2021-09-18, 23:07
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor
Tycker att din logiska slutledningsförmåga brister, det är ju NI som är pro-vaxx som beter er irrationellt och uppvisar vissa beteenden som man kan se i sekter, ni är paranoida och rädda för ovaccinerade trots att ni tagit vaxxet som ju är så effektivt och ska skydda både mot smitta och svår sjukdom, ni vill frysa ut ovaccinerade från samhällsgemenskapen och försöka pressa på oss vaccinet.

Vi som inte har tagit vaxxet är inte rädda för covid, vi går inte på grupptrycket eller måste tvinga på andra eller övertala andra att delta i ett medicinskt experiment.

Det som du påstår är alltså att 75-80% som tagit vaccinet brister i slutledningsförmåga ? Ja , grattis då. Du bekräftar teorin om att den sista tiondelen är i själva verket motvalls käringar som är skräckslagna och missunnsamma små rädda pojkar som lider av något slags paranoia.

Vi vill "frysa" ut ovaccinerade ? Jag vet inte... kan man känna sig utfryst för något man inte behöver ta ? Eller är du en av alla omogna käringar som ylar om dina rättigheter när det känns lite jobbigt och ens karaktär blir utmanad en smula ? Herregud, du måste vara världens bräckligaste människa. Är du gjort av sockervadd tro ? Du har dina beslut att ta. Kom inte dragandes med att du är förtryckt och diskriminerad din narcissistiska profet med kristallkula .
Citera
2021-09-18, 23:08
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Presskonferenserna är ett skämt, inga kritiska frågor, misstänker att de handplockar journalister och väljer ut vilka frågor som får ställas, eller alternativt, hur de ska ställa frågorna.
Verkligheten: vem som helst som är pressackrediterad får gå dit, men ingen bryr sig för Covid är ett förkylningsvirus och vår hantering av det är därefter.
Citera
2021-09-18, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Det som du påstår är alltså att 75-80% som tagit vaccinet brister i slutledningsförmåga ? Ja , grattis då. Du bekräftar teorin om att den sista tiondelen är i själva verket motvalls käringar som är skräckslagna och missunnsamma små rädda pojkar som lider av något slags paranoia.

Vi vill "frysa" ut ovaccinerade ? Jag vet inte... kan man känna sig utfryst för något man inte behöver ta ? Eller är du en av alla omogna käringar som ylar om dina rättigheter när det känns lite jobbigt och ens karaktär blir utmanad en smula ? Herregud, du måste vara världens bräckligaste människa. Är du gjort av sockervadd tro ? Du har dina beslut att ta. Kom inte dragandes med att du är förtryckt och diskriminerad din narcissistiska profet med kristallkula .

Alla vet att allt går i trender. Tex dricka Nocco eller klippa sig med "fade". Jag skulle gissa att 75-80% följer trender resten gör det inte. Hänger du med i min liknelse ?
Citera
2021-09-18, 23:15
Medlem
Citat:
Ja, jag upplever presskonferenserna mer som renodlad propaganda, journalisterna gör ej sitt jobb (eller de gör nog sitt jobb som nyttiga idioter för regimen), de arbetar inte för folket.

Ja allt ska va PK och fejk news idag. Du kan inte lita på något du läser eller vad som sägs. Du måste tänka själv. 75-80% i Sverige gör det inte. Men de jag säger är ju bara konspirationer eller?
Citera
2021-09-18, 23:17
Medlem
Citat:
Tvång betyder att någon greppar tag i dig och injicerar dig med något du inte vill ha. Räcker svaret ? Om du har karaktär nog att stå emot det sociala trycket att inte ta en spruta när du inte vill ha den, betyder att du är stark nog att inte ta den. Annars är du bara en 5 åring som grinar för något som inte behöver hända. Capice ? Du beklagar dig för ingenting, och som du till på köpet har full kontroll över. Käring
Det kallas för administrativt tvång.

Ett känt exempel är steriliseringslagarna i Sverige. Där man kunde villkora sterilisering mot rätten att gifta sig, göra abort, utskrivning från anstalt m.m. Det kallas numera för "tvångssteriliseringarna".

Det här är helt analogt. Om man villkorar dina civila rättigheter mot att du är vaccinerad, så är det en tvångsvaccinering enligt samma princip. Det är administrativt tvång.
Citera
2021-09-18, 23:23
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jolter
Men nu är du ute och cyklar igen. Det är indirekt tvång med ett covidpass. Du kan inte leva som andra människor. Brukar kallas för diskriminering.

Jaså, oj vad jobbigt. I många länder i Asien, Afrika och Sydamerika är det i vissa fall obligatoriskt att man är vaccinerad mot gula febern för att få inresetillstånd.

Det ser inte ut att bli någon resa alls för dig att tala om för dig som är spruträdd. Oj. Buhuuuu. jag är såååå diskriminerad snyft
Citera
2021-09-18, 23:26
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Citat:

På vilket sätt är vi skräckslagna och missunnsamma små rädda pojkar som lider av något slags paranoia? Vi ÄR ju inte rädda för covid, fattar du inte, det är ju NI som tagit sprutorna som är rädda, eller varför har du annars tagit sprutan, för att din granne har gjort det eller för att du inte vill hamna utanför gemenskapen i din lilla PK-bubbla?

Det är också NI som är missunnsamma som inte vill låta oss som inte har tagit vaccinet delta fullt ut i samhället, det är ju ett solklart exempel på missunnsamhet, fast vi också betalar skatt o.s.v. så pratas det om att vi inte bör ha rätt till sjukvård på samma sätt som de som tagit vaxxet, att vi ovaxxade inte ska kunna röra oss fritt i samhället o.s.v.

