detta är viktigt att få svar på.
Citera
2021-09-19, 01:33
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Läs listan på bieffekter på pfizers vaccin så förstår du nog att det visst finns risk för allvarliga biverkningar.
Svullnad i hjärnmuskel lixom varför skulle ett vaccin kunna skapa hjärtproblem och varför i helvetet skulle man injicera något som kan ge hjärtproblem speciellt om man inte ingår i nån riskgrupp?

Får man hjärtfel så kan man såklart dö så visst finns risken att dö av vaccinerna , iaf enligt listan på biverkningar. Det står inte död specifikt men får man alla de biverkningarna på listan så kan man nog räknas som död.. speciellt svullen hjärtmuskel.

Nu är inte ett fåtal fall särskilt sägande. Tittar man på vaccinerna rapporterade biverkningar och eventuella dödsfall så är risken väldigt låg.
Citera
2021-09-19, 01:33
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Nu är inte ett fåtal fall särskilt sägande. Tittar man på vaccinerna rapporterade biverkningar och eventuella dödsfall så är risken väldigt låg.

Jag hittade denna info som på svenska beskriver bieffekterna. Visst är hjärtinfarkt möjligt men sällsynt. 4 av 1000 människor får hjärtinfarkt av vaccininjektionen då väl om 0,04% får hjärtinfarkt?

Aftonbladet publicerade den 10/12 litet data från Pfizer/Biontechs vaccinstudie

I studien ingick 38 000 personer. Hälften fick coronavaccin och den andra halvan fick placebo (oklart vad placebot bestod av). Vaccinet har getts i två doser och försökspersonerna har följts upp två månader efter sista dosen.

Milda biverkningar:

Rodnad och svullnad vid injektionsstället 84 procent
Trötthet 63 procent
Huvudvärk 55 procent
Muskelvärk 38 procent
Frossa 32 procent
Ledvärk 24 procent
Feber 14 procent

4.6 procent av alla deltagare under 55 år fick svåra reaktioner, av dessa “milda biverkningar”. Hur länge biverkningarna varade framkommer inte i texten.

Allvarliga biverkningar:
0.5 procent, 95 personer av 19 000 (Ungefärligt uträknat eftersom exakt antal deltagare inte anges) fick allvarliga biverkningar. Vilket innebär att om halva Sveriges befolkning vaccineras kommer i runda slängar ungefär 25 000 personer få allvarliga biverkningar. Dessa kommer bland annat bestå av nervskador, inflammationsprocesser och allvarliga allergiska reaktioner samt förstås också biverkningar som vi idag inte kan föreställa oss. (Jämförbart med narkolepsi efter svininfluensavaccinet)

Enligt Aftonbladet fick 4 personer ansiktsförlamning (bells pares) och även blindtarmsinflammation 0.04 procent, hjärtinfarkt 0.02 procentoch och stroke 0.02 procent.
En annan allvarlig biverkning är allergisk reaktion som två sjukvårdsanställda drabbades av när de fick vaccinet. England har sedan tisdags börjat vaccinera. Redan första dagen uppsod två allvarliga biverkningar i form av anafylaktoid reaktion, ungefär samma symptom som anafylaktisk chock.
Brittiska hälsovårdsmyndigheten varnar nu personer som är allergiska, som en extra försiktighetsåtgärd att inte ta Pfizer/Biontechs vaccin.

Källan: https://dagenshomeopati.se/biverkningar-av-pfizer-biontechs-coronavaccin/
Senast redigerad av KungPungPat 2021-09-19 kl. 01:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in