Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Woods
Propositionen väcker många frågor och du lyfter ett flertal av dem.
Jag kan tycka att det mest anmärkningsvärda är att genomgången infektion inte skall gälla som bevis på immunitet i det svenska covid-passet.
"Vaccinera" eller håll käften är budskapet.
Det här är faktiskt riktigt obehagligt. Dessutom betydligt mer exkluderande regler än i andra västländer. Det här inte något man tar fram om man vill ha ett samhälle som står för demokrati, det verkar snarare vara rädda människor eller personer med en dold agenda som lagt fram förslaget.
En annan fråga, hur länge har de tänkt att vi ska vara kvar i en pandemi? Framgår det någonstans att de här reglerna bara gäller i ett sådant läge, jag skummade vissa delar och fokuserade på vilka som skulle få tillträde kontra bli uteslutna. Jag förutsätter att pandemin kommer att klinga av inom kanske ett år med tanke på vaccinationsgraden på vår kontinent. Om vi ska införa lagar som regeringen när som helst kan plocka fram för att styra oss, även när vi inte befinner oss i en pandemi så blir det här bara sjukt. Förlåt att jag säger det, men det verkar vara ointelligens som styr dessa människor, ettdera det eller gigantiskt kontroll- och maktbehov.
Dessutom jättekorkat att lämna in en proposition om att gränsen ska gå vid 16 år för att de yngre inte får vaccinera sig samma vecka som gränsen sänks till 12 år. De verkar faktiskt inte vara så välsorterade i sina tankegångar. Eller vad ska man tycka?