2021-09-18, 23:46
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Men grundfrågan här liksom i andra länder när sjukvårdspersonal ställs inför ultimatum att ta sprutan eller bli avstängda, måste ju vara om de sprider smittan i högre omfattning än vaccinerade?
Jag har inte sett någon studie som visar på det. Finns det ens?

Det finns ingen tvekan om att vissa nationer som (Frankrike,Italien,Grekland,Australien) passar på att konsoliderar mer makt till respektive parlament i skuggan av covidlagarna. Jag känner inte till någon fullvaccinerad, som jag, som inte tycker att det är jäkligt fel.

Men här ska man skilja på några saker.

1. De som tog vaccinet , tog det av personlig övertygelse. Även mycket av det personliga övertygelsen har blivit utsatt för en hel del kreativa påtryckningar
2. Alla , vaccinerade som ovaccinerade VET att Pfizer täljer guld med fickkniv just nu, ingen är så pass bakom flötet att man man inte räknat ut det på egen hand.
3. Många människor har helt enkelt ingen tid att hålla på och tjafsa om ett nytt vaccin kan vara bra eller inte, de vill bara fortsätta med sina liv och inte riskera att utsätta sina nära för onödiga risker.
4. Det finns inga övertygande bevis om vaccinets biverkningar, däremot finns det massor av tillverkade protokoll fabricerade i trollfabriker som rullats ut med jämna mellanrum och blivit en snackis. PsyOps som konspirationslägret brukar falla offer för, designerade att splittra befolkningen och sätta press på våra folkvalda för att reda ut missförstånd och rykten. Det kostar resuser, energi och tid. Ett bra sätt att försätta ett land i ett krisläge p.g.a. ryktesspridning. Ett urgammalt sätt att föra psykologisk krigsföring, har existerat sedan urminnes tider.
Nu har ju kampanjen mot vaccinet helt misslyckats, men det var inte syftet i sig. Syftet var att plantera frön till misstroende och paranoia mot våra myndigheter och regering, att försvaga tilliten.

Som svar på din fråga. Jag vet inte varför Frankrike har valt att ta på hårdhandskarna. Jag tycker det är fel att sparka folk för något som inte har vetenskapliga belägg för hur smittspridning går till. Jag har ingen aning om hur franska myndigheter tänker. Men att vi ska definitivt försöka belysa det så mycket det är möjligt
Senast redigerad av Opaque 2021-09-18 kl. 23:54.
Citera
2021-09-18, 23:48
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jolter
Jaha du jämför alltså länders regler för turister. Mot att inte få gå på bio i ditt eget hemland ?

Får ni inte gå på bio nu i Sverige (Hänger inte med senaste lagarna) ? Åhhhh, vad synd.
Citera
2021-09-18, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Det finns ingen tvekan om att vissa nationer som (Frankrike,Italien,Grekland,Australien) passar på att konsoliderar mer makt till respektive parlament i skuggan av covidlagarna. Jag känner inte till någon fullvaccinerad, som jag, som inte tycker att det är jäkligt fel.

Men här ska man skilja på några saker.

1. De som tog vaccinet , tog det av personlig övertygelse. Även mycket av det personliga övertygelsen har blivit utsatt för en hel del kreativa påtryckningar
2. Alla , vaccinerade som ovaccinerade VET att Pfizer täljer guld med fickkniv just nu, ingen är så pass bakom flötet att man man inte räknat ut det på egen hand.
3. Många människor har helt enkelt ingen tid att hålla på och tjafsa om ett nytt vaccin kan vara bra eller inte, de vill bara fortsätta med sina liv och inte riskera att utsätta sina nära för onödiga risker.
4. Det finns inga övertygande bevis om vaccinets biverkningar, däremot finns det massor av tillverkade protokoll fabricerade i trollfabriker som rullats ut med jämna mellanrum och blivit en snackis. PsyOps som konspirationslägret brukar falla offer för, designerade att splittra befolkningen och sätta press på våra folkvalda för att reda ut missförstånd och rykten. Det kostar resuser, energi och tid. Ett bra sätt att försätta ett land i ett krisläge p.g.a. ryktesspridning. Ett urgammalt sätt att föra psykologisk krigsföring, har existerat sedan urminnes tider.

Som svar på din fråga. Jag vet inte varför Frankrike har valt att ta på hårdhandskarna. Jag tycker det är fel att sparka folk för något som inte har vetenskapliga belägg för hur smittspridning går till. Jag har ingen aning om hur franska myndigheter tänker. Men att vi ska definitivt försöka belysa det så mycket det är möjligt

"Det finns inga övertygande bevis om vaccinets biverkningar"

Är inte infektion av hjärtmuskeln speciellt.hos unga.pojkar övertygande nog för dig?
Citera
2021-09-18, 23:57
Medlem
Opaques avatar
Citat:

Är inte infektion av hjärtmuskeln speciellt.hos unga.pojkar övertygande nog för dig?

Har hört om det ja. Det faller under allvarliga biverkningar . Inget livshotande tillstånd. Man tillfrisknar.
Citera
2021-09-19, 00:02
Medlem
Citat:
Har hört om det ja. Det faller under allvarliga biverkningar . Inget livshotande tillstånd. Man tillfrisknar.

Aaa Jo men man måste ofta ligga inne på sjukhus . Och vet du vad?? Dom vet inte VARFÖR vaccinet ger detta problem ? Tillverkaren vet alltså inte vad dom håller på med. Känns stabilt. Ge mig en dos till tack säger du.
Citera
2021-09-19, 00:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Har du läst regeringens proposition om vaccinationspass som just nu ligger ute på remiss? Det är inte så besvärlig läsning. Bara 68 sidor faktiskt.