Ingen som inte har tagit vaxxet har ju vad jag vet uttryckt att vaccinerade ska begränsas på det sätt som NI pro-vaxxers anser att vi ska göra.

Du verkar ju inte begripa själv vad du skriver.
Senast redigerad av Love.Thy.Neighbor 2021-09-18 kl. 23:28.
Citera
2021-09-18, 23:26
Medlem
Citat:
Yes, det har man noterad. Nog för att det var klumpigt hanterat, samtidigt så är det en schack-matt drag . 3000 har pliktad med sitt jobb, trots en hel månad övertänkande av beslutet innan man ger sitt besked.

Då Frankrike har långt över en miljon offentlig anställda i sjukvården så innebär det att ca. 0,3 % har tagit ett beslut som de visste innebar ett avsked. Antingen står man pall eller så gör man inte det.
Men grundfrågan här liksom i andra länder när sjukvårdspersonal ställs inför ultimatum att ta sprutan eller bli avstängda, måste ju vara om de sprider smittan i högre omfattning än vaccinerade?
Jag har inte sett någon studie som visar på det. Finns det ens?
Citera
2021-09-18, 23:27
Medlem
Citat:
Jaså, oj vad jobbigt. I många länder i Asien, Afrika och Sydamerika är det i vissa fall obligatoriskt att man är vaccinerad mot gula febern för att få inresetillstånd.

Det ser inte ut att bli någon resa alls för dig att tala om för dig som är spruträdd. Oj. Buhuuuu. jag är såååå diskriminerad snyft

Jaha du jämför alltså länders regler för turister. Mot att inte få gå på bio i ditt eget hemland ?
Citera
2021-09-18, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Men grundfrågan här liksom i andra länder när sjukvårdspersonal ställs inför ultimatum att ta sprutan eller bli avstängda, måste ju vara om de sprider smittan i högre omfattning än vaccinerade?

Exakt! En sån studie skulle jag också vilja se. Men de kommer vi inte få se för det skulle vara "dåligt" om dom smittade exakt lika mkt från båda grupperna.
Citera
2021-09-18, 23:43
Medlem
Har Danmark mon opnået den nærmest mytiske/sagnomspundne…flokimmunitet?

For præcis en uge siden blev coronavirus officielt ikke længere karakteriseret som en samfundskritisk sygdom i Danmark, og dermed forsvandt de sidste restriktioner.

Men det har ikke – i hvert fald ikke endnu – fået smitten til at stige, og denne uges coronakort er præget af lyse og grå nuancer, der indikerer, at smitten fortsat er meget lav.

Fredag pegede Eskild Petersen, professor emeritus ved klinisk institut ved Aarhus Universitet, da også på, at vi med den høje vaccinetilslutning må være ved at have opnået flokimmunitet, siden tallene fortsat er relativt lave og stabile.

»Den eneste forklaring, jeg kan se, er, at vi har opnået flokimmunitet. Jeg kan ikke se, at der er en anden grund, når vi har åbnet samfundet fuldstændig op og samtidig oplever så lave smittetal,« siger han til Ritzau.

https://jyllands-posten.dk/indland/ECE13292546/nyt-coronakort-blot-syv-kommuner-har-incidenstal-over-100/

https://nyheder.tv2.dk/samfund/dagens-coronatal-overblik-over-smittede-indlagte-og-doede

https://youtu.be/Kd3ya1CAjio?t=60
Senast redigerad av Esrum 2021-09-18 kl. 23:49.
Citera
2021-09-18, 23:46
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay

Det finns ingen tvekan om att vissa nationer som (Frankrike,Italien,Grekland,Australien) passar på att konsoliderar mer makt till respektive parlament i skuggan av covidlagarna. Jag känner inte till någon fullvaccinerad, som jag, som inte tycker att det är jäkligt fel.

Men här ska man skilja på några saker.

1. De som tog vaccinet , tog det av personlig övertygelse. Även mycket av det personliga övertygelsen har blivit utsatt för en hel del kreativa påtryckningar
2. Alla , vaccinerade som ovaccinerade VET att Pfizer täljer guld med fickkniv just nu, ingen är så pass bakom flötet att man man inte räknat ut det på egen hand.
3. Många människor har helt enkelt ingen tid att hålla på och tjafsa om ett nytt vaccin kan vara bra eller inte, de vill bara fortsätta med sina liv och inte riskera att utsätta sina nära för onödiga risker.
4. Det finns inga övertygande bevis om vaccinets biverkningar, däremot finns det massor av tillverkade protokoll fabricerade i trollfabriker som rullats ut med jämna mellanrum och blivit en snackis. PsyOps som konspirationslägret brukar falla offer för, designerade att splittra befolkningen och sätta press på våra folkvalda för att reda ut missförstånd och rykten. Det kostar resuser, energi och tid. Ett bra sätt att försätta ett land i ett krisläge p.g.a. ryktesspridning. Ett urgammalt sätt att föra psykologisk krigsföring, har existerat sedan urminnes tider.
Nu har ju kampanjen mot vaccinet helt misslyckats, men det var inte syftet i sig. Syftet var att plantera frön till misstroende och paranoia mot våra myndigheter och regering, att försvaga tilliten.

Som svar på din fråga. Jag vet inte varför Frankrike har valt att ta på hårdhandskarna. Jag tycker det är fel att sparka folk för något som inte har vetenskapliga belägg för hur smittspridning går till. Jag har ingen aning om hur franska myndigheter tänker. Men att vi ska definitivt försöka belysa det så mycket det är möjligt
Senast redigerad av Opaque 2021-09-18 kl. 23:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in