2021-09-18, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva
Så många samsung appar är fula som stryk, dom går bort. Just nu gillar jag ELK Player. Skall kolla nanomid som du nämner.

Men Vill gärna köra IPTV Smarters Pro som samsung app men det funkar inte med min leverantör. Jättefin app på telefonen. Om jag förstår det rätt måste leverantören betala till smarters för att låsa upp deras DNS på TV app.
Exakt så är det. Jag blev sjukt frustrerad oxå när jag inte kunde logga in. Har dock testat den med annan leverantör som då funkar. Tyvärr så är det väldigt begränsad med funktioner. Hade den fungerat som på min MAC så hade den varit helt överlägsen.

Har dock hittat en annan som är snarlikt men med funktioner som inte finns på Smarters Pro.
Room IPTV. Enkel men funktionell…har subs, Audio o favoriter…. men kanske ändå det bästa ifall man kollar på filmer o serier. Continue Watching funktion 😍.
Citera
2021-09-18, 18:08
Medlem
Jag har ett abonnemang hos ett fint företag som jag streamat genom duplexplay. Nu verkar dom fått problem med myndigheter i England? Går det att byta från duplexplay till någon annan app och använda det abonnemang man har?
Citera
2021-09-18, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
Jag har ett abonnemang hos ett fint företag som jag streamat genom duplexplay. Nu verkar dom fått problem med myndigheter i England? Går det att byta från duplexplay till någon annan app och använda det abonnemang man har?
Det är bara att hitta en bra app ( inte det enklaste att hitta)och lägga in länken.
Duplex är riktigt bra ,jag har sökt efter appar hela dagen utan att hitta nån jag är nöjd med
Citera
2021-09-18, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pejowi
Det är bara att hitta en bra app ( inte det enklaste att hitta)och lägga in länken.
Duplex är riktigt bra ,jag har sökt efter appar hela dagen utan att hitta nån jag är nöjd med

Jo absolut, duplex är bra men den verkar inte längre fungera. Står att jag måste betala en avgift nu för att använda appen, och när man sedan vill gå vidare med det så babblar dom om att de inte längre tillåter några nya konton. Jag har ju iofs ett konto sedan tidigare men det går liksom inte att komma vidare.
Citera
2021-09-18, 18:56
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pejowi

Tivimate. Väldigt enkelt att hitta. Det är överlägset bästa appen just nu. Om du inte har android så kostar en androidsticka typ 350kr. Problemet löst.
Citera
2021-09-18, 23:10
Medlem
MrArturs avatar
Vilka reella risker finns det med att köpa/betala för ett abonnemang på sidor som alibaba, ebay och diverse andra lite obskyra siter och använda abonnemanget för iptv, som konsument?
.
Finns det någon i svensk rättshistoria som åkt dit för prenumerationen?

Eller är det endast de stora fiskarna, leverantörerna och distributörerna som rättsaten är intresserade av?

Med torrents kunde vad jag förstår, de individuella fildelarna hamna i trubbel med en nypa otur. Men den tekniken skiljer sig ju då alla utgör sin egen lilla server i princip .
Senast redigerad av MrArtur 2021-09-18 kl. 23:29.
Citera
2021-09-19, 01:06
Medlem
vaianxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Vilka reella risker finns det med att köpa/betala för ett abonnemang på sidor som alibaba, ebay och diverse andra lite obskyra siter och använda abonnemanget för iptv, som konsument?
.
Finns det någon i svensk rättshistoria som åkt dit för prenumerationen?

Eller är det endast de stora fiskarna, leverantörerna och distributörerna som rättsaten är intresserade av?

Med torrents kunde vad jag förstår, de individuella fildelarna hamna i trubbel med en nypa otur. Men den tekniken skiljer sig ju då alla utgör sin egen lilla server i princip .

Nej det ska inte vara några problem! Mycket säkrare än att köpa från svenska sidor!!
Citera
2021-09-19, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vaianx
Nej det ska inte vara några problem! Mycket säkrare än att köpa från svenska sidor!!
För att?

Vilka risker menar du att det finns om folk köper av en svensk säljare?

Något exempel på någon svensk köpare som råkat illa ut efter att köpt iptv av en svensk säljare?

Länka gärna i så fall. 👍🏻
Senast redigerad av instagam 2021-09-19 kl. 02:10.
Citera
2021-09-19, 03:25
Medlem
vaianxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
För att?

Vilka risker menar du att det finns om folk köper av en svensk säljare?

Något exempel på någon svensk köpare som råkat illa ut efter att köpt iptv av en svensk säljare?

Länka gärna i så fall. 👍🏻

Så här!

Om du köper Iptv via t.ex aliexpress så är det säkert, det spåras inte av svensak myndigheter då dom ej bara kan gå in där o ta vilken information dom vill från ett så pass stort företag...
Medans svenska hemsidor ibland blir utsatta av just myndigheter som i sånt fall kommer kunna ta reda på vilka som köpt vilket leder till att ditt namn kommer ploppa upp där
Citera
2021-09-19, 08:38
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Så här!

Om du köper Iptv via t.ex aliexpress så är det säkert, det spåras inte av svensak myndigheter då dom ej bara kan gå in där o ta vilken information dom vill från ett så pass stort företag...
Medans svenska hemsidor ibland blir utsatta av just myndigheter som i sånt fall kommer kunna ta reda på vilka som köpt vilket leder till att ditt namn kommer ploppa upp där
Ja, det låter rimligt att det är svårare för svenska myndigheter att komma åt aktörer utomlands. Alla indiska scammers som säger sig ringa från Microsoft för att kapa datorer hade nog givit mer att polisanmäla om de ringde från med tele2 - abonnemang, som jämförelse..

Men iptvkings blev väl sprängda i Sverige utan att prenumeranterna åkte dit. De borde vara mer intresserade av leverantörer och distributörer av tjänsterna än de som använder dom.
Citera
2021-09-19, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Tivimate. Väldigt enkelt att hitta. Det är överlägset bästa appen just nu. Om du inte har android så kostar en androidsticka typ 350kr. Problemet löst.
Nåt tips på bra sticka? Funderar ju på Xiaomi som kostar runt 400. Hittar ingen seriös sticka för 350.
Citera
2021-09-19, 09:50
Medlem
Citat:
Så här!

Men detta är ju bara antagande från dig. Inga konkreta fall där slutkunden blivit åtalad eller fälld.

Så nej... Inte osäkrare för slutkunder att köpa från Sverige jämfört med att köpa från Aliexpress.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in