Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-03-18, 18:38
Medlem
Någon som kan tipsa en nybörjare om ett namn på en BILLIG/prisvärd box?
Citera
2021-03-18, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
ADSL..?

När vi sa upp vårat ADSL låg väl hastigheten på typ 7-8mb. Om det inte skett någon revolution undrar jag om du kan köra HD med hastigheter på 7-8mb ?
Jag köpte en slingbox (slingplayer) för typ 12-14 år sedan som jag satte hos polaren som bodde i USA och också hade ADSL via amerikansk telebolag, kunde då se hans kabelutbud här hemma, men bildupplösningen och ljud var fan typ pissig vhs, men det har hänt mycket sen dess...

Som jag skrev i mitt första svar till dig, så runt 8 mbit så ska man inte förvänta sig stordåd. Man kan typ köra SD som är den lägsta upplösningen utan lagg. Men ska man upp i HD o Full HD så är nog gränsen runt 30 om det ska leverera något sånär smärtfritt.
Citera
2021-03-18, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youngmantra

Det enda jag gör är att kolla på tv, för tillfället via app på tvn men för att det ska minska med hackande och frysningar vill jag ha en box. Behöver inte vara en värsting bara det går att titta på kanalerna. Har en Philips tv om det hjälper.
Citera
2021-03-18, 18:47
Medlem
Haloumis avatar
Citat:

Xiaomi Mi TV stick är då väldigt prisvärd om du klarar dig utan 4K. Annars finns Amazon Fire TV stick 4K. Båda körs med fördel med appen Tivimate. Svårt komma undan mer prisvärt.

Om det är en regelrätt iptv-box du ska ha så som Formuler eller Tvip så blir det dyrare.
Citera
2021-03-18, 19:04
Medlem
vittne-xs avatar
Angående 4K.

Hur stor del av tv-kanalerna kör ut 4K-strömmar idag förutom vissa sportkanaler.
Blir ju fånigt att se tv utsändningar typ full HD med äldre programmaterial där dom kör med svarta ramar. Själv har vi full HD tv men inte haft någon intresse att skaffa 4k tv än...
Citera
2021-03-18, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Angående 4K.

Hur stor del av tv-kanalerna kör ut 4K-strömmar idag förutom vissa sportkanaler.
Blir ju fånigt att se tv utsändningar typ full HD med äldre programmaterial där dom kör med svarta ramar. Själv har vi full HD tv men inte haft någon intresse att skaffa 4k tv än...

Inte många alls för tillfället. Några enstaka i svenska kanalmappen, och lite andra i utländska kanaler. Men däremot i VOD materialet så finns det en hel del 4k filmer. ¤k kräver också en rejäl sula på bredbandet då det är rätt tunga filer som bearbetas.
Citera
2021-03-18, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Xiaomi Mi TV stick är då väldigt prisvärd om du klarar dig utan 4K. Annars finns Amazon Fire TV stick 4K. Båda körs med fördel med appen Tivimate. Svårt komma undan mer prisvärt.

Om det är en regelrätt iptv-box du ska ha så som Formuler eller Tvip så blir det dyrare.

Okej, låter bra. 4k behövs inte. Men det flyter på bättre än när man bara kör via app med en sån sticka?
Citera
2021-03-18, 20:45
Medlem
Citat:
Okej, låter bra. 4k behövs inte. Men det flyter på bättre än när man bara kör via app med en sån sticka?

Du kör fortfarande via app med stickan, men den har bättre minnesresurser än din TV. Vad kör du för app idag?
Citera
2021-03-18, 20:55
Medlem
Är inte ute för att gnälla, men vill gärna ha input så jag vet om det bara är jag eller hos andra också...

Mycket lagg igår/tisdags kväll under CL matcherna? Kör den stora.

Upplevde lite smått idag också, kör via Z8 Pro, kablat 100mbit. Kört speedtest och får full hastighet.

Ibland inbillar jag mig att det flyter bättre genom VLC på Windows än genom portal? Kan detta stämma om det är så att det är fler som kör via portal än tex VLC?

Mvh
Citera
2021-03-18, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rollepolle
Är inte ute för att gnälla, men vill gärna ha input så jag vet om det bara är jag eller hos andra också...

Upplevde lite smått idag också, kör via Z8 Pro, kablat 100mbit. Kört speedtest och får full hastighet.

Ibland inbillar jag mig att det flyter bättre genom VLC på Windows än genom portal? Kan detta stämma om det är så att det är fler som kör via portal än tex VLC?

Mvh
Knackigt här också sedan en tid med liknande förutsättningar. Svag EPG och catch-up och svart i rutan på Europa League på Discovery+ just nu.
Citera
2021-03-18, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grundmurad
Knackigt här också sedan en tid med liknande förutsättningar. Svag EPG och catch-up och svart i rutan på Europa League på Discovery+ just nu.

Matcherna sänds ju på flertalet kanaler så bara för dom inte gick på Discovery + så gick det ju att se dom.
Citera
2021-03-18, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rollepolle

Mvh

Testat att köra med XC-inlogg på Mytvonline2?

Tar för givet att du gjort boxen strömlös och inte bara sätter den i standby när du "stänger av" den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in