Enligt förslaget ska väl bara vaccination gälla som bevis och inte som i övriga västländer där negativa test och antikroppstest också gäller. Kanske därför Aftonbladet, DN och annan media gör sitt bästa för att mörka att de alternativen kommer att finnas i största delen av övriga Europa? Det säger en hel del om vår regering tycker jag, frågan är varför? Det kan inte handla om att skydda medborgarna längre. Dessutom ska det gälla från 16 år och uppåt och då är barnen fortfarande omyndiga. Enligt FDA lär de som har den största risken för hjärtmuskelinflammation vara omyndiga pojkar mellan 16 och 17 år. Är det rimligt att de ska omfattas av nästintill tvingande vaccination? Det låter både inhumant och kallsinnigt. I och för sig inget nytt att unga män offras i krig, men jag trodde vi var på väg ut ur den här kampen inte att vi skulle tvingas in i ännu hårdare tag. Är det bara jag som tycker att det här är ett märkligt agerande från våra folkvaldas sida?
Citera
2021-09-19, 00:04
Medlem
Citat:

Tänk alla biverkningar som folk fått men dom förstår inte ens att det är kopplad med vaccinet. Kan vara massa småsaker. Konstiga saker. Ändå går dom omkring och säger att dom inte fått några biverkningar alls?🐑
Citera
2021-09-19, 00:12
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Enligt förslaget ska väl bara vaccination gälla som bevis och inte som i övriga västländer där negativa test och antikroppstest också gäller. Kanske därför Aftonbladet, DN och annan media gör sitt bästa för att mörka att de alternativen kommer att finnas i största delen av övriga Europa? Det säger en hel del om vår regering tycker jag, frågan är varför? Det kan inte handla om att skydda medborgarna längre. Dessutom ska det gälla från 16 år och uppåt och då är barnen fortfarande omyndiga. Enligt FDA lär de som har den största risken för hjärtmuskelinflammation vara omyndiga pojkar mellan 16 och 17 år. Är det rimligt att de ska omfattas av nästintill tvingande vaccination? Det låter både inhumant och kallsinnigt. I och för sig inget nytt att unga män offras i krig, men jag trodde vi var på väg ut ur den här kampen inte att vi skulle tvingas in i ännu hårdare tag. Är det bara jag som tycker att det här är ett märkligt agerande från våra folkvaldas sida?
Propositionen väcker många frågor och du lyfter ett flertal av dem.
Jag kan tycka att det mest anmärkningsvärda är att genomgången infektion inte skall gälla som bevis på immunitet i det svenska covid-passet.
"Vaccinera" eller håll käften är budskapet.
Citera
2021-09-19, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66

Jo men jag tycker det mest våra folkvalda gör är märkligt nuförtiden.
Citera
2021-09-19, 00:31
Medlem
arbetets avatar
Citat:

Citat:
Vissa rykten och #FakeNews är svåra att avliva:

Peer review of a VAERS dumpster dive
A new preprint study on COVID vaccine myocarditis dives into the VAERS dumpster with predictable and embarrassing results.
There is a new preprint study of COVID-vaccine-associated myocarditis (C-VAM) by Hoeg et al. being shared on social media and several news sites that has not passed peer review. The claim from the study authors is that they replicate the Advisory Committee on Immunization Practice’s (ACIP) analysis of C-VAM event reports from the Vaccine Adverse Events Reporting System (VAERS) and found a much higher incidence than previously reported. The study falls short of this claim in many ways but perhaps most significantly, it appears the authors wandered into the VAERS quagmire with no understanding of how the system works.
https://sciencebasedmedicine.org/peer-review-of-a-vaers-dumpster-dive/
Citera
2021-09-19, 00:33
Bannlyst
Citat:
Jag kan tycka att det mest anmärkningsvärda är att genomgången infektion inte skall gälla som bevis på immunitet i det svenska covid-passet.

Det här är faktiskt riktigt obehagligt. Dessutom betydligt mer exkluderande regler än i andra västländer. Det här inte något man tar fram om man vill ha ett samhälle som står för demokrati, det verkar snarare vara rädda människor eller personer med en dold agenda som lagt fram förslaget.

En annan fråga, hur länge har de tänkt att vi ska vara kvar i en pandemi? Framgår det någonstans att de här reglerna bara gäller i ett sådant läge, jag skummade vissa delar och fokuserade på vilka som skulle få tillträde kontra bli uteslutna. Jag förutsätter att pandemin kommer att klinga av inom kanske ett år med tanke på vaccinationsgraden på vår kontinent. Om vi ska införa lagar som regeringen när som helst kan plocka fram för att styra oss, även när vi inte befinner oss i en pandemi så blir det här bara sjukt. Förlåt att jag säger det, men det verkar vara ointelligens som styr dessa människor, ettdera det eller gigantiskt kontroll- och maktbehov.

Dessutom jättekorkat att lämna in en proposition om att gränsen ska gå vid 16 år för att de yngre inte får vaccinera sig samma vecka som gränsen sänks till 12 år. De verkar faktiskt inte vara så välsorterade i sina tankegångar. Eller vad ska man tycka?
Citera
2021-09-19, 00:33
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ska man vara noga så följer de Svenska covidbevisen eu-lagstiftningen och innehåller information om genomgången infektion, vaccination och testresultat.

Varför regeringen väljer en linje inom landet där endast vaccination gäller kan man u dra över, men regeringen har ju agerat märkligare än vanligt de senaste åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